2012-09-01, 12:09
Medlem
Zikniks avatar
Biologiskt korrekt: stora bröst (och rumpa ) = depåer för att kunna föda (upp) barn som för dina gener vidare. Det är vi som tänder på slanka tjejer som är sjuka
Citera
2012-09-01, 22:19
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaVarg
Men så svårt kan det väl inte vara att få tag i en sådan här typ av kvinna?

Kollar du bara efter kvinnor med 30 kg:s övervikt, eller mer, alternativt opererade kvinnor så går det säkert. Om jag förstått det rätt så finns det annars massor med feta kvinnor som ratas av vanliga män på diverse forum och som inget heller vill än att bli älskade så som de ser ut. Kan man då tänka sig att kompromissa lite vad gäller det övriga utseendet så borde du ju inte vara några problem.

Annars så kan du väl ta en vanlig, lite osäker tjej, och försöka övertyga henne om fördelarna med att ha enorma bröst?

Lycka till

Ja du, om det ändå hade varit så enkelt. Det jag tänder på är proportionellt stora bröst. Som jag skrev i början av tråden, runda höfter, markerad midja och väldigt stora bröst.

Visst kan jag vara beredd att kompromissa lite, om kvinnan i fråga har en drömkropp. Skulle t ex kunna acceptera en tjej som var lite mullig (tycker jag oftast är sexigt) eller som hade en "personlig" näsa, "fel" hårfärg eller någon enstaka jobbig egenskap etc. Men ingen jävla fettsäck. Jag är ingen fetto-fetishist, jag är bröst-fetishist. Tror du missuppfattat.

Att försöka övertyga någon osäker tjej om fördelarna med jättebröst känns inte rätt för mig. Om en kvinna väljer att skaffa bröstimplantat så skall det ske på eget initiativ. Jag tycker t o m att det skulle kännas fel att betala för ingreppet. Det känns lite psykopatiskt att försöka styra och ställa med en osäker person på det viset. Om en kvinna absolut inte ville ha jättebröst, och trots det skaffade sig det, enbart för att göra mig till lags, så har har hon nog inte alla hästar hemma. Tror inte att jag skulle kunna vara attraherad av en sådan kvinna i längden. I alla fall inte kunna ha något seriöst förhållande eller skaffa barn med henne. Vem vet vad hon skulle hitta på härnäst, om någon manipulativ person lyckats övertala henne.

Om någon frågar mig kan jag säga vad jag tycker är snyggt. Om en tjej själv vill skaffa implantat så kan jag stödja henne i hennes beslut. Men de flesta som skaffar implantat brukar stanna vid C/D/DD typ. Tyvärr. Men det blir ju helt fel om kvinnan inte skaffar de bröst hon själv vill ha. Såklart kan det ju vara så att en kvinna väljer att skaffa lite större bröst än hon tänkt från början, för att göra mig glad, men då ska det vara ett beslut som hon tar själv, och känner sig helt nöjd med.

Så, tack för dina råd, med det är tyvärr inte fullt så enkelt.
Senast redigerad av vasadueller 2012-09-01 kl. 22:25.
Citera
2012-09-01, 23:13
Medlem
Micropoppans avatar
Ä la ba gött att du gillart.
Citera
2012-09-02, 16:18
Medlem
Förstår inte varför TS anser detta vara ett diskussionsunderlag.

Det är väl klart att folk har olika preferenser, kallas "mångfald". Motsatsen skulle vara inavel. Ända sättet den här tråden skulle kunna bli relevant på är ifall vi omstrukturerar frågeställningen till varför alla tänder på olika saker, och sedan grundligt går igenom samtliga attribut från brunetter till örsnibbar till styva bröstvårtor till små fötter till stora tuttar till knappnavel till rakade ben till håriga ben till blekta anus. Glöm inte att ta upp vilka i tråden som tänder på vilket attribut, försöka hitta en röd tråd som binder dessa samman och att med hjälp av NE och högstadiets biologibok ta reda på vilka medlemmar som är normala vs mutanter.
Citera
2012-09-02, 19:24
Medlem
coolaballos avatar
Porrskadad?
Citera
2012-09-02, 22:58
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolaballo
Porrskadad?

Har haft samma preferenser även innan jag kom i kontakt med porr.

Växte upp på 80-talet, när den porr som fanns att tillgå utgjordes av tidningar som FIB/akutellt. Visst hände det att vi hittade en kasse porrtidningar i något soprum även som barn, men då hade jag inget intresse av att titta i dem. Jag var väl en 13-14 bast när jag vågade ta med en porrtiding hem för första gången. Innan dess var det Ellos-katalogen och dess sidor med damunderkläder som gällde.

Jag minns att jag var helt faschinerad av stora bröst så snart jag började få intresse för sex i 11-12-årsåldern. Både äldre (typ vuxna) kvinnor jag såg i min omgiving och de flickor på min skola som börjat få bröst. Visst fanns Samantha Fox och Sabrina (båda med stora bröst) i dåtidens populärkultur, men det räknas väl inte som porr?

Så, nej, jag tror inte mina preferenser är ett resultat av porrskada. Även om de möjligtvis har spätts på av porr i vuxen tid.
Senast redigerad av vasadueller 2012-09-02 kl. 23:11.
Citera
2012-09-02, 23:09
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Förstår inte varför TS anser detta vara ett diskussionsunderlag.

Det är väl klart att folk har olika preferenser, kallas "mångfald". Motsatsen skulle vara inavel. Ända sättet den här tråden skulle kunna bli relevant på är ifall vi omstrukturerar frågeställningen till varför alla tänder på olika saker, och sedan grundligt går igenom samtliga attribut från brunetter till örsnibbar till styva bröstvårtor till små fötter till stora tuttar till knappnavel till rakade ben till håriga ben till blekta anus. Glöm inte att ta upp vilka i tråden som tänder på vilket attribut, försöka hitta en röd tråd som binder dessa samman och att med hjälp av NE och högstadiets biologibok ta reda på vilka medlemmar som är normala vs mutanter.

Varför så negativ? Är det ett känsligt område för dig? Är du kanske kvinna med små bröst och komplex? Är du kille som inte tycker om stora bröst?

Jag anser verkligen inte att tråden behöver omstruktureras för att bli relevant. Det finns ingen anledning att inkludera alla olika sexuella preferenser som existerar. Det finns redan andra trådar om andra specifika preferenser. Jag tycker det verkar som om det är en betydande andel av män (och kvinnor?) som delar min preferens för riktigt stora bröst.

Om du läser mina inlägg så ser du att mitt diskussionsunderlag inte endast utgörs av en frågeställning om varför jag har denna preferens. Jag diskuterar även omkring fördelar och nackdelar, och hur kvinnor reagerar på detta. Bröst är generellt sett sexuellt laddade i vår kultur, och det är exempelvis inte lika vanligt att kvinnor misstänker att någon endast är intresserad av dem p g a deras kanppnavel.

Om du vill diskutera preferenser rent generellt, eller försöka avgöra vilka medlemmar som är normala vs mutanter, så föreslår jag att du skapar en egen tråd för detta. Det hade kanske kunna utvecklats till en intressant tråd även det.
Citera
2012-09-02, 23:17
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micropoppan
Ä la ba gött att du gillart.

Visst är det

Skriver du rent allmänt, eller menar du att du i egenskap av kvinna med stora bröst gillar att någon är extremt attraherad av dem?

Vore intressant att få diskutera i ett anonymt forum med kvinnor angående detta. I verkliga livet kan det vara lite svårt att ta upp ämnet, och kanske framför allt att vara ärlig eftersom man kanske inte vill "svara fel" eller oroar sig för hur man framstår.
Senast redigerad av vasadueller 2012-09-03 kl. 00:14.
Citera
2012-09-03, 01:31
Medlem
Vasadueller, du överdriver nog mäns fascination och kvinnors avundsjuka gentemot kvinnor med abnormalt stora bröst.

Jag har som de flesta kvinnor normala bröst och jag har aldrig upplevt någon märkbar konkurrens från kvinnor med just stora bröst. Snarare har konkurrensen varit från kvinnor som i sin helhet uppfattas som vackra och slanka (dvs med små till normala bröst).

Min uppfattning är att de flesta män attraheras av relativt proportionerliga bröst även om de inte skulle tacka nej till de som har lite större volym. Men då uppfattar jag det fortfarande som att vi pratar om det som faller inom gränsen för normalt och det som harmonierar med den övriga kroppen.

Bröstens storlek verkar alltså ha en sekundär betydelse och det som föredras verkar vara betydligt mindre än det du beskriver. Om fallet vore annorlunda så skulle förmodligen majoriteten kvinnor som genomgår en bröstförstoring välja större implantat.

Jag är även skeptisk till ditt uttalande om att stora bröst är ett tecken på fertilitet och hälsa. I alla fall om du samtidigt menar att kvinnor med normala bröst skulle vara mindre fertila. Större betyder inte bättre. I sådana fall skulle vi gissningsvis se betydligt fler kvinnor idag med dessa ovanliga proportioner. Detta eftersom dessa kvinnor i människans tidiga historia då skulle ha fött fler barn än kvinnor med normala bröst och på så sätt spridit sina anlag för stora bröst mer effektivt. Något de uppenbarligen inte verkar har gjort.

Det som jag tror vissa kvinnor retar sig på med dig, inkluderat mig själv, är att du likt andra män med en fetish, är så bombsäker på din inbillade verklighet att du automatiskt antar att normala - och väldigt snygga kvinnor har komplex. Komplex för att de inte uppskattar höra dina fåniga teorier om att de av majoriteten män anses vara mindre attraktiva än kvinnor som hör till de fysiska undantagen.

Det är liksom både fräckt och okunnigt.
Citera
2012-09-03, 12:46
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaVarg
Vasadueller, du överdriver nog mäns fascination och kvinnors avundsjuka gentemot kvinnor med abnormalt stora bröst.

Jag har som de flesta kvinnor normala bröst och jag har aldrig upplevt någon märkbar konkurrens från kvinnor med just stora bröst. Snarare har konkurrensen varit från kvinnor som i sin helhet uppfattas som vackra och slanka (dvs med små till normala bröst).

Min uppfattning är att de flesta män attraheras av relativt proportionerliga bröst även om de inte skulle tacka nej till de som har lite större volym. Men då uppfattar jag det fortfarande som att vi pratar om det som faller inom gränsen för normalt och det som harmonierar med den övriga kroppen.

Bröstens storlek verkar alltså ha en sekundär betydelse och det som föredras verkar vara betydligt mindre än det du beskriver. Om fallet vore annorlunda så skulle förmodligen majoriteten kvinnor som genomgår en bröstförstoring välja större implantat.

Jag är även skeptisk till ditt uttalande om att stora bröst är ett tecken på fertilitet och hälsa. I alla fall om du samtidigt menar att kvinnor med normala bröst skulle vara mindre fertila. Större betyder inte bättre. I sådana fall skulle vi gissningsvis se betydligt fler kvinnor idag med dessa ovanliga proportioner. Detta eftersom dessa kvinnor i människans tidiga historia då skulle ha fött fler barn än kvinnor med normala bröst och på så sätt spridit sina anlag för stora bröst mer effektivt. Något de uppenbarligen inte verkar har gjort.

Det som jag tror vissa kvinnor retar sig på med dig, inkluderat mig själv, är att du likt andra män med en fetish, är så bombsäker på din inbillade verklighet att du automatiskt antar att normala - och väldigt snygga kvinnor har komplex. Komplex för att de inte uppskattar höra dina fåniga teorier om att de av majoriteten män anses vara mindre attraktiva än kvinnor som hör till de fysiska undantagen.

Det är liksom både fräckt och okunnigt.

Hej LillaVarg. Tack för ditt inlägg.

Det verkar dock som om du har missförstått lite utav vad jag har skrivit.

Jag skriver endast om min egen fascination för riktigt stora bröst. Jag nämnde att det framstår som om relativt många män (och kvinnor?) delar denna fascination med mig. Med det avsåg jag i förhållande till andra "avvikande" fetisher såsom små/stora fötter, knappnavel etc. Jag har aldirg sökt ge sken av att en majoritet av män och kvinnor är lika fascinerade av stora bröst som oss "bröst-fetishister".

Jag har på inget sätt uttryckt att det skulle vara extremt vanligt att män är lika fascinerade som jag över stora bröst, och inte heller att det skulle vara extremt vanligt att kvinnor är avundsjuka på andra kvinnor med riktigt stora bröst. Däremot så har jag observerat det relativt ofta, och tog därför upp det i min lista över för- och nackdelar med min fashination för riktigt stora bröst. Med riktigt stora bröst menar jag alltså typ E, F, G, H, I och inte totalt sällsynta (abnormala som du nedsättande beskriver det) kupstorlekar i klass KKK+++ etc.

Jag tror dock att man lever i förnekelse om man inte har observerat män/kvinnors fascination, och kvinnors avundsjuka för/på, stora bröst.

Om man ber (västerländska) män lista de 5 viktigaste faktorerna för om de upplever en kvinnas utseende dom attraktivt, och låter dem svara anonymt, så är jag övertygad om att stora bröst skulle komma åtminstone topp 5. Det har jag även sett i liknande undersökningar som genomförts i verkliga livet. Vad män svarar på sådana frågor i det offentliga rummet, eller när kvinnor är närvarande, är såklart ganska irrelevant (eftersom många väljer att "justera" sina svar för att undvika negativa reaktioner). Med det sagt så vill jag poängtera att de flesta män inte föredrar så stora bröst som jag gör. Många tycker om små, många tycker om normalstora och många tycker om ganska stora börst.

Jag har även ofta observerat hur avundsjuka kvinnor ofta nämner andra kvinnors bröst i sina negativa kommentarer etc. Alla kvinnor är inte avundsjuka, och alla avundsjuka kvinnor angriper inte andra kvinnors bröst. Man hör även kommentarer angående hår, kläder, smink, för tjock, för smal etc. Men jag upplever att kvinnor relativt ofta verkar avundsjuka på andra kvinnor som ha större bröst än dem själva. Kvinnor fäller relativt ofta kommentarer där de försöker framställa en annan kvinnas stora bröst som någonting negativt, när det tydligt framgår att de egentligen bara är avundsjuka. Givetvis så finns det även många kvinnor som även helt ärligt anser det vara en nackdel med stora bröst, men det är förhållandevis vanligt att det uppenbart är ett uttryck för att man är bitter över att någon annan kvinna för mer uppmärksamhet eller att man själv har komplex. Kan du, handen på hjärtat, ärligt säga att du inte hört kommentarer som "Stackars henne, hon måste ha jätteont i ryggen." eller "Stackars henne, det ser ju vulgärt ut." etc. när det är uppenbart för de flesta att kvinnan som fäller kommentaren endast är avundsjuk? Detta betyder inte att en majoritet av kvinnor går omkring och är avundsjuka och önskar att killar inte hade varit intresserade av stora bröst alternativt önskar att de själva hade det. Det betyder endast att jag anser att det är relativt vanligt med denna typ av avundsjuka.

Angående stora bröst och fertilitet/förmåga att amma så finns det i normalfallet inget direkt biologiskt samband, utom i de fall då en kvinna har extremt små bröst som ett resultat av hormonrubbningar eller inadekvat bröstvävnad för att kunna ge tillräckligt med mjölk. Vilket är mycket ovanligt. Det är däremot en stark signal, i många mäns undermedvetna, om att kvinnan är en lämplig barnaföderska.

På samma sätt är exempelvis kroppslängd över medel, stora händer, stor penis etc. hos män, vanliga preferenser hos kvinnor, eftersom dessa faktorer utgör motsvarande starka signaler i kvinnors undermedvetna. Helt utan att dessa faktorer utgör någon direkt biologisk fördel. De flesta kvinnor kanske föredrar män strax över medellängd, medan en mindre grupp föredrar riktigt långa och storväxta män. Men eftersom extrem storväxthet hos män är en förlängning av en väldigt vanlig preferens för måttlig storväxthet, så är det en vanligare fetish hos kvinnor än exempelvis knappnavel. En preferens hos en mindre grupp män för extremt stora bröst är analogt en förlängning av en mycket vanlig preferens för välutvecklade bröst.

Återigen, jag antar inte att en majoritet av kvinnor med små eller normalstora bröst har komplex. Varför skulle de ha det? Jag tycker dock att dem som reagerar i stark negativ affekt mot något ofta gör så eftersom det de reagerar mot ger upphov till negativa känslor hos dem själva. Ett känsligt ämne hos dem själva. De som inte har komplex eller är avundsjuka etc. brukar reagera mer sakligt och neutralt. Eftersom du reagerade omotiverat "aggressivt" så gissade jag att det kanske rörde sig om komplex i ditt fall? Eller rättare sagt så frågade jag om det gjorde det, jag påstod inget.

Framför allt så har jag verkligen inte framfört någon "fånig teori" om att en majoritet av män föredrar extremt stora bröst. Överallt i mina inlägg så klargör jag tydligt att jag själv har denna preferens och att den inte delas av en majoritet av män.

Det är väl för övrigt jävligt bra att det finns så många olika preferenser. Det innebär ju att hur man än ser ut så finns det alltid någon som tycker att man är jätteattraktiv. Det är väl fan så mycket bättre att de kvinnor som har extremt stora bröst kan uppskattas såpass mycket av dem som tycker om det, än att de skulle bli tvungna att operera sig för att få uppskattning? På samma sätt som det är tur att kvinnor med mycket små bröst kan uppskattas såpass mycket av dem som tycker om det, utan att de slipper operera sig för att få uppskattning?

Jag känner inte dig, men jag får faktiskt intryck av att du måste brottas med någon form av bitterhet eller avudnsjuka, eftersom du tycks läsa sådant som jag inte skriver och eftersom du tycks bli så upprörd över att jag gillar, och skriver om, riktigt stora bröst. Kanske vore det en bra ide för dig att stanna upp och reflektera över detta. Du är helt säkert jättefin som du är, och det finns ingen anledning för dig att ha komplex. Alla måste inte tycka att just du är deras drömtjej. Du skriver ju själv att du tycker att de flesta män tycks föredra normalstora bröst. Då borde det ju finnas tillräckligt många för dig, och du behöver inte bli upprörd över att en del av oss har andra preferenser. För du menar väl inte att alla skall se likadana ut, och att alla skall ha samma preferenser?
Senast redigerad av vasadueller 2012-09-03 kl. 13:05.
Citera
2012-09-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Varför så negativ? Är det ett känsligt område för dig? Är du kanske kvinna med små bröst och komplex? Är du kille som inte tycker om stora bröst?

Du läste inte mitt inlägg ordentligt. Jag skrev att det inte är något fel med män som vill ha stora bröst, och frågade varför du aktualiserar det som ett problem. Ser inget negativt i det. Följdaktligen räknade jag upp exempel på andra fysiska attribut som andra människor har som krav, och underströk att andra människor ytterst sällan ser sina preferenser som ett problem. Varför tyckte du att jag verkade negativ? För att jag försäkrade dig om att det inte är något fel på dig?
Citera
2012-09-03, 16:52
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Du läste inte mitt inlägg ordentligt. Jag skrev att det inte är något fel med män som vill ha stora bröst, och frågade varför du aktualiserar det som ett problem. Ser inget negativt i det. Följdaktligen räknade jag upp exempel på andra fysiska attribut som andra människor har som krav, och underströk att andra människor ytterst sällan ser sina preferenser som ett problem. Varför tyckte du att jag verkade negativ? För att jag försäkrade dig om att det inte är något fel på dig?

Tack för förtydligandet. Du har rätt i att jag inte läste ditt inlägg tillräckligt noga, för jag fick ett något annorlunda totalintryck av det, än vad jag får när jag läser ditt förtydligande. Jag ber om ursäkt ifall jag därmed har ifrågasatt dina motiv i onödan och felaktigt kallat dig för negativ. När du, som du påpekar, endast försökt att bekräfta mig som normal. Fel av mig och jag ska försöka lära mig något av erfarenheten.

Sedan så känner jag inte igen mig i att jag skulle ha aktualiserat min preferens entydigt som ett problem. Jag har mest diskuterat kring eventuella orsaker till -, fördelar och nackdelar för mig att ha - samt kvinnors syn på - min preferens.

Det kan vara nyttigt för alla människor att ibland reflektera över sig själva och sina livsmönster, åsikter och preferenser. Det kan vara av intresse för personen själv, och även för andra - med eller utan likannde preferenser - att dela tankar och insikter i en tråd om ämnet på ett öppet diskussionsforum.

Jag har aldrig ifrågasatt eller reflekterat över denna preferens hos mig själv tidigare, utan den har bara funnits där som en självklarhet för mig. Men jag har nyligen blivit singel, och för första gången på mycket länge befinner jag mig i en situation där jag funderar över val av framtida partner och mina preferenser för en sådan. "Plötsligt" insåg jag att jag kanske är lite ovanlig i min preferens för riktigt stora bröst, och tyckte att det kunde vara intressant att reflektera kring denna. Jag beklagar om det tråkar ut dig, men det står dig ju alltid fritt att låta bli att läsa och/eller delta.

Ha en bra dag.
Senast redigerad av vasadueller 2012-09-03 kl. 16:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in