2012-08-31, 10:50
Medlem
Hej jag kan alltså inte ta emot eller skicka MMS utan att ha 3G på konstant, 3G slås alltså inte på när jag tar emot eller skickar ett MMS. Jag gick till telia och frågade om hjälp men dom kunde inte komma fram till något som var fel och allt såg prima ut, dom sa att det är nog en inställning på mobilen men jag kan inte hitta någonstans var den inställningen skulle kunna vara. Jag har senaste versionen av android för min mobil och jag har korrekt APN-Inställningar. Jag har nyss köpt den här mobilen och med min gamla så slog 3G på när man fick eller skickade ett MMS. Någon som har/haft samma problem som kan hjälpa mig?
Citera
2012-08-31, 11:07
Medlem
nollans avatar
Är du helt säker att du har rätt inställningar för APN? Jag har förvisso Telenor och jag hade ett annat problem (internet kopplade ner varje gång jag fick/skickade MMS) men kan det vara så att det finns två olika profiler för detta? Prova i så fall att köra den för internet på båda.

Worth a try...
Citera
2012-08-31, 11:12
Medlem
Yes, jag kollade för säkerhets skull inställningarna för APN när jag gick till telia och alla inställningar var korrekta. Vad menar du med att det kan finnas 2 olika profiler, kan du förklara lite bättre?
Citera
2012-08-31, 11:24
Medlem
Leoplurodons avatar
Samma problem, samma telefon... riktigt drygt är det.
Det enda jag kan göra för att det ska funka är att "reboota Data network mode".
Sjukligt enerverande.
Citera
2012-08-31, 11:31
Medlem
Har du alltså löst problemet eller är det bara nåt alternativt? Om det är löst, hur gör man det?
Citera
2012-08-31, 11:45
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detharvarledigt
Yes, jag kollade för säkerhets skull inställningarna för APN när jag gick till telia och alla inställningar var korrekta. Vad menar du med att det kan finnas 2 olika profiler, kan du förklara lite bättre?
http://www.telia.se/privat/support/android/installningarformmsochsurf

Jag uttryckte mig lite slarvigt. Du har ju vanligen två profiler där ena är för surf och andra är för MMS. De har i sin tur varsin APN: surf heter t.ex. online.telia.se medan MMS heter mms.telia.se

Jag såg någon tråd på Swedroid där någon hade Telia och samma problem: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=45739
Citera
2012-08-31, 11:54
Medlem
Jag har testat båda profilerna men det fungerar inte på någon av dom Börjar kännas hopplöst det här
Citera
2012-08-31, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detharvarledigt
Jag har testat båda profilerna men det fungerar inte på någon av dom Börjar kännas hopplöst det här

Ibland är det fel hos Telia, men för att försäkra dig om att det inte är fel i iställningarna så ta bort APN för surfen (Online.telia.se) och kolla om du kan ta emot och skicka då. Går inte det så kan det vara fel hos Telia.
Citera
2012-08-31, 17:45
Medlem
x0ms avatar
Har du rootat telefonen?
Har själv haft problem med MMS, beror ofta på att du rootat och slängt in en rom som inte klarar MMS...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in