2012-08-28, 07:43
Medlem
Hejsan! Vart ska man börja och vilken väg ska man gå?

Jag ser livet utifrån det perspektiv att vi har en tickande klocka som slutar ticka förr eller senare. Och jag vill ta vara på den tid jag lever och börja bygga karriär men vet inte med vad.

Jag är väldigt intresserad i psykologi och hur samhället fungerar, och jag vill nå toppen och försöker inspireras utav dem stora företagen bland annat Apple och Google. Om dem kan nå toppen kan jag också det utifrån en unik idé. Jag studerar Innovationsteknik med inriktning psykologi.

Jag har insett att vi lever i ett ekonomiskt system där människor har svårt att bryta sig i från systemet och gör sig dagligt beroende av nya saker som systemet påverkar människorna. Så som media gör bland annat i tv , och all reklam för att få oss människor att konsumera mer och mer. Om jag kunde skulle jag gärna förändra världen och göra allt gratis för oss alla, men världen "företagen som drar in pengar på att utnyttja människor skulle nog inte vilja det" eftersom dem själva har det bra och lever ett bra liv på andra människor vilket är anledningen till krig, misär, korruption, girighet, kriminalitet osv.

Så min slutsats är att man bör spela efter samhällets spelregler om man vill komma någonstans och utnyttja det samhället har att erbjuda för att klättra upp till toppen.

Det jag har i mina tankar nu, är att resa runt i världen och samla på mig kunskap tills jag hittar en möjlighet någonstans i världen, men då man behöver en inkomst och måste börja jobba. Men jag vill inte lägga min tid på att jobba på något standard jobb där jag vet hur systemet fungerar och kommer tröttna ganska lätt då pengar inte har ett värde jämfört mot sanningen. Då kan jag lika gärna lägga tiden på att komma på något stort som Apple exempel och börja bygga karriär i från den idén.

Men jag har svårt med att veta med vad, och ju mer tiden går desto mer stressad blir jag och känner att min tid går till spillo.