• 3
  • 4
2012-10-19, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Allt beror på miljön, matvanor etc man måste helt enkelt göra allt precis tvärtom: om dom i det här samhället som förstör jorden äter snabbt morgon, dag, kväll + mellanmål, bör man äta långsamt en gång om dagen vid 4-5 tiden på morgonen, då blir det bättre förstår du väl?

Om dom vräker i sig skit som andra har gjort från sydliga länder äter man enbart svensk ursprunglig stenålders ( ungefär ) mat.

Om dom andra går omkring med plastkläder använder man sig enbart av naturliga material.

Om dom andra använder sig av teknik, vägrar man att göra det ( jajajaj jag sitter på biblioteket, men det här är en process och jag har inte hävdat att jag är framme ännu ):

Om andra följer dom etablerade medierna, vägrar man att göra det.

Om andra har sex, vägrar man att ha det.

Om andra.....etc i all oändlighet...och du blir lycklig så småningom för du blir en person som dom inte rår på...aldrig.

För man MÅSTE gå till botten med problemet om man skall hitta fram...alla idiotier, all tro, all barlast...bort med det...det är bara skit....tillbaka till Sokrates, Platon och stoikerna. Det lilla vi vet om dom är tillräckligt, resten listar man ut själv så småningom när man väl har börjat...jag lovar, så är det nämligen.

Och för fan dra ut det där amalgamet, det har jag inte hunnit med själv ännu...hellre löständer, eller inga tänder alls, det lär vara det bästa.

Det bästa av allt är när man når det underbara stadiet var man inte talar med dom längre - det finns längre inget intresse av det, dom har inget att tillföra - ingen.

Du är inte lögn längre när du har påbörjat den tunga vandringen mot sanningen. Då dyker dugligheterna upp. Vid något skede blir du stark. Riktigt djävligt stark - tror jag nästan säkert. Fysiskt också, alla sjukdomar försvinner.

Och sist men inte minst undvik ALLA kvinnor som pesten, för du börjar se bra ut...men håll dig långt borta från dom. För om du ger vika på den punkten var hela resan förgäves, och livet är kort. Kom ihåg det.

Jag respekterar din inställning men du verkar vara emot majoriteten och där skiljer vi oss. Jag är med majoriteten men mot lögnen. Lögnen härskar dock över majoriteten, lite som Ormtunga i Rohan i sagan om ringen.

Alltså, jag bryr mig inte om vad majoriteten gör i sitt lögnaktiga tillstånd. Det bekommer mig inte om jag inte uppskattar det fina de gör i det lilla.

Jag vill ha inflytande och nöjer mig inte med mindre. Det är min beef. Mitt inflytande måste dock även betyda allas inflytande, demokrati.

Det enda som måste göras är att krossa makten och det enda sätt att göra det är att tillåta envarsarrestering eller mord på de rikaste, samt ge belöningar för den som gör det. Det kommer göra världen balanserad.
Citera
2012-10-19, 22:56
Medlem
Jonblunds avatar
Den som verkligen kommit fram till att allt är lögn, måste rimligen då också betvivla sin egen slutsats.
Tänk om du har fel? Allt allt var en lögn visade sig vara en ren lögn.
Citera
2013-03-08, 23:09
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
olika inlägg

Hur mår du idag TS?
Tror du att världen kommer bli en bättre plats under din livstid?
Jobbar du eller hur har du råd med tak över huvudet och mat i magen?

Jag förstår dig verkligen och känner ofta samma sak. Vad finns det för mening att slava i detta samhälle egentligen?
Jag kan tyvärr inte säga dig om hur du ska leva ditt liv då det är just det, ditt liv. Men det finns vissa saker som gör livet lite lättare. En grej är att ta hand om sin kropp, vad det innebär är olika för alla människor men man behöver röra på sig och äta bra mat. Finns det bra mat i dagens samhälle? Nej det gör knappast det men vad jag menar med bra mat i det här fallet är mat som din kropp klarar av och mår bra av. Känn efter, ingen kan säga är det här eller ät inte det där. Det är olika från person till person. Detta är enkelt men det verkar inte som så många verkligen förstår det.
Vad du mer kan göra är att ta hand om ditt sinne. Detta är svårare för mig att säga någonting om då jag inte känner dig överhuvudtaget men försök så gott du kan, tror du har en aning om hur du ska göra om du kommit så långt att du förstått att "allt" är en lögn.

Till er som diskuterar ord valet "allt är en lögn" så måste ni ju förstå att det är riktat till samhällets grunder och vad vi tror det bygger på.
Citera
2013-03-09, 01:30
Medlem
Om man ska ta bort dom som ''leder'' vem ska då ta över? Ni som tror ni har alla svar? Majoritet har valt att dessa ska va ledare. Sen kan man som ni påstå att många av dessa personer inte har vettet att förstå hur världen fungerar. Men samtidigt har du din subjektiva bild av världen. Du kan leva precis hur du vill egentligen, problemet är att du har lagar att följa. Denna frågan har nog mycket att göra om när man är född. Det känns som ni som är negativa i denna tråd skulle vilja vara födda före 0,fvt, då Platon och Aristotetles hade sina versioer om världen. Kan man få ett rätt svar. Bara för majoritet säger att såhär ska det vara är, är det rätt?
Citera
2013-03-09, 12:20
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelken
Om man ska ta bort dom som ''leder'' vem ska då ta över? Ni som tror ni har alla svar? Majoritet har valt att dessa ska va ledare. Sen kan man som ni påstå att många av dessa personer inte har vettet att förstå hur världen fungerar. Men samtidigt har du din subjektiva bild av världen. Du kan leva precis hur du vill egentligen, problemet är att du har lagar att följa. Denna frågan har nog mycket att göra om när man är född. Det känns som ni som är negativa i denna tråd skulle vilja vara födda före 0,fvt, då Platon och Aristotetles hade sina versioer om världen. Kan man få ett rätt svar. Bara för majoritet säger att såhär ska det vara är, är det rätt?

Majoriteten har inte valt dem från början. "Demokratin" är inte vald av folket. Lagarna är inte skrivna av folket. Etc.
Citera
2013-03-09, 13:07
Medlem
anartris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Majoriteten har inte valt dem från början. "Demokratin" är inte vald av folket. Lagarna är inte skrivna av folket. Etc.

Vad menar du? Är inte systemet som det ser ut nu ett sätt att indikera den folkliga viljan? Det finns väl en folklig förankring i allt som sker, på ett eller annat sätt?
Citera
2013-03-09, 13:13
Medlem
känner likadant som dig. men har inget direkt tips för dig . lycka till!
Citera
2013-03-09, 14:14
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelken

Hade jag fått välja hade jag nog inte varit här än på ett bra tag. Inte skulle jag vilja vara här med Platon, det var minst lika mycket förtryck då dock var det öppet. Människorna tror ju dom är fria idag...
Citera
2013-03-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
(3) Som människa vill man ju kunna engagera sig i saker och man vill vara intresserad av saker. Det antar jag är helt naturliga drifter i människan. En människa som inte intresserar sig för något kan man knappast klassa som levande.

(2) Men när man insett att allt är lögn, hur ska man då tillfredställa driften till att engagera sig? Alltså, när man vet att krig och fred, konst och vetenskap bara är bedrägliga påhitt, vad gör man då? Det finns visserligen korn av sanning i vetenskapen men generellt är den så fylld av lögner att man inte kan ha med den att göra och samtidigt bevara sin självaktning.

Hittills, sedan jag nått denna fasansfulla insikt har jag fokuserat på mina relationer och mina upplevelser men det räcker inte långt. Eller det räcker långt men man känner sig så jävla onormal när man inte kan engagera sig i något.

Vissa dagar är fördjävliga.

(1) För den som inte förstår vad jag menar med att allt är lögn så menar jag att det finns eliter som styr världen efter eget gottfinnande och så har det alltid varit. Alla ideer om att vi kunnat påverka något genom historien har varit falska. Allt är lögn helt enkelt.

Det som inte kan vara lögn är ens egna känslor men det är det enda som inte är lögn.

Problemet är alltså framförallt att jag inte vill befatta mig med världen men jag vill befatta mig med människor och ha relationer. Det är dock svårt att ha några vettiga relationer när man inte kan engagera sig i något. Det blir tråkigt eller så måste man fejka ett engagemang.

Finns det någon annan här som delar min syn och förstår problemet? Även om du inte gör det, hur skulle du agera i mna skor?

Detta är alltså ditt problem:

(1) 'Eliten' styr världen efter eget gottfinnande, och allt som 'eliten' styr är 'lögn'.
(2) Världen är en 'lögn' och därför omöjlig att engagera sig i.
(3) Som människa vill man engagera sig i saker.
l_
l
Alltså, du kan inte engagera dig i någonting eftersom världen är en 'lögn' då den styrs av eliten. Detta är ditt problem.

Vänligen besvara följande frågor:

1. Om 'eliten' styr världen, varför är du medveten om att världen är en lögn? Du är en del av världen och borde således vara styrd av eliten, men du är uppenbarligen inte det.

2. Om du nu vill hävda att du är styrd av 'eliten', varför kan du inte engagera dig i den som alla andra?

Om du inte är styrd av 'eliten' styr den inte heller världen, eftersom du är en del av världen.

--

Det enda som styr dig är din egen enfaldiga övertygelse. Det finns ingen som 'styr' världen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in