Citat:
Ursprungligen postat av LillaVarg
Vasadueller, du överdriver nog mäns fascination och kvinnors avundsjuka gentemot kvinnor med abnormalt stora bröst.
Jag har som de flesta kvinnor normala bröst och jag har aldrig upplevt någon märkbar konkurrens från kvinnor med just stora bröst. Snarare har konkurrensen varit från kvinnor som i sin helhet uppfattas som vackra och slanka (dvs med små till normala bröst).
Min uppfattning är att de flesta män attraheras av relativt proportionerliga bröst även om de inte skulle tacka nej till de som har lite större volym. Men då uppfattar jag det fortfarande som att vi pratar om det som faller inom gränsen för normalt och det som harmonierar med den övriga kroppen.
Bröstens storlek verkar alltså ha en sekundär betydelse och det som föredras verkar vara betydligt mindre än det du beskriver. Om fallet vore annorlunda så skulle förmodligen majoriteten kvinnor som genomgår en bröstförstoring välja större implantat.
Jag är även skeptisk till ditt uttalande om att stora bröst är ett tecken på fertilitet och hälsa. I alla fall om du samtidigt menar att kvinnor med normala bröst skulle vara mindre fertila. Större betyder inte bättre. I sådana fall skulle vi gissningsvis se betydligt fler kvinnor idag med dessa ovanliga proportioner. Detta eftersom dessa kvinnor i människans tidiga historia då skulle ha fött fler barn än kvinnor med normala bröst och på så sätt spridit sina anlag för stora bröst mer effektivt. Något de uppenbarligen inte verkar har gjort.
Det som jag tror vissa kvinnor retar sig på med dig, inkluderat mig själv, är att du likt andra män med en fetish, är så bombsäker på din inbillade verklighet att du automatiskt antar att normala - och väldigt snygga kvinnor har komplex. Komplex för att de inte uppskattar höra dina fåniga teorier om att de av majoriteten män anses vara mindre attraktiva än kvinnor som hör till de fysiska undantagen.
Det är liksom både fräckt och okunnigt.
Hej LillaVarg. Tack för ditt inlägg.
Det verkar dock som om du har missförstått lite utav vad jag har skrivit.
Jag skriver endast om
min egen fascination för riktigt stora bröst. Jag nämnde att det framstår som om relativt många män (och kvinnor?) delar denna fascination med mig. Med det avsåg jag i förhållande till andra "avvikande" fetisher såsom små/stora fötter, knappnavel etc. Jag har aldirg sökt ge sken av att en majoritet av män och kvinnor är lika fascinerade av stora bröst som oss "bröst-fetishister".
Jag har på inget sätt uttryckt att det skulle vara extremt vanligt att män är lika fascinerade som jag över stora bröst, och inte heller att det skulle vara extremt vanligt att kvinnor är avundsjuka på andra kvinnor med riktigt stora bröst. Däremot så har jag observerat det relativt ofta, och tog därför upp det i min lista över för- och nackdelar med
min fashination för riktigt stora bröst. Med riktigt stora bröst menar jag alltså typ E, F, G, H, I och inte totalt sällsynta (abnormala som du nedsättande beskriver det) kupstorlekar i klass KKK+++ etc.
Jag tror dock att man lever i förnekelse om man inte har observerat män/kvinnors fascination, och kvinnors avundsjuka för/på, stora bröst.
Om man ber (västerländska) män lista de 5 viktigaste faktorerna för om de upplever en kvinnas utseende dom attraktivt, och låter dem svara anonymt, så är jag övertygad om att stora bröst skulle komma åtminstone topp 5. Det har jag även sett i liknande undersökningar som genomförts i verkliga livet. Vad män svarar på sådana frågor i det offentliga rummet, eller när kvinnor är närvarande, är såklart ganska irrelevant (eftersom många väljer att "justera" sina svar för att undvika negativa reaktioner). Med det sagt så vill jag poängtera att de
flesta män inte föredrar så stora bröst som jag gör. Många tycker om små, många tycker om normalstora och många tycker om ganska stora börst.
Jag har även ofta observerat hur avundsjuka kvinnor ofta nämner andra kvinnors bröst i sina negativa kommentarer etc. Alla kvinnor är inte avundsjuka, och alla avundsjuka kvinnor angriper inte andra kvinnors bröst. Man hör även kommentarer angående hår, kläder, smink, för tjock, för smal etc. Men jag upplever att kvinnor
relativt ofta verkar avundsjuka på andra kvinnor som ha större bröst än dem själva. Kvinnor fäller relativt ofta kommentarer där de försöker framställa en annan kvinnas stora bröst som någonting negativt, när det tydligt framgår att de egentligen bara är avundsjuka. Givetvis så finns det även många kvinnor som även helt ärligt anser det vara en nackdel med stora bröst, men det är förhållandevis vanligt att det uppenbart är ett uttryck för att man är bitter över att någon annan kvinna för mer uppmärksamhet eller att man själv har komplex. Kan du, handen på hjärtat, ärligt säga att du inte hört kommentarer som "Stackars henne, hon måste ha jätteont i ryggen." eller "Stackars henne, det ser ju vulgärt ut." etc. när det är
uppenbart för de flesta att kvinnan som fäller kommentaren endast är avundsjuk? Detta betyder
inte att en majoritet av kvinnor går omkring och är avundsjuka och önskar att killar inte hade varit intresserade av stora bröst alternativt önskar att de själva hade det. Det betyder endast att jag anser att det är
relativt vanligt med denna typ av avundsjuka.
Angående stora bröst och fertilitet/förmåga att amma så finns det i normalfallet inget direkt biologiskt samband, utom i de fall då en kvinna har extremt små bröst som ett resultat av hormonrubbningar eller inadekvat bröstvävnad för att kunna ge tillräckligt med mjölk. Vilket är mycket ovanligt. Det är däremot en stark
signal, i många mäns undermedvetna, om att kvinnan är en lämplig barnaföderska.
På samma sätt är exempelvis kroppslängd över medel, stora händer, stor penis etc. hos män, vanliga preferenser hos kvinnor, eftersom dessa faktorer utgör motsvarande starka signaler i kvinnors undermedvetna. Helt utan att dessa faktorer utgör någon direkt biologisk fördel. De flesta kvinnor kanske föredrar män strax över medellängd, medan en mindre grupp föredrar riktigt långa och storväxta män. Men eftersom extrem storväxthet hos män är en förlängning av en väldigt vanlig preferens för måttlig storväxthet, så är det en vanligare fetish hos kvinnor än exempelvis knappnavel. En preferens hos en mindre grupp män för extremt stora bröst är analogt en förlängning av en mycket vanlig preferens för välutvecklade bröst.
Återigen, jag antar inte att en majoritet av kvinnor med små eller normalstora bröst har komplex. Varför skulle de ha det? Jag tycker dock att dem som reagerar i stark negativ affekt mot något ofta gör så eftersom det de reagerar mot ger upphov till negativa känslor hos dem själva. Ett känsligt ämne hos dem själva. De som inte har komplex eller är avundsjuka etc. brukar reagera mer sakligt och neutralt. Eftersom du reagerade omotiverat "aggressivt" så gissade jag att det kanske rörde sig om komplex i ditt fall? Eller rättare sagt så frågade jag om det gjorde det, jag påstod inget.
Framför allt så har jag verkligen inte framfört någon "fånig teori" om att en
majoritet av män föredrar extremt stora bröst. Överallt i mina inlägg så klargör jag tydligt att
jag själv har denna preferens och att den inte delas av en
majoritet av män.
Det är väl för övrigt jävligt bra att det finns så många olika preferenser. Det innebär ju att hur man än ser ut så finns det alltid någon som tycker att man är jätteattraktiv. Det är väl fan så mycket bättre att de kvinnor som har extremt stora bröst kan uppskattas såpass mycket av dem som tycker om det, än att de skulle bli tvungna att operera sig för att få uppskattning? På samma sätt som det är tur att kvinnor med mycket små bröst kan uppskattas såpass mycket av dem som tycker om det, utan att de slipper operera sig för att få uppskattning?
Jag känner inte dig, men jag får faktiskt intryck av att du måste brottas med någon form av bitterhet eller avudnsjuka, eftersom du tycks läsa sådant som jag inte skriver och eftersom du tycks bli så upprörd över att jag gillar, och skriver om, riktigt stora bröst. Kanske vore det en bra ide för dig att stanna upp och reflektera över detta. Du är helt säkert jättefin som du är, och det finns ingen anledning för dig att ha komplex.
Alla måste inte tycka att just du är deras drömtjej. Du skriver ju själv att du tycker att de flesta män tycks föredra normalstora bröst. Då borde det ju finnas tillräckligt många för dig, och du behöver inte bli upprörd över att en del av oss har andra preferenser. För du menar väl inte att alla skall se likadana ut, och att alla skall ha samma preferenser?