2013-01-28, 01:07
Medlem
mefedronkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Tycker också det är ett överraskande bra resultat. Finns många 17-åringar som debuterar i A-lagssammanhang upp till allra högsta nivå.
Inte i AIK.

Pia Sundhage var mig en jävla linslus och ska visst vara på löpsedlarna dagligen och härja om att hon är kommunist Vem blir nästa tränare för damlandslaget? Linda Rosing? Carolina Gynning? Lars Ohly? Jag hoppas svenska damlandslaget floppar totalt så jag slipper höra ett ord till om Pia Sundhage i DN.
Citera
2013-01-28, 19:52
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
...Onödigt snygg och även proffsig!

Det råder som sagt delade meningar om både "snyggheten" och "proffsigheten". Men den som vet får gärna klargöra om Pia Sundhage är "tränaren på bordell" som det snackas om i media ?

Hon är ju åtminstone den tränartyp som gillar att umgås med de "yngre pojkarna" under träningslägrena.
Citera
2013-01-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det råder som sagt delade meningar om både "snyggheten" och "proffsigheten". Men den som vet får gärna klargöra om Pia Sundhage är "tränaren på bordell" som det snackas om i media ?

Hon är ju åtminstone den tränartyp som gillar att umgås med de "yngre pojkarna" under träningslägrena.

Klart att Anna Brolin snygg där behövs det inte några delade meningar!

Vad får dig att tro att Pia jobbar som lärare på ett skidgymnasium?
Citera
2013-06-25, 22:13
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karrojake
Kan Sveriges damlandslag bli bäst i världen nu? Är detta vad som behövdes? EM 2013 - vinner Sverige?

Det är hög tid att aktivera tråden igen. Laget är uttaget och PS har börjat att sätta sin prägel på det lag som skall spela final på Friends.

Om inte PS kan ingjuta mod och mördarinstinkt i laget så kan inte någon annan göra det. Att bli bäst i världen klarar inte de svenska damerna i närtid, men jag har en känsla av att de kan kriga sig till en EM-final. Ett på papperet bräckligt försvar skall kompenseras med en målglad offensiv.

Jag hoppas i varje fall att de visar upp ett spel som damfotbollssverige inte behöver skämmas för. Den tiden får vi hoppas är förbi, när man fick reta sig på eller skratta åt snedsparkar och felpassningar.
Citera
2013-06-25, 22:36
Bannlyst
Nej, Pia Sundhage har inte bidragit till någon fotbollsrevolution i Sverige. Hon står för en stengammal fotbollsfilosofi som knappast kommer gynna svenska landslaget. Det var över 40 slagna höjdbollar mot Brasilien och mittfältet är så otekniskt att det är omöjligt att etablera ett godkänt anfallsspel som inte behöver gå genom luften.
Citera
2013-07-07, 08:00
Medlem
Hon har lyckats få sin assisterande kapten att hoppa av bara dagar innan mästerskapet. Han känner sig tydligen obekväm. Kan tänka mig att Pia står och hånglar upp sina spelare lite då och då. Jag förstår att han lämnar.
Citera
2013-07-15, 21:07
Medlem
Findmypasts avatar
[quote=avec|44206202]Hon har lyckats få sin assisterande kapten att hoppa av bara dagar innan mästerskapet. Han känner sig tydligen obekväm. [b]Kan tänka mig att Pia står och hånglar upp sina spelare lite då och då. [b]Jag förstår att han lämnar./QUOTE]

Tråkigt nog var det spelarna som gaddade ihop sig för att han var otydlig och inte kunde förstås.

PS som ledare borde slagit näven i bordet och talat om för tjejerna var skåpet skall stå, och därtill tagit itu med det som upplevdes som otydligt. Om tjejerna på tjejers vis skall gadda ihop sig och styra kring ledarfrågor och laguttagning då går det åt helvete med framgångarna.

Det av mig fetade förstår nog även skribenten är skitsnack, som bara sänker densamme.
Citera
2013-07-16, 22:39
Bannlyst
Vilken fantastisk sportmänniska!

Hon är en legend som förtjänar all respekt.
Citera
2013-07-21, 21:19
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinetti
Nej, Pia Sundhage har inte bidragit till någon fotbollsrevolution i Sverige. Hon står för en stengammal fotbollsfilosofi som knappast kommer gynna svenska landslaget. Det var över 40 slagna höjdbollar mot Brasilien och mittfältet är så otekniskt att det är omöjligt att etablera ett godkänt anfallsspel som inte behöver gå genom luften.

I viket lag är du damtränare och hur går det för er?
Citera
2015-07-06, 01:23
Medlem
TimTebows avatar
Vilket skämt denna Pia är. Hon har inte åstadkommit något med landslaget och sen så går hon ut och skäller på Carli Lloyd och en del andra USA lirare.

Resultat: Sverige åker ut ur VM utan en vinst och USA går och vinner guld och med en massa mål av Carli, bland annat ett hattrick efter 16 minuter i finalen signerat Lloyd.
Citat:
Got a message from Carli Lloyd on SWE coach Pia Sundhage's critical comments on her ahead of USA-Sweden: "I plan to respond on the field."
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in