2012-09-01, 18:38
Bannlyst
Enligt AB tar Pia Sundhage över damlandslaget. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/damlandslaget/article15344256.ab

Kan Sveriges damlandslag bli bäst i världen nu? Är detta vad som behövdes? EM 2013 - vinner Sverige?
Citera
2012-09-01, 18:42
Medlem
Caesarns avatar
Kul! Bäst i världen tror jag amerikanskorna förblir, men ska någon göra underverk med de svenska damerna så är det förstås Pia.

Välkommen hem!
Citera
2012-09-01, 18:45
Medlem
hakkemans avatar
Kul! Började bli jävligt trött på den där snubben. Vilken sketen inställning han hade. Förhoppningsvis kan det skördas lite guldmedaljer nu!
Citera
2012-09-01, 19:33
Medlem
Då blir det mycket sång inför varje landskamp då De får också en citatmaskin. Hon kommer dessutom att vara en pinne i röven på förbundet vilket hon var redan när hon spelade.
Citera
2012-09-01, 20:18
Medlem
Mnomads avatar
Äsch! Jag hoppades att hon skulle ta över herrlandslaget. Nåja, på lite sikt så blir det så, det är jag övertygad om.
Citera
2012-09-01, 20:27
Medlem
Jag tycker hon är en hycklare.

Hon bojkottade inte OS i Kina och arbeta i Kina med anledningen att "hon inte blandar in politik i sporten och i sitt yrke", men hon vägrade att åka till Vita Huset med anledning att hon gillar inte Bushs politik.

Hon säger att hon är kommunist men vill bara ha stålarna och all lyx. Nu har hon säkert "tjänat sina pengar" och kommer tillbaka till Sverige och ska snacka solidaritet och all annan skit. "Alla är värda lika mycket, men ge fan i mina pengar"... typ

Jag gillar henne inte
Citera
2012-09-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag tycker hon är en hycklare.

Hon bojkottade inte OS i Kina och arbeta i Kina med anledningen att "hon inte blandar in politik i sporten och i sitt yrke", men hon vägrade att åka till Vita Huset med anledning att hon gillar inte Bushs politik.

Hon säger att hon är kommunist men vill bara ha stålarna och all lyx. Nu har hon säkert "tjänat sina pengar" och kommer tillbaka till Sverige och ska snacka solidaritet och all annan skit. "Alla är värda lika mycket, men ge fan i mina pengar"... typ

Jag gillar henne inte

svenska damerna kanske kommer vinna något iaf. Dennerby var ju riktigt pinsam. Alla gånger sverige åkte ur tidigt så var han nöjd.
Citera
2012-09-01, 21:02
Medlem
Micropoppans avatar
Äntligen! Nu blir det VM-guld!!!! wohooo!!!!
Citera
2012-09-02, 01:02
Medlem
pockis avatar
Officiellt nu:
http://svenskfotboll.se/arkiv/landslag/2012/09/pia-sundhage-ny-forbundskapten-for-damlandslaget/
Citera
2012-09-02, 09:55
Medlem
mishimas avatar
Jag är rädd för att det här blir ett antiklimax. Hon är duktig, men spelarmaterialet är inte detsamma som i USA. Hon sitter inte på några magiska fingrar eller något trollspö. Svenska damlaget behöver sina nyckelspelare och om de är skadade är laget väldigt svagt.
Citera
2012-09-02, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är rädd för att det här blir ett antiklimax. Hon är duktig, men spelarmaterialet är inte detsamma som i USA. Hon sitter inte på några magiska fingrar eller något trollspö. Svenska damlaget behöver sina nyckelspelare och om de är skadade är laget väldigt svagt.

Sverige har ett bra lag, man saknar bara en duglig målvakt. Offensiven håller hög klass med Lotta Schelin i spetsen.

Sverige kan lyckas bättre om man kastar bort Dennerbys taktik med fysiskt spel och långa bollar. Sån är inte damfotbollen längre och det är i princip bara Sverige som utövar en sån fotboll. Inte ens Kanada skickar iväg långa bollar på måfå trots deras långa och starka spelare. Troligen behövs ett systemskifte i unga åldrar vad gäller svensk damfotboll. Mer teknik och kreativitet, mindre fysik och långbollar. Mittfältet med Seger, Sjögran och Fischer håller bra internationell klass.

Man ska inte glömma att Sverige u19 vann ett EM i somras så något gör man ju bra iaf. Senast Sverige tog ett EM-guld på den här nivån var 1999 med sin gyllene generation som innehöll Schelin och Seger t.ex.
Sofia Jakobsson och Antonia Göransson kom från u20 och har slagit sig in A-truppen. Generationsväxlingen kommer gå bra. Malin Diaz i u19 kommer slå sig in i landslaget så småningom.
Citera
2012-09-02, 19:14
Medlem
qbelixs avatar
Mycket bra att Sundhage tar över damlandslaget! Hon verkar jäkligt kunnig och driven. Plus att jag slipper byta kanal varje gång landslagstränaren blir intervjuad, den förra var rätt dryg.

Ser gärna Sundhage ta över herrlandslaget också en vacker dag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in