2012-09-23, 10:59
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
GSWs mamma bollas runt friskt. Är detta det vanliga oschysta sättet polis och kriminalvården leker med anhöriga eller är de ovanligt otrevliga mot henne?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/misstankt-for-dataintrang-far-inte-traffa-sin-mamma

Sitter han på restriktioner får han inte träffa någon, inte ens lilla mamma.
Citera
2012-09-23, 17:31
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Fortfarande mer klass än du.
Och här är en till: Under några års tid så visste hon inte om han var levande eller död. Visst, de kunde ha haft kontakt. Men varför ljuga om en sådan sak? "Vi har kontakt. Inga kommentarer". Det räcker.
Men nu, nu blev det så himlans viktigt att återfå kontakten. Inte många knop hon gjorde i riktning mot Kambodja under alla dessa år, va?
Det skall bli intressant att se om hon låter bli att posa med småbarnsfoton av honom eller ej.Än sen? Har jag fattat saken rätt så fanns det material till skriverier om Panaxia långt innan alla ställdes inför faktum. Men det blev inga skriverier. Du förstår, allt som händer får inte löpande rapportering i massmedia och allt finns inte heller att läsa på nätet.
Vad grinar du om?

Någon överhuvudtaget som sett dessa filer? Tycker det verkar vara hittepå.
Att filerna inte skulle svämma ut över nätet om GSW blev gripen och hade något att göra med något ingen sett ser jag som rätt svårbegripligt.
Citera
2012-09-23, 17:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Vad grinar du om?
Din mamma.
Citat:
Någon överhuvudtaget som sett dessa filer? Tycker det verkar vara hittepå.
Att filerna inte skulle svämma ut över nätet om GSW blev gripen och hade något att göra med något ingen sett ser jag som rätt svårbegripligt.
Näh, och det enda jag har sett av militär verksamhet från insidan var när jag mönstrade under två dagar. Annars har jag inte sett någonting. Alltså borde Wennerström och Bergling få amnesti.

P.S. Jag rekommenderar att du tar ledigt från nätet några dagar. Pröva bokläsning varvat med promenader. Borde göra dig mindre dampig. För du framställer det som om Warg skickades till Gitmo för några år sedan.
Citera
2012-09-23, 21:21
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Din mamma.Näh, och det enda jag har sett av militär verksamhet från insidan var när jag mönstrade under två dagar. Annars har jag inte sett någonting. Alltså borde Wennerström och Bergling få amnesti.

P.S. Jag rekommenderar att du tar ledigt från nätet några dagar. Pröva bokläsning varvat med promenader. Borde göra dig mindre dampig. För du framställer det som om Warg skickades till Gitmo för några år sedan.
Wow, nu går du på min mamma? Hörru din lilla besserwisser jag ska inte falla i den pajkastningsfällan.

Vad menar du? att information som påstås ha stulits som ingen sett är militär verksamhet.
Hävdar skatteverket att det handlar om militära hemligheter?
EXTRA EXTRA Herr Lindholm har ett scoop.
Här har du det du efterfrågar:
http://freehammond.com/
Och nej, har jag nämnt Guantanamo i sammanhanget? har jag det så vinner du.
@Irad, det är bara att lära sig.
Citera
2012-09-23, 22:50
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Förutom att det är lite försent att ge amnesti till Stig Wennerström , så håller jag med dig till 100% - och önskar att själv hade kunnat skriva lika bra.
Finns postum amnesti. Även de som avrättats kan få det, t.ex. Thimothy John Evans. (Praktiskt spelar det iofs ingen roll, men det är stort ändå.)
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
OT: borde det inte finnas en "gilla"-knapp på Flashback? Jag har sett att man ibland har ordnat en "omröstning" i en tråd, för att slippa massa "jag med!"/"håller absolut inte med!"-inlägg. Nu kan man ju iofs skriva "+1", utan att tillföra något nytt, men jag gissar att sådana inlägg rensas bort i de hetaste trådarna.
Nja, det är mer hantverksmässigt med inlägg.
Citat:
Wow, nu går du på min mamma? Hörru din lilla besserwisser jag ska inte falla i den pajkastningsfällan.
Bra. För visst är det jobbigt med gropar man själv grävt?
Citat:
Vad menar du? att information som påstås ha stulits som ingen sett är militär verksamhet.
Hävdar skatteverket att det handlar om militära hemligheter?
Jag vet inte hur styrsystemen till flottans sjömålsrobotar är utformade och alltså finns det inga sjömålsrobotar.
Jag vet inte vilka som har skyddade identiteter och alltså finns det inga personer med skyddade identiteter.

Ägna nu ett par dagar, skall vi säga till Onsdag, på att fundera över varför det inte är helt enkelt att ha rättegångar rörande hemligstämplad information.
Citat:
EXTRA EXTRA Herr Lindholm har ett scoop.
Här har du det du efterfrågar:
http://freehammond.com/
När efterfrågade jag den fattige pajasen? Som sagt var, pröva att läsa böcker.
Citat:
Och nej, har jag nämnt Guantanamo i sammanhanget? har jag det så vinner du.
@Irad, det är bara att lära sig.
Gode Gud, du är verkligen obildad. Att du gått genom hela ditt liv utan att veta vad "belagd med restriktioner" innebär är visserligen småtrist, men det är ingen vanära. Däremot är det nesligt att du inte tar reda på vad det innebär, utan går på som om han har fått en enkel till Gitmo.

Om du var upptagen med annat för ett par år sedan och alltså missade att mor inte visste om sonen var levande eller död så är det inget att skämmas för. Men att du sväljer den där billiga tidningsankan att någon slö journalist drar korkade liknelser mellan mor Assange och Mor Warg är vanhedrande.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2012-09-23 kl. 22:57.
Citera
2012-09-24, 16:51
Medlem
wtfuks avatar
@Herr Lindholm. Militära hemligheter, sjömålsrobotar och fullkomliga tankevurpor/påståenden gripna ur luften om min person, säker på att du skriver i rätt tråd.
Citera
2012-09-24, 19:31
Medlem
Herr Lindholms avatar
Jaha, du kunde visst inte vänta till Onsdag med att komma på ett välformulerat svar. Antar i vilket fall som helst att det är du som är skyldig mig ett svar på frågan varför du drog in råttskallen Hammond i diskussionen.

Men för att ställa en två riktigt enkla ja/nej-frågor:

Har du tillgång till uppgifter om personer med skyddad identitet?

Har du tillgång till uppgifter om styrsystemen i svenska flottans sjömålsrobotar?
Senast redigerad av Herr Lindholm 2012-09-24 kl. 19:33.
Citera
2012-09-25, 18:06
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Jaha, du kunde visst inte vänta till Onsdag med att komma på ett välformulerat svar. Antar i vilket fall som helst att det är du som är skyldig mig ett svar på frågan varför du drog in råttskallen Hammond i diskussionen.

Men för att ställa en två riktigt enkla ja/nej-frågor:

Har du tillgång till uppgifter om personer med skyddad identitet?

Har du tillgång till uppgifter om styrsystemen i svenska flottans sjömålsrobotar?

Man behöver inte sitta på Guantanamo för att vara rättslös och Hammond är den som misstänkts för att vara stratforläckan = åt militära hållet.
Det är du som tjafsar om militära uppgifter hela tiden, Har du möjligtvis inte en SCUD uppkörd i arslet?

Nej. men jag skulle ha haft det om det förekommit ett hax. se wikileaks. dessa kablar har även du tillgång till.
Nej. har det förekommit hax? och detta är redigt off topic. (Ska jag börja tjafsa om lingon tycker du.)

Jag förstår var du vill komma med fråga ett kontra två och svaret blir: Jag förstår varför du har 22000 poster.
Citera
2012-10-01, 03:49
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Vare sig Anakata eller Brokep har vare sig Bloggat eller Twittrat på länge nu så jag gissar att bägge sitter bakom lås och bom.
Citera
2012-10-01, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Vare sig Anakata eller Brokep har vare sig Bloggat eller Twittrat på länge nu så jag gissar att bägge sitter bakom lås och bom.

Dom är ju dessutom inte ensamma om att sitta inne i kretsen (fd. kretsen) kring Bahnhof (som väl hostar skatteverkets site)

Porr, Pol Pot och piratkopiering

Om jag var GSW's mamma skulle jag nog med vara orolig.
Citera
2012-10-01, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrocketin
För mig spelar det ingen roll. Jag har inget förtroende till rättssystemet, speciellt inte när det gäller sådana här stora saker. Jag är fullt medveten om hur jagad anakata är, det är bland annat detta som ifrågasätter min syn på rättssystemet gällande copyright osv. Jag inbillar mig att jag ser storheten i detta, att anakata egentligen bara är en bit av pusslet, men att han "frameas" som huvudansvarig pga. sin tidigare publicitet och dess effekter. Det är väldigt praktiskt att använda sig av denna redan skapade image för att dels komma åt anakata, men även resten av nätverket. I media är jag fast besluten om att skulden läggs på Gottfrid pga. tidigare kännedom i association med TPB-målet och därför utgör han ett perfekt utmålat exempel på någon som måste gripas. Vad tror du?

Men jag måste få fråga, människor som resonerar som Du.

Om du nu tror att "hollywood", "rättighetsmaffian", kan se till att GSW häktas och utlämnas till Sverige, och att man (kanske) fixar en falsk anklagelse om att han hackat Skatteverket, tror du inte att dom hade kunnat stänga ner TPB om dom hade velat det?

Alla filmfantaster kanske kommer ihåg vad Trinity i The Matrix fick sin ryktbarhet ifrån..."hacking the IRS d'base.."..
Citera
2012-10-01, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerslavar
Någonting luktar skunk med svensk rätt dom senaste få åren...

Sant..jag skulle säga att det stavas Bahnhof...titta på vad alla dom här personerna/fallen har gemensamt.

Dessutom kommer ju både Svartholm Warg, Oscar Swartz .fl. från fina högt förankrade familjer.

Vad gör egentligen Piratpartiet? ALLT det här har ju hänt under den tiden dom funnits, jag skulle säga att skriften på väggen säger att dom är för, inte emot.

En klassisk taktik, ta över en motståndsrörelse, dessutom kan du ju på det här sättet finansiera allt med EU bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in