2012-08-30, 13:58
Medlem
farmenSebastians avatar
Har märkt datorn blivit alltmer segare på sistone, framförallt firefox och allt som körs med java etc.
Inbillar mig dock att jag har bra säkerhet:

har inträffat 2 bluescreens detta år (har sparat loggar om någon kan utläsa något viktigt)
Och nu idag frös den helt med endast några flikar flashback & youtube.tom ljudet loopade tills jag fick hårdstänga. vill nu ha korrekt åtgärdsplan för det här. Jag vill ha 100 % koll på systemet innan det körs,jag vill veta vad som hände och om någon eventuell skadlig kod finns.

1. Först ska jag starta den i felsäkert läge ,ska man hämta ut någon logg?
2. Skall jag köra HiJackThis ?
Citera
2012-08-30, 14:04
Medlem
Uppdatera BIOS.
Citera
2012-08-30, 14:07
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
Har märkt datorn blivit alltmer segare på sistone, framförallt firefox och allt som körs med java etc.
Inbillar mig dock att jag har bra säkerhet:

har inträffat 2 bluescreens detta år (har sparat loggar om någon kan utläsa något viktigt)
Och nu idag frös den helt med endast några flikar flashback & youtube.tom ljudet loopade tills jag fick hårdstänga. vill nu ha korrekt åtgärdsplan för det här. Jag vill ha 100 % koll på systemet innan det körs,jag vill veta vad som hände och om någon eventuell skadlig kod finns.

1. Först ska jag starta den i felsäkert läge ,ska man hämta ut någon logg?
2. Skall jag köra HiJackThis ?

Låter som hårdvarufel eller att W7 blivit fucked up. Kan du lägga upp bilderna på dina bluescreens och citera mig i posten?
Citera
2012-08-30, 14:28
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
vill nu ha korrekt åtgärdsplan

Nedgradera flash till en äldre version. Allt efter 11_2r202_233 förefaller seriöst instabilit under FF och Chrome. (Men funkar helt ok i IE).
Citera
2012-08-30, 21:49
Medlem
farmenSebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duttisatjone
Uppdatera BIOS.

American Megatrends Inc 1.40 -2009 06 08-

Utveckla gärna,det var helt nytt för mig & vad händer om man misslyckas?

Citat:
Ursprungligen postat av langben1
Låter som hårdvarufel eller att W7 blivit fucked up. Kan du lägga upp bilderna på dina bluescreens och citera mig i posten?

Kanske.
Jag har följande:

Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nedgradera flash till en äldre version. Allt efter 11_2r202_233 förefaller seriöst instabilit under FF och Chrome. (Men funkar helt ok i IE).

Okej.Tack.
Har även funderat på att radera " användaren" /installera om hela FF eller det kanske är bättre köra IE 64bitas? Länka gärna till nedgraderingsförfarandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in