2012-08-27, 20:55
Medlem
Neon666s avatar
Har som sagt vänner som jobbar med sånt här, och har varit så ihärdig att få veta varför det är så vanligt med elchocker att jag faktiskt fick en person att svara på det. För mig lät det som om dom gjorde det emot vem som helst. Men världen är faktiskt aldrig svart och vit. Inte ens där (synd)

Så här ligger det till, min vän som är chefsläkare har berättat varför, även om han egentligen inte får göra sånt, så gjorde han det för mig. Det finns en sjukdom idag, som skapar enormt mycket kaos i samhället. Den heter depression. Det finns ingenting som tycks gå att göra åt denna sjukdom ifall den verkligen har satt sig i personen ordentligt.

Mediciner biter inte, utan det enda som biter är att personen glömmer varför den är deprimerad, nu följer typ en massa andra minnen med på köpet vilket är verkligen sämst. Han sa också att dom vet om att minnen försvinner, det är det som är hela grejen med behandlingen. Du raderar minnena som personen har som gör att den mår dåligt, nu följer typ en massa annat med på köpet, men det är något dom accepterar. Man raderar dina minnen som orsakar depressionen, svårare än så var det inte. Därför kallas det för mirakelkur.

Men dom har verkligen inget annat, så Elchocker ges emot depression. Psykiatrin skyddar detta vansinne på grund av att det finns inget annat som hjälper. Här är hans egna ord.

1. Depressioner där medicin inte biter eller om den är svårartad så kan vi endast ordinera elchocker, även om det är emot patientens(sorry svårt att hänga med i läkar snack) vilja, så gör vi det, kan även göras utanför lagrätt, patientens säkerhet går före lagen. (Vet faktiskt inte vad jag ska säga där, det är verkligen inte lätt det här)

Så vill du undvika elchocker, gå inte till psyket ifall du är deprimerad. Svårare än så är det inte. För det är ungefär 99% chans att du får dom, för det är det enda botemedlet som tycks funka emot det.

Så detta är sanningen om Elchocker, jag hade hoppats på någon konspiration att dom försökte göra det emot oliktänkande osv, men ibland har man fel. Så är det bara.
Senast redigerad av Neon666 2012-08-27 kl. 21:03.
Citera
2012-08-27, 21:31
Medlem
Och jag som trodde att depression berodde mer på kemiska obalanser i hjärnan och liknande. Inte för att man hade taskiga minnen
Citera
2012-08-27, 21:39
Avslutad
Jag har fått ca 35 ECT-behandlingar, o det har hjälp jättebra mot min depression. Men det beror INTE på att man glömmer bort sina problem! Det stod det tom. i broschyren jag fick innan min första ECT. Visst kan det påverka minnet mer eller mindre men det är inte elektriciteten i sig som botar. Det är det krampanfall man får som induceras av en elchock, som gör att signalsubstanserna rättar till sig i hjärnan.
Citera
2012-08-27, 22:01
Medlem
Gustaas avatar
Chocken som uppstår verkar kunna ställa substanserna till rätta precis som Mulla Krekar säger, det finns studier som även visar att likande chocker mot kroppen kan ha samma resultat, tex kallbad.
Citera
2012-08-27, 22:27
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av domastsen
Och jag som trodde att depression berodde mer på kemiska obalanser i hjärnan och liknande. Inte för att man hade taskiga minnen

blir man våldtagen har det inte med kemiska obalanser att göra, lägg av. Du vet minnen kan vara tortyr.

Depressioner beror oftast på något, sexuellt utnyttjande, mobbing, det finns fall ni pratar om också men alla depressioner har verkligen inte bara med kemiska obalanser, där få ni läsa på mer.
Senast redigerad av Neon666 2012-08-27 kl. 22:49.
Citera
2012-08-27, 22:36
Medlem
Örfilar och kallbad och elchocker alltså. Toppen.

Man blir ju paranoid för fan Man låter ju inte sådana människor ha en under kemisk behandling. Verkar nästan experimentellt.
Citera
2012-08-27, 22:50
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-C-L
Örfilar och kallbad och elchocker alltså. Toppen.

Man blir ju paranoid för fan Man låter ju inte sådana människor ha en under kemisk behandling. Verkar nästan experimentellt.

I grund och botten, kolla alla dokumenterade fall om ECT, även i KRM och utanför i tidningarna så ser du att alla har haft med depression att göra, eller självmordstankar eller trauman..
Citera
2012-08-28, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neon666
Så här ligger det till, min vän som är chefsläkare har berättat varför, även om han egentligen inte får göra sånt, så gjorde han det för mig. Det finns en sjukdom idag, som skapar enormt mycket kaos i samhället. Den heter depression.
Detta är inget nytt eller hemligt det har de använt i många år
Citera
2012-08-28, 07:16
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Detta är inget nytt eller hemligt det har de använt i många år

Nej, jag vet att det inte är hemligt, men dom vill inte säga det högt i media. För det skulle förstås fel.
Citera
2012-08-29, 19:47
Medlem
Trams
100% av de som får ECT behandling (som det faktiskt heter) vill ha just den behandlingen.
Till stor del beror detta på att ECT ofta verkar snabbare än traditionella läkemedel.Även om SSRI prepartaten är bättre än de gamla sorterna har många svårt att stå ut med sin ånget till dess de har dämpat den.
Citera
2012-08-29, 20:26
Medlem
ExtremeWayss avatar
Finns det ens någon seriös studie som visar att ECT kan hjälpa mot depression? Om någon vet, länka gärna.

Vad jag har hört så får folk som använt det ofta återfall i depressionen ändå och då har man alltså fått hjärnskador av ECT helt i onödan. Då måste man alltså fortsätta behandlingen livet ut för att hålla kvar "effekten". Lägg också på en handfull olika mediciner som krydda och du blir till slut en fullblodad och dreglande zombie.

Skulle välja döden före ECT-behandlingen vilken dag som helst. Rena ryska rouletten. Lever hellre i ständig misär.
Senast redigerad av ExtremeWays 2012-08-29 kl. 20:39.
Citera
2012-08-29, 20:50
Medlem
0ldMans avatar
99 % av alla får inte Elbehandling. Skitsnack av dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in