Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Jag är medveten om att det är så många skitungar tror att det har gått till.
Säkert är det så. Låt se, Wikileaks cables visade att US administration ställde krav på Sverige att TPB skulle stoppas för att Sverige skulle behålla sin 301-status, R*swall menade i sitt PM 2005-11-30 att det inte gick att fälla någon för medhjälp på exakt det sätt som senare skedde i TPB-rättegången (detta då han säkert bedömt att kraven i Rättegångsbalken 30 Kap 3§ och 45 Kap 4§ ej var uppfyllda), sedan är domarens medlemskap i en förening vars syfte är att utöka upphovsrätten ett faktum. Vi är nog helt överens om att många "skitungar" tror det gått till så.
Menar du att du kan bekräfta påståendena från UD tidigare i tråden l föreligger påtryckningar, att man avser att strunta i kraven i Rättegångsbalken 30 Kap 3§ och 45 Kap 4§ (dvs. att man kommer att underlåta att bevisa något huvudbrott), och att domaren kommer att vara köpt? Är då vilken domare det blir redan bestämt?
Notera, innan du beskyller mig för något, det är inte jag som kommit på konspirationsteorin ovan, jag har faktiskt bara dragit den logiska konsekvensen av vad du sagt i dina två senaste inlägg. Vilket var hela poängen i det förra inlägget, något som verkade gå dig totalt förbi.