Har märkt datorn blivit alltmer segare på sistone, framförallt firefox och allt som körs med java etc.
Inbillar mig dock att jag har bra säkerhet:
surfar oftast med sk sandlåda (Vilket är en container ? sandboxie)
Har F-Secure antivirus & brandvägg från TELIA.
har inträffat 2 bluescreens detta år (har sparat loggar om någon kan utläsa något viktigt)
Och nu idag frös den helt med endast några flikar flashback & youtube.tom ljudet loopade tills jag fick hårdstänga. vill nu ha korrekt åtgärdsplan för det här. Jag vill ha 100 % koll på systemet innan det körs,jag vill veta vad som hände och om någon eventuell skadlig kod finns.
1. Först ska jag starta den i felsäkert läge ,ska man hämta ut någon logg?
2. Skall jag köra HiJackThis ?
Har märkt datorn blivit alltmer segare på sistone, framförallt firefox och allt som körs med java etc.
Inbillar mig dock att jag har bra säkerhet:
surfar oftast med sk sandlåda (Vilket är en container ? sandboxie)
Har F-Secure antivirus & brandvägg från TELIA.
har inträffat 2 bluescreens detta år (har sparat loggar om någon kan utläsa något viktigt)
Och nu idag frös den helt med endast några flikar flashback & youtube.tom ljudet loopade tills jag fick hårdstänga. vill nu ha korrekt åtgärdsplan för det här. Jag vill ha 100 % koll på systemet innan det körs,jag vill veta vad som hände och om någon eventuell skadlig kod finns.
1. Först ska jag starta den i felsäkert läge ,ska man hämta ut någon logg?
2. Skall jag köra HiJackThis ?
Låter som hårdvarufel eller att W7 blivit fucked up. Kan du lägga upp bilderna på dina bluescreens och citera mig i posten?
Ytterligare information om problemet:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF88003A025FA
BCP3: FFFFF8800A964A20
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1
Filer med mer info
C:\Windows\Minidump\032912-22604-01.dmp
C:\Users\Jag\AppData\Local\Temp\WER-175485-0.sysdata.xml
berätta gärna om du behöver dessa (men kan inte du få mycket information då om mitt system?)
Dagens händelse
sparade jag på diverse sätt till skrivbordet.
1 mapp "LocaleMetadata" innehållandes 4st .MTA filer
4 markerade händelser i sk .evtx filer
enligt Åtgärdshanterare i Windows skall även sysdata.xml & WERInternalMetadata.xlm finnas?
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nedgradera flash till en äldre version. Allt efter 11_2r202_233 förefaller seriöst instabilit under FF och Chrome. (Men funkar helt ok i IE).
Okej.Tack.
Har även funderat på att radera " användaren" /installera om hela FF eller det kanske är bättre köra IE 64bitas? Länka gärna till nedgraderingsförfarandet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!