2012-08-31, 17:46
Medlem
-ELF-s avatar
Bor i delad studentlägenhet och har inte behövt tänka på att köpa dammsugarpåse för än nu. Jag märkte nämligen att det var larver i påsen nu när jag kom tillbaka till lägenheten och det är bara jag här för tillfället. Hur eller hur så är alla påsar slut och jag kan inte förstå vad det ska vara för påse (påsen med påsar är släng).
Tänkte jag skulle googla på dammsugaren först för att underlätta köpet av påse då det är en djungel av påsar där ute i affärerna
Men dammsugaren verkar vara så sällsynt så det går inte att hitta den på Google. Går att hitta tillverkaren, men inte dammsugaren. Och eftersom att den är så sällsynt så kan jag slå vad om att den inte finns med på tavlan över dammsugarmodeller/dammsugarpåsar.

Namnet på dammsugaren är:
Newlec CL853

Om jag inte hittar rätt påse så får jag väl ringa fastighetsägaren. Deras namn står med stora bokstäver på dammsugaren De har säkert bara köpt det billigaste de kunde hitta...
Citera
2012-08-31, 18:00
Medlem
TheFritzls avatar
finns oftast "one size fits all" att köpa på ica. lite dyrare men de brukar gå att få i de flesta dammsugare om man mixtrar lite lätt.
Citera
2012-08-31, 18:12
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFritzl
finns oftast "one size fits all" att köpa på ica. lite dyrare men de brukar gå att få i de flesta dammsugare om man mixtrar lite lätt.
Aah, ok. Klippa, klistra, hamra, nita, då ska det inte vara några problem
Citera
2012-08-31, 20:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kollat på www.dammsugarpasar.nu ?
Citera
2012-08-31, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Aah, ok. Klippa, klistra, hamra, nita, då ska det inte vara några problem

Annars brukar det finnas en lista i butiken över vilken påse som passar vilken sugare.

Edit: Newlec är hyfsat stora, så de finns nog i listan.
Citera
2012-08-31, 20:19
Medlem
Vänd på din dammsugare. Under så sitter det en grå lapp med model nummer. Ta model nr och märket. Sök på nätet eller besök någon butik som säljer dammsugare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in