Citat:
Ursprungligen postat av Nervcell
Det är definitivt inte något DNS-problem om du får så magra siffror från Bredbandskollen. När man har DNS-problem får man långamma svar/uteblivna svar när man ex. vis. ska surfa till nån webbplats.
Din ISP kan starta om utrustningen i sin ände (router, switch mm) om den har hängt sig. Detta inträffar mer än ofta. Vad du kan påtala är att du inte är nöjd med situationen, så kanske de tar tag i saken och uppgraderar sin utrustning. Om tillräckligt många klagar, försås.
Om min ISP startar om deras hårdvara så kommer väl inte endast mitt internet brytas, utan även alla andras?
För övrigt så fungerar mitt internet bra igen, jag ringde till min ISP och förklarade problemet, de bad mig starta om modemet och när jag hade gjort det så fungerade allting perfekt. Men jag startade ju om modemet igår utan någon förbättring.
Samtidigt som jag startade om modemet idag så passade jag på att trycka in alla kontakter en extra gång, alltså telefonkabeln från väggen och nätverkskabeln från och till datorn. De borde inte ens kunna glappa för det finns ju klickor som håller fast kontakterna...