2012-08-30, 03:46
Medlem
Är det memingen att man ska börja må skotogare så snabbt? Ångesten är lite förvärrad men är riktigt illamående nästan hela tiden, och ju mer man läser om detta preoarat ju skitigare verkar det vara. Är det värt det? Och kommer biverkningarna sådom illamående osv bli mindre när hjärnan bli van? Har aldrig sovit såhär dåligt heller..
Citera
2012-08-30, 03:51
Medlem
Det är relativt vanligt med vidriga biverkningar dom första dagarna, men det minskar sakta men säkert.
Citera
2012-08-30, 03:54
Medlem
Jo det är ju vanligt med dom biverkningarna men ge det någon/några veckor så känns det nog bättre sen =) informerade inte din läkare om detta?
Citera
2012-08-30, 04:09
Medlem
För mig kvarstod illamåendet i 6-7 veckor, efter påbörjad behandling. Hoppas du slipper det.
Citera
2012-08-30, 04:21
Medlem
Men är det värt allting? Har inte läst ngt positivt alls om detta här på hemsidan.. Sen när man väl ska sluta så verkar de va ännu värre? Inget annat man kan ta istället för det här, kanske benzo? Kommer nog inte orka med den här känslan. Läkaren informerade att jag kommer må ännu sämre de första vrckorna, men mer att ångest o depression förvärras.. Min träning är viktigasy för mig och när jag mår dåligt har jag ingen matlust det drabbar träningen hårt
ändå har jag bara tagit en dos på 25 mg.. trodde inte det var aåhär man skulle må av sådana prep..
Citera
2012-08-30, 09:37
Medlem
gnuse23s avatar
Hej!
Jag fick Sertralin av min läkare och har haft det i nästan 2 år..
Provat en del olika medeciner under många år men fick en "Lyckträff" i denna medecin..
Började mer 25 mg och ökades till 50 mg efter ett par veckor..man känner själv när man nått en bra underhållsdos och jag ligger nu stadigt på 100 mg/dygn,tar denna dos på morgonen..
Dosen bestäms av din läkare och den största rekommenderade dosen ligger på 200 mg/dygn..
Ge medecinen den tid och håll ut med biverkningarna..
Lycka till!
PS:Håll dig ifrån all BenzoS
Citera
2012-08-30, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnuse23
Hej!
Jag fick Sertralin av min läkare och har haft det i nästan 2 år..
Provat en del olika medeciner under många år men fick en "Lyckträff" i denna medecin..
Började mer 25 mg och ökades till 50 mg efter ett par veckor..man känner själv när man nått en bra underhållsdos och jag ligger nu stadigt på 100 mg/dygn,tar denna dos på morgonen..
Dosen bestäms av din läkare och den största rekommenderade dosen ligger på 200 mg/dygn..
Ge medecinen den tid och håll ut med biverkningarna..
Lycka till!
PS:Håll dig ifrån all BenzoS

Tanken är att inte hålla på med dessa preparat så länge 3-4 månader siktar jag på.. tog andra dosen odag plus åksjukemedicin.
Citera
2012-08-30, 13:11
Medlem
Tror du sitter och stressar upp dig, känner efter konstant och gör en så kallad höna av en fjäder.

Lugna ner dig och slappna av istället. Sertralin är mer eller mindre ett sockerpiller, bland det svagaste skit en läkare kan skriva ut.
Citera
2012-08-30, 21:38
Medlem
Matlusten då, blir den bättre ju mer man blir van eller?
Citera
2012-08-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Matlusten då, blir den bättre ju mer man blir van eller?

Ja, iaf för mig. Äter som vanligt nu.
Citera
2012-08-31, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Ja, iaf för mig. Äter som vanligt nu.

Kommer man känna sig normal när man verkligen har vant sig alltså? Alla andra biverkningar då?
Citera
2012-08-31, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Kommer man känna sig normal när man verkligen har vant sig alltså? Alla andra biverkningar då?

Det beror på vad du menar med "normal". De enda biverkningar jag haft på senare tid är muntorrhet och huvudvärk på kvällen - även om huvudvärken inte nödvändigtvis bör tillskrivas som ett resultat av sertralinet. Denna vecka har dock allt varit bra. Om illamåendet är ett problem kan du pröva ta sertralinet i samband med föda, förslagsvis vid frukosten. Många hävdar att det lindrat illamåendet eller motverkat det helt. För mig funkade dock inte det, men som sagt, illamåendet släppte efter 6-7 veckor; för mig. Tycker definitivt du ska försöka fortsätta med träningen, då detta kan förbättra verkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in