Fick för mig att jag och sällskapet skulle pröva på att göra pizza i motorrummet vid en långtur i Tyskland. Köpte därför en riktig högkvalitetspizza från Aldi för typ 2DM, plockade av plasten och matade in den i pappen igen och placerade härligheten ovanpå motorn. Såg nog lite lustigt ut när vi körde i tio minuter, stoppade, kollade osten, bestämde oss för 2 mil till... Efter ett tag var vi så hungriga att vi stoppade
och drog i oss det mjuka, ljumma brödet. Smakade inte så tokigt, åtminstone inte i jämförelse med innehållet 2 litersflaskan vitvin med sprättkapsyl som vi köpt för DM 1.50.
Nästan mätta men fulla för 5 spänn per skalle. Och så mycket tid vi sparade!
Fick för mig att jag och sällskapet skulle pröva på att göra pizza i motorrummet vid en långtur i Tyskland. Köpte därför en riktig högkvalitetspizza från Aldi för typ 2DM, plockade av plasten och matade in den i pappen igen och placerade härligheten ovanpå motorn. Såg nog lite lustigt ut när vi körde i tio minuter, stoppade, kollade osten, bestämde oss för 2 mil till... Efter ett tag var vi så hungriga att vi stoppade
och drog i oss det mjuka, ljumma brödet. Smakade inte så tokigt, åtminstone inte i jämförelse med innehållet 2 litersflaskan vitvin med sprättkapsyl som vi köpt för DM 1.50.
Nästan mätta men fulla för 5 spänn per skalle. Och så mycket tid vi sparade!
Under en semester i Spanien i juli 1985 lyckades jag steka ett ägg på motorhuven ett tips jag fått från en engelsman som var i krig mot nazisterna i ökenkriget och slogs mot Rommels trupper. Förmodligen tog det mig längre tid än honom och hans kamrater men det funkade faktiskt...
Queen L
Det kan jag inte tänka mig. Möjligtvis med en plastpåse som skyddar om oxå?
Alminium låter inte logisk då skulle all äckel tvätt väska rinna igenom mellanrummet o förstöra laxen?!?!
Men alla har väl sitt sätt att laga mat på sina vis.
nudlar i kaffekokare är ju en gammal ungdomssynd, sedan kan kanske en burk vita bönor under huven mellan Falun och Mora kan gällas.
Tänk ett fast inslag i Motorjournalen eller Mera Motor med en eller annan TV- kock som ger middagstips för dig med Volvo 740 (intercooler modellen), eller hur du bäst teflonbehandlar huven på din Ascona för att inte repa vid solstekning.
Queen L
Det kan jag inte tänka mig. Möjligtvis med en plastpåse som skyddar om oxå?
Alminium låter inte logisk då skulle all äckel tvätt väska rinna igenom mellanrummet o förstöra laxen?!?!
Men alla har väl sitt sätt att laga mat på sina vis.
Man behöver ju inte diska samtidigt!!
Själv har jag kört kyckling i diskmaskinen.
Bara som test.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!