2012-09-01, 01:23
Medlem
har tagit sobril och druckit whisky. är det mycket dumt att ta stilnoct? vad tror ni? har sån ångest och vill bara få sova.
Citera
2012-09-03, 11:35
Medlem
Powens avatar
Sent svar men antar att du inte gjorde det. Det fungerar utmärkt om du verkligen ser till att ligga i sängen innan den kickar in.
Citera
2012-09-03, 12:57
Medlem
lithionits avatar
Har du ingen ickeberoendeframkallande medicin?
Sobril är egentligen ingen sömnmedicin, eftersom den inte är särskilt sederande.
Citera
2012-09-03, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Sent svar men antar att du inte gjorde det. Det fungerar utmärkt om du verkligen ser till att ligga i sängen innan den kickar in.

tyvärr var jag dum nog att ta risken. fick sova några timmar i alla fall och ingenting annat hände. jag vill inte rekommendera andra att blanda alkohol och medicin, man vet aldrig vad som händer.

igår låg jag i sängen en timme och försökte verkligen sova men det gick inte så jag satt uppe ett par timmar med stilnoct i kroppen. sen somnade jag till slut men vaknade ändå tidigt. är så trött på mig själv och livet.
Citera
2012-09-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Har du ingen ickeberoendeframkallande medicin?
Sobril är egentligen ingen sömnmedicin, eftersom den inte är särskilt sederande.

nej sobril blir jag inte trött av, tog den bara för att överleva ångesten. drack alkoholen av samma orsak fast alkohol blir jag pigg av. stilnoct är min vanliga insomningstablett, hade seroquel som tillägg sist men fick läkaren att gå med på att ta bort den. fick även nozinan på psykakuten i somras. har theralen som jag inte har tagit på evigheter.

måste nog ge upp och gå med på att kombinera stilnoct med nåt, sömnen håller på att spåra ur helt och det är farligt för mig.
Citera
2012-09-04, 10:50
Medlem
E.W.s avatar
Kombinera Stilnoct och Theralen. Theralen gör också att du inte vaknar så tidigt. Ta 1 ml Theralen 1-2 timmar innan du lägger dig i sängen. Ta sen Stilnoct 5-10 minuter innan du lägger dig.

Annars kan du be om att få Propavan utskrivet. Inte beroendeframkallande. Gör också att man inte vaknar lika lätt under natten. Den går också att kombinera med Stilnoct.
Senast redigerad av E.W. 2012-09-04 kl. 10:53.
Citera
2012-09-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Kombinera Stilnoct och Theralen. Theralen gör också att du inte vaknar så tidigt. Ta 1 ml Theralen 1-2 timmar innan du lägger dig i sängen. Ta sen Stilnoct 5-10 minuter innan du lägger dig.

Annars kan du be om att få Propavan utskrivet. Inte beroendeframkallande. Gör också att man inte vaknar lika lätt under natten. Den går också att kombinera med Stilnoct.

det jag kommer ihåg av theralen är att jag blev så väldigt trött dagen efter också. har tabletter, kanske är värt att pröva igen.

propavan vägrar jag, hemska myrkrypningar.
Citera
2012-09-05, 09:57
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
det jag kommer ihåg av theralen är att jag blev så väldigt trött dagen efter också. har tabletter, kanske är värt att pröva igen.

propavan vägrar jag, hemska myrkrypningar.

Tröttheten av theralen försvinner med tiden har jag konstaterat. Dock behöver jag 4-5 rör för att sova så använder den inte längre. Kör på stesolid,stilnoct,nozinan,theralen kapslar för att sova nu.
Citera
2012-09-05, 13:36
Medlem
Citat:
Tröttheten av theralen försvinner med tiden har jag konstaterat. Dock behöver jag 4-5 rör för att sova så använder den inte längre. Kör på stesolid,stilnoct,nozinan,theralen kapslar för att sova nu.

jag förstår inte hur man orkar vänta på att tröttheten dagen efter försvinner och hur man får det att gå ihop med jobb och familj eller vad man nu har?

tog nozinan + stilnoct igår. aldrig mer. har gått 15 timmar och nu börjar jag känna mig lite piggare men innan dess har jag hunnit med att ramla ur sängen och inte kunna röra mig och äta frukost med andra utan att orka öppna ögonen. kunde bara gå om jag höll i mig. det här med mediciner som man bara blir trött och seg av är inte nåt för mig.

funderar på att mejla psyk och be om råd.
Citera
2012-09-07, 20:01
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
jag förstår inte hur man orkar vänta på att tröttheten dagen efter försvinner och hur man får det att gå ihop med jobb och familj eller vad man nu har?

tog nozinan + stilnoct igår. aldrig mer. har gått 15 timmar och nu börjar jag känna mig lite piggare men innan dess har jag hunnit med att ramla ur sängen och inte kunna röra mig och äta frukost med andra utan att orka öppna ögonen. kunde bara gå om jag höll i mig. det här med mediciner som man bara blir trött och seg av är inte nåt för mig.

funderar på att mejla psyk och be om råd.

Jag blev sjukt seg av början av min kombo men nu känner jag mig inte trött alls dagen efter. I början var jag som en jävla zombie dagen efter. Tog 100mg nozinan allra första gången jag testa och sov bort en hel helg. Nu kör jag på 25-50mg bara. Hur blir det om du bara tar stilnoct, vaknar du upp mycket på natten ?
Citera
2012-09-07, 20:43
Medlem
xavi8222s avatar
om man inte vill ta beroendeframkallande mediciner är en kombo av theralen och propavan effektivt. det fungerar för mig.
Citera
2012-09-07, 22:38
Medlem
Citat:
Jag blev sjukt seg av början av min kombo men nu känner jag mig inte trött alls dagen efter. I början var jag som en jävla zombie dagen efter. Tog 100mg nozinan allra första gången jag testa och sov bort en hel helg. Nu kör jag på 25-50mg bara. Hur blir det om du bara tar stilnoct, vaknar du upp mycket på natten ?

100 mg nozinan låter inte kul!

har tyvärr börjat tappa effekten av stilnoct, antingen somnar jag inte alls på ordinerad dos eller så vaknar jag efter en timme. annars gillar jag verkligen stilnoct, vore bara bra att sova också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in