2005-03-25, 21:40
Medlem
Bråkmakarns avatar
Vad kostar det i månaden om vattnet inte ingår i hyran? Säg att det gäller en 3-rums lägenhet.

/ Bråkis
Citera
2005-03-26, 01:26
Medlem
Patriarch Ks avatar
Det beror på hur mycket vatten du förbrukar på en månad. Kostnaden blir högre ju mer vatten du använder. Logiskt och enkelt
Citera
2005-03-26, 01:32
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K
Det beror på hur mycket vatten du förbrukar på en månad. Kostnaden blir högre ju mer vatten du använder. Logiskt och enkelt
Då är såå smart, att jag inte kom på det själv
Men normal åtgång då? 1 dusch om dagen, lite disk per dag, normalmånga toaspolningar..?
Citera
2005-03-26, 02:01
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Prisexempel årskostnad flerfamiljshus
För ett flerfamiljshus med 62 lägenheter och en förbrukning på 9 000 m3 per år blir kostnaden:
Pris inkl moms
Rörlig avgift 154 013:-
Grundavgift (Taxa 50-60) 15 705:-
Summa kronor per år 169 718:-

Skulle gissa på runt 200-250 kronor per månad.
Citera
2005-03-26, 02:35
Medlem
tjoffemans avatar
Vi är 5 pers i familjen och Vatten/avlopp går på c:a 450:-/mån. Villa 130 Kvm. Bor i Nacka.
Citera
2005-03-26, 09:13
Medlem
Fuzzy Logics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjoffeman
Vi är 5 pers i familjen och Vatten/avlopp går på c:a 450:-/mån. Villa 130 Kvm. Bor i Nacka.

Exaktemundo!..Det beror också på var man bor någonstans, eftersom det är kommunen som leverarar vatten och taxan kan variera något.

Om man inte gör av med bizarra mängder så hamnar man även där jag bor på ovanstående belopp per månad.. Skulle tippa på att månadskostnaden per person är ca 100:- (ev fasta avgifter tillkommer)

Dessutom, om du bor i lägenhet kommer du troligen inte att vattna gräsmattor och tvätta bilar o sånt, vilket drar upp förbrukningen något djävulskt...Ingen kostnad att behöva oroa sig för m a o...
Citera
2005-03-28, 16:37
Medlem
Stonecakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Vad kostar det i månaden om vattnet inte ingår i hyran? Säg att det gäller en 3-rums lägenhet.

/ Bråkis

Bodde i Järfälla i en trea med exet och min son på halvtid och betalade 110kr/mån för vattnet. Då vattnade jag min gräsmatta och rabatt titt som tätt på sommaren när det var torrt!
Diskmaskin,tvättmaskin,vi duschade varje dag och det badades ett par gånger i månaden..........

Så var du bor är ganska viktigt för priset.
Citera
2005-03-28, 16:40
Medlem
Bråkmakarns avatar
Tackar för svaren!
Citera
2010-03-28, 00:17
Medlem
Skogswalds avatar
Jössus. Den här gamla tråden lyfts upp på dagsaktuell basis. Nu i dagarna stänger värden av vattnet över dan, enl. notice-bladet i lådan pga. installation av mätare. Så nu är det bara en tidsfråga innan vattenkostnaden börjar ingå likt el här i byggnaden. Ska man få skrämselhicka? Hur ser kursen ut sen 2005? Och är det som med elen, att även om man faktiskt nyttjat 0 watt-timmar en månad, så får man ändå viss en viss räkning, pga. "driftskostnaden" el vad de valt att kalla det. Är det så med vattnet också, el är vanligtvis "offseten" 0:- där..? Kan ju vara gött o veta.

Regards~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in