2005-03-25, 11:35
Moderator
Gromguttens avatar
Fick för mig att jag och sällskapet skulle pröva på att göra pizza i motorrummet vid en långtur i Tyskland. Köpte därför en riktig högkvalitetspizza från Aldi för typ 2DM, plockade av plasten och matade in den i pappen igen och placerade härligheten ovanpå motorn. Såg nog lite lustigt ut när vi körde i tio minuter, stoppade, kollade osten, bestämde oss för 2 mil till... Efter ett tag var vi så hungriga att vi stoppade
och drog i oss det mjuka, ljumma brödet. Smakade inte så tokigt, åtminstone inte i jämförelse med innehållet 2 litersflaskan vitvin med sprättkapsyl som vi köpt för DM 1.50.

Nästan mätta men fulla för 5 spänn per skalle. Och så mycket tid vi sparade!
Citera
2005-03-25, 11:42
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Fick för mig att jag och sällskapet skulle pröva på att göra pizza i motorrummet vid en långtur i Tyskland. Köpte därför en riktig högkvalitetspizza från Aldi för typ 2DM, plockade av plasten och matade in den i pappen igen och placerade härligheten ovanpå motorn. Såg nog lite lustigt ut när vi körde i tio minuter, stoppade, kollade osten, bestämde oss för 2 mil till... Efter ett tag var vi så hungriga att vi stoppade
och drog i oss det mjuka, ljumma brödet. Smakade inte så tokigt, åtminstone inte i jämförelse med innehållet 2 litersflaskan vitvin med sprättkapsyl som vi köpt för DM 1.50.

Nästan mätta men fulla för 5 spänn per skalle. Och så mycket tid vi sparade!

Under en semester i Spanien i juli 1985 lyckades jag steka ett ägg på motorhuven ett tips jag fått från en engelsman som var i krig mot nazisterna i ökenkriget och slogs mot Rommels trupper. Förmodligen tog det mig längre tid än honom och hans kamrater men det funkade faktiskt...
Citera
2005-03-25, 11:43
Medlem
sagolandets avatar
Mysonoxen
Det låter tufft!
Citera
2005-03-25, 12:59
Medlem
Queen Ls avatar
Inte testat själv,men laga lax inlindad i aluminumfolie i diskmaskinen har jag hört talas om
Citera
2005-03-25, 13:05
Medlem
sagolandets avatar
Queen L
Det kan jag inte tänka mig. Möjligtvis med en plastpåse som skyddar om oxå?
Alminium låter inte logisk då skulle all äckel tvätt väska rinna igenom mellanrummet o förstöra laxen?!?!
Men alla har väl sitt sätt att laga mat på sina vis.
Citera
2005-03-28, 12:27
Medlem
nudlar i kaffekokare är ju en gammal ungdomssynd, sedan kan kanske en burk vita bönor under huven mellan Falun och Mora kan gällas.
Citera
2005-03-28, 13:38
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaizer
nudlar i kaffekokare är ju en gammal ungdomssynd, sedan kan kanske en burk vita bönor under huven mellan Falun och Mora kan gällas.

Tänk ett fast inslag i Motorjournalen eller Mera Motor med en eller annan TV- kock som ger middagstips för dig med Volvo 740 (intercooler modellen), eller hur du bäst teflonbehandlar huven på din Ascona för att inte repa vid solstekning.
Citera
2005-03-28, 13:52
Medlem
tjoffemans avatar
Blodpudding i brödrosten, men det blir inte så gott....och inte röstbrödet dan efter heller. Fiskpinnar blir ännu äckligare.
Citera
2005-03-28, 14:52
Medlem
Continental Ops avatar
floyd har lagat mat i motorn på nån jeep i afrika, helstekte nått kött tror jag.
Citera
2005-03-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagolandet
Queen L
Det kan jag inte tänka mig. Möjligtvis med en plastpåse som skyddar om oxå?
Alminium låter inte logisk då skulle all äckel tvätt väska rinna igenom mellanrummet o förstöra laxen?!?!
Men alla har väl sitt sätt att laga mat på sina vis.

Man behöver ju inte diska samtidigt!!

Själv har jag kört kyckling i diskmaskinen.
Bara som test.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in