2012-09-13, 09:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
växter lever inte av luft och sol alena..döda..förmultnande organismer sönderfaller i näringsämnen för växter..

Det där ser dessutom ut som om du stal mitt argument för att vi är zombies. Hitta på några egna galenskaper istället!

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
..allt levande är Zombies eftersom vi alla är uppbyggda av atomer som en gång varit levande i någon annan skepnad
Citera
2012-09-13, 09:58
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Hur ska jag veta vad du betraktar som livsformer om du anser att växter är vampyrer? Att anta att du ser solen som ett levande väsen känns verkligen inte långsökt i det här sammanhanget, jag skulle inte bli förvånad om du anser att luften är full av andar som stjäl sisu från bananer!
Att du definierar ord (vampyrer) efter egna önskemål och behag gör det knappast till empiriska bevis, eller ens något som andra kan antas förstå eller hålla med om. Jag tror du blandat ihop orden vampyrer och parasiter, men inte ens då har du rätt.

Hur skall du veta??..varför då utala sig om saker du inte vet..fråga nästa gång.Andar..nää..som jag beskrivit i en annan tråd så finns det inga andar..elelr andevärld.Nej..jag blandar inte ihop orden vampyrer och parasiter..men min poäng här var att påvisa att alla lisformer faktiskt är vampyrer i sitt sätt att få föda i sig..detta gäller även parasiter..

Här gör du ett språng som visar varför jag måste ta saker lååååångsamt med dig.. "" jag skulle inte bli förvånad om du anser att luften är full av andar som stjäl sisu från bananer!"..skulle kunna tolkas som ironi/sarkasm..men kunde lika gärna tyda på hål i huvet
Citera
2012-09-13, 10:00
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Det där ser dessutom ut som om du stal mitt argument för att vi är zombies. Hitta på några egna galenskaper istället!

Humor..det ÄR faktiskt en andlig engenskap(något jag kommer att ta upp i en annan tråd)..och ditt sinne för humor visar att du trots allt inte har ramlat av någon vagn i farten..får väl spara in på i framtiden..
Citera
2012-09-13, 10:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
.......skulle kunna tolkas som ironi/sarkasm..men kunde lika gärna tyda på hål i huvet

Kanske är en vampyr som hackat hål i mitt huvud för att stjäla mina energier
Citera
2012-09-13, 10:10
Medlem
Villevissens avatar
Citat:
Lite kontroversiellt påstående..de flesta som inte är invigda..eller har kunskaper i frågan skakar med all rätt på huvdet...men vampyrer finns(då menar jag inte fladdisar ).

De suger inte blod..och kan utan problem vandra i solljus..då har inga direkta svagheter,deras största styrka är att dom verkar i det fördolda..de suger en del av människans livsenergi,endast sådan mängd att människan inte kommer till någon direkt skada.

När jag var verksam shaman och sysslade med energier..för att öka mina egna energier stötte jag på dem av "en slump"..en vampyr kröp upp på min kropp( låg då i min säng och arbetade med astral projektion)..den var ca: 150 cm och hade syllvassa huggtänder både i över och underkäken..ett ovalt huvud och stora ögon..uppfattade det då att det var av kvinnligt kön.

Lyckades få "henne" att inte släcka sin törst på mina livsenergier..efter det har jag träffat på dessa varelser ett antal gånger..har även sett dem "äta".."bytet" ( en man) var helt ovetandes om vad som skedde,vid flera tillfällen har jag sett fler än en vampyr på samma byte.

De kan..om människan är svag av sjukdom förvärra sjukdomen,annars gör dom ingen skada direkt..även om människor..om dom visste att de existerade inte skulle var speciellt förtjusta i dem..personligen har jag skapat ett gott förhållande till dessa varelser och här finns ett visst ömsesidigt utbyte.

Så ni som fnyser åt vampyrer..som myt..eller tokerier..passa er..ni kan just NU ha en vampyr hos er!!

Det finns sätt att skydda sig emot dem..utan att varken skada dem eller sig själv.

Sannolikt har du bara drabbats av såkallad Lucid Dreaming. Det är ett tillstånd där din hjärna sover med bevarat medvetande vilket innebär att allt du drömmer kommer kännas i det nästa som 100% verklighet. Vanligt förekommande är även att man ligger med halvöppna ögon och kan således bli "fast" i sitt sovrum utan att kunna röra sig och kommer således kunna fantisera fram diverse saker i rummet.
Kunde du röra på dig? om inte är det med 100% sannolikhet att du bara haft en lucid dröm.

Andra möjliga orsaker kan vara Synesti vilket innebär att du har dendriter som korsar olika centra vilket kan få dig att halucinera eller alternativt epelepsi, vilket bereonde på vart det förekommer kan utlösa "religösa syner"

Hjärnan ÄR din verklighet, om den är trasig blir din perception av verkligheten trasig.

Om det nu mot all sannolikhet skulle vara så att det finns "vampyrer" som bara du kan se, skulle dom inte bli jätte arga nu när dom får reda på att du outat dem?
Citera
2012-09-13, 10:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur skall du veta??..varför då utala sig om saker du inte vet..fråga nästa gång.

Men - var det inte precis det jag gjorde???
Citat:
Är dumma solen också en vanpyr som suger energi från oskyldiga atomer?
Citat:
Hur ska jag veta vad du betraktar som livsformer om du anser att växter är vampyrer?
Citera
2012-09-13, 10:19
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Kanske är en vampyr som hackat hål i mitt huvud för att stjäla mina energier

Börjar nästan misstänka det
Citera
2012-09-13, 10:25
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Men - var det inte precis det jag gjorde???

no comments
Citera
2012-09-13, 10:34
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villevissen
Sannolikt har du bara drabbats av såkallad Lucid Dreaming. Det är ett tillstånd där din hjärna sover med bevarat medvetande vilket innebär att allt du drömmer kommer kännas i det nästa som 100% verklighet. Vanligt förekommande är även att man ligger med halvöppna ögon och kan således bli "fast" i sitt sovrum utan att kunna röra sig och kommer således kunna fantisera fram diverse saker i rummet.
Kunde du röra på dig? om inte är det med 100% sannolikhet att du bara haft en lucid dröm.

Andra möjliga orsaker kan vara Synesti vilket innebär att du har dendriter som korsar olika centra vilket kan få dig att halucinera eller alternativt epelepsi, vilket bereonde på vart det förekommer kan utlösa "religösa syner"

Hjärnan ÄR din verklighet, om den är trasig blir din perception av verkligheten trasig.

Om det nu mot all sannolikhet skulle vara så att det finns "vampyrer" som bara du kan se, skulle dom inte bli jätte arga nu när dom får reda på att du outat dem?

Sakligt inlägg...äntligen..men faktum är..om du följt tråden(och andra trådar jag startat här på fb),så ser du att jag fungerar som en form av lärare..och har ett antal elever..de elever som pysslar med astralt arbete..kopplat till främmande livsformer har ALLA träffat på och studerat dessa vampyrer..således handlar det inte ens om enstaka iakttagelser från min sida..utan om ett stort antal iakttagelser från mig och flera individer som gör samma iakttagelser..sett från olika vinklar/arbetsformer.
Citera
2012-09-13, 10:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
no comments

Varför inte det? Insåg du hur fel du hade och gav upp?
Citera
2012-09-13, 10:46
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villevissen

Nej.."dom" blir inte arga..dom är trygga i sin situation..dels så har du som individ noll möjligheter att skydda dig(om du inte har kunskaper)..du ser dom inte..när dom angriper dig känner du inte angreppet..OM..du inte är sjuk..då kan din situation försämras..men du förmodar att det beror på sjukdomen..och dels..så vet dom flesta inte ens om deras existens..dessutom..även om du mot all förmodan skulle tro det jag skriver om dom..vad kan du göra för att hindra dem ??
Citera
2012-09-13, 10:51
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Varför inte det? Insåg du hur fel du hade och gav upp?

Nu gav du mig problem..kommenterade inte ditt förra inlägg med annat än..inga kommentarer..om jag nu kommenterar ditt nya inlägg om mitt inlägg om inga kommentarer..med inga kommentarer så har jag ju trots allt kommenterat det jag inte skulle kommentera..och så blev det självmål..1-0 till dig kompis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in