Knepigt. Jag kör Lubuntu på en Intel Atom, alltså en sån som sitter i netbooks, utan problem.
Jag använder Xchat eftersom det både följde med, är gratis och duger utmärkt till mina behov.
Har ett annat problem också, försöker installera program via "Lubuntu mjukvarucenter" men programmet kraschar hela tiden.
Du måste ha något fel i installationen eller något. Linux startar mycket snabbare än windows. Det kräver mindre av hårdvaran. Det bekymmer som du nämner ovan kan bero på samma sak.
Fortfrande 2013 fungerar inte mjukvarucenter. Varför över huvud taget ha med skiten. Men Linux ligger på 1% och jag tror att jag vet varför.
Och varför Lubuntu? Enda supportade Linux av ubuntu-familjen som klarar av mitt inbyggda grafikort Intel 350. På de andra blir det mosaik eller s"får man håla till gogo med terminal.
Ångrar lite att jag tog bort Win 7 och ska nu försöka böka igång att man kan komma åt sin DiskStation och skicka lite filer.
Fortfrande 2013 fungerar inte mjukvarucenter. Varför över huvud taget ha med skiten. Men Linux ligger på 1% och jag tror att jag vet varför.
Och varför Lubuntu? Enda supportade Linux av ubuntu-familjen som klarar av mitt inbyggda grafikort Intel 350. På de andra blir det mosaik eller s"får man håla till gogo med terminal.
Ångrar lite att jag tog bort Win 7 och ska nu försöka böka igång att man kan komma åt sin DiskStation och skicka lite filer.
Det fungerar för mig. Vad är det som inte fungerar? Kraschar det? Går det inte att bläddra bland programmen? Kan du inte installera program?