2012-09-15, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
Lite kontroversiellt påstående..de flesta som inte är invigda..eller har kunskaper i frågan skakar med all rätt på huvdet...men vampyrer finns(då menar jag inte fladdisar ).

De suger inte blod..och kan utan problem vandra i solljus..då har inga direkta svagheter,deras största styrka är att dom verkar i det fördolda..de suger en del av människans livsenergi,endast sådan mängd att människan inte kommer till någon direkt skada.

När jag var verksam shaman och sysslade med energier..för att öka mina egna energier stötte jag på dem av "en slump"..en vampyr kröp upp på min kropp( låg då i min säng och arbetade med astral projektion)..den var ca: 150 cm och hade syllvassa huggtänder både i över och underkäken..ett ovalt huvud och stora ögon..uppfattade det då att det var av kvinnligt kön.

Lyckades få "henne" att inte släcka sin törst på mina livsenergier..efter det har jag träffat på dessa varelser ett antal gånger..har även sett dem "äta".."bytet" ( en man) var helt ovetandes om vad som skedde,vid flera tillfällen har jag sett fler än en vampyr på samma byte.

De kan..om människan är svag av sjukdom förvärra sjukdomen,annars gör dom ingen skada direkt..även om människor..om dom visste att de existerade inte skulle var speciellt förtjusta i dem..personligen har jag skapat ett gott förhållande till dessa varelser och här finns ett visst ömsesidigt utbyte.

Så ni som fnyser åt vampyrer..som myt..eller tokerier..passa er..ni kan just NU ha en vampyr hos er!!

Det finns sätt att skydda sig emot dem..utan att varken skada dem eller sig själv.
Jag har inte läst hela tråden men menar du att, din fru hade sex med dig? Eller någon annan kvinna, de brukar ge en sugmärken men de suger inte blod. När vissa par hånglar eller ger en avsugning till varandra! Så kan nog detta uppfattas som de äter av varandra för en oerfaren.
Citera
2012-09-15, 20:19
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LafayettePool
Jag har inte läst hela tråden men menar du att, din fru hade sex med dig? Eller någon annan kvinna, de brukar ge en sugmärken men de suger inte blod. När vissa par hånglar eller ger en avsugning till varandra! Så kan nog detta uppfattas som de äter av varandra för en oerfaren.

Kan vara en idé att läsa HELA tråden..innan du ställer frågor..bara ett tips i all vänlighet.

Sugmärken hör nog till tonårs hångel..passar inte riktigt in här

Nää.."dom" ..dvs vampyrer "dricker av dina livsenergier..men dom dricker knappast varandras livsenergier.

Då det gäller kvinnor av kött och blod har jag nog fått ett eller annat bett genom åren..när extasen når vissa höjder får man räkna med klös på ryggen och bett ex: i halsen..druckit mitt blod har dom däremot inte gjort...kan vara en grej att prova visserligen..tack för tipset
Citera
2012-09-15, 23:02
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Alla livsformer som saknar fysisk form..har slutat att föröka sig..de blir i många fall extremt gamla..men med tiden dör djurarten ut.

(jag är inte ute efter att vara putslustig)
Jag fattar fortfarande inte hur de blev till? Är de någon slags "fallna änglar"? Andar? De finns i en annan dimension säger du, men de måste ju komma någonstans ifrån "från början" s.a.s.
Och en helt annan fråga (ff jag är inte ute efter att vara putslustig): Är träd/växter besjälade enligt dig? Om ja - hur? Och kan de på ngt sätt delge sin energi till människor?
Citera
2012-09-16, 08:28
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
(jag är inte ute efter att vara putslustig)
Jag fattar fortfarande inte hur de blev till? Är de någon slags "fallna änglar"? Andar? De finns i en annan dimension säger du, men de måste ju komma någonstans ifrån "från början" s.a.s.
Och en helt annan fråga (ff jag är inte ute efter att vara putslustig): Är träd/växter besjälade enligt dig? Om ja - hur? Och kan de på ngt sätt delge sin energi till människor?

Du fattar inte hur de blev till..därför att jag inte sagt det..det enda jag sa var att dom inte förökar sig.Dom blev ursprungligen till på samma sätt som du blev till..genom att dom förökade sig och blev fler.Vad som sker NU..sedan ofattbart långa tidsperioder är att dom helt enkelt inte blir fler..när en med tiden dör,så blir dom en mindre till antalet.

Detta öde väntar alla de livsformer som i jämförelse har högre medvetande..medvetandets strävan via livsformen är att expandera..när expansionen når en viss nivå förlorar livsformen sin ursprungliga form och blir formlös,detta medför bl.a att livsformens ålder blir ofattbart långt.

Alla livsformer är grundade i en cirkelrörelse..liv och död..den kommer inte att kunna undvikas,vad som däremot kan ske är att livet kan förlängas BETYDLIGT...men slutligen måste även den mest långlivade fullfölja sin cirkelrörelse.

Ja..växter/träd är besjälade..även om jag inte använder ordet själ,utan pratar om medvetande..växter/träd har ett medvetande precis som alla andra livsformer,inget konstigt med det..det är bara vi människor som kan tycka sådant är konstigt,vilket i sin tur beror på vår egen upphöjda syn på oss själva.

Alla livsformer..även växter/träd kan delge av sina energier..eller..de kan tas ifrån dem.
Citera
2012-09-29, 12:59
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
eftersom du inte berättar hur man skyddar sig så antar jag att du är ett troll och lite väl skitnödig i dina påhopp mot de som inte tycker som du (för du låter lite som valfri religös översittartyp)

Lycka till själv du lär behöva det.

seriöst med många smileys *not*
Citera
2012-10-01, 18:51
Medlem
Wastelandwolfes avatar
"Alla livsformer är grundade i en cirkelrörelse..liv och död..den kommer inte att kunna undvikas,vad som däremot kan ske är att livet kan förlängas BETYDLIGT...men slutligen måste även den mest långlivade fullfölja sin cirkelrörelse."

Vi har inte hört något från TS nu på ett tag. Kan det vara möjligt att TS har gått samma öde till mötes ?
Citera
2012-10-08, 10:43
Medlem
EiervonSatans avatar
Citat:
Du fattar inte hur de blev till..därför att jag inte sagt det..det enda jag sa var att dom inte förökar sig.Dom blev ursprungligen till på samma sätt som du blev till..genom att dom förökade sig och blev fler.Vad som sker NU..sedan ofattbart långa tidsperioder är att dom helt enkelt inte blir fler..när en med tiden dör,så blir dom en mindre till antalet.

Detta öde väntar alla de livsformer som i jämförelse har högre medvetande..medvetandets strävan via livsformen är att expandera..när expansionen når en viss nivå förlorar livsformen sin ursprungliga form och blir formlös,detta medför bl.a att livsformens ålder blir ofattbart långt.

Alla livsformer är grundade i en cirkelrörelse..liv och död..den kommer inte att kunna undvikas,vad som däremot kan ske är att livet kan förlängas BETYDLIGT...men slutligen måste även den mest långlivade fullfölja sin cirkelrörelse.

Ja..växter/träd är besjälade..även om jag inte använder ordet själ,utan pratar om medvetande..växter/träd har ett medvetande precis som alla andra livsformer,inget konstigt med det..det är bara vi människor som kan tycka sådant är konstigt,vilket i sin tur beror på vår egen upphöjda syn på oss själva.

Alla livsformer..även växter/träd kan delge av sina energier..eller..de kan tas ifrån dem.

Men ännu en person som predikar och föreläser om hur saker och ting fungerar. Jag fattar verkligen inte hur man blir så jävla övertygad om att man själv har rätt och talar absolut sanning. Det är ett stort hinder för mig vad gäller att ta till sig kunskap eller information från religiöst övertygande personer; de VET alltid hur det ligger till och förklarar det gärna för en. Ordet "tro" verkar vara tabu för de troende själva. Mycket ofta visar sig kunskapen komma från en bok (eller numera kassa webbsidor) som en helt vanlig (nåja) person skrivit och gissningsvis till sin stora lycka ser folk hämningslöst kasta sig över utan invändningar eller analytiskt tänkande.

Så... efter att ha raljerat över detta så vill jag istället be TS att förklara hur all den här kunskapen uppstått och vad som ger denne den unika möjligheten att se, uppleva och närmast kartlägga vampyrernas beteende och levnadssätt.
Citera
2012-10-15, 14:44
Medlem
Navos avatar
Du är full av skit TS. Nu när du har redan varnat oss att dem finns... kan du lika gärna säga hur man skyddar sig från dem?

Vad är annars meningen med ditt budskap?

Svara på frågorna för fan om du tar det här seriöst.
Citera
2012-10-15, 16:06
Medlem
Edenbelows avatar
TS du skriver att du såg denna vampyr när du höll på med astral projektion. Var du så att säga utanför din kropp och i en annan dimension när du såg vampyren? Är inte helt hundra på hur astral projektion fungerar men vad jag förstått så färdas man ut ur kroppen och kan se sig själv ligga kvar i sängen, samt kommer då till en annan dimension än vad man verkar i när man är vaken. Var det i ett sådant tillstånd det skedde?

Annars kom jag mest att tänka på människor som suger åt sig andras livsenergi, alltså inte varelser med huggtänder som suger blod utan helt vanliga men jobbiga och krävande människor som livnär sig på andra på ett mer psykiskt plan. Sådana som får en att göra saker som man egentligen inte vill och liknande. Vi har väl alla stött på sådana människor någon gång men det är väl inte sådana du syftar på.
Citera
2012-10-17, 00:10
Medlem
Elmhult-Majspipas avatar
Citat:
Nej.."dom" blir inte arga..dom är trygga i sin situation..dels så har du som individ noll möjligheter att skydda dig(om du inte har kunskaper)..du ser dom inte..när dom angriper dig känner du inte angreppet..OM..du inte är sjuk..då kan din situation försämras..men du förmodar att det beror på sjukdomen..och dels..så vet dom flesta inte ens om deras existens..dessutom..även om du mot all förmodan skulle tro det jag skriver om dom..vad kan du göra för att hindra dem ??

Jag antar att du skriver om "flygarna" från Castanedas böcker, det är dom du beskriver som vampyrer eller hur? Dom som lagt in sitt rovdjurssinne i våra huvuden och trängt undan vårt eget mänskliga medvetande, så att vi tänker och beter oss som dom i stort sett.
Ser man filmen matrix tex kan man tänka sig att det i människans undermedvetna finns en gnagande tanke om fångenskap. Filmen beskriver faktiskt hela grejen, men på ett annat sätt: att människan är en energikälla och befinner sig ovetande i ett fängelse. Har man tagit till sig castanedas verk och allt annat omkring oss kan man acceptera detta.
Men att göra sig av med "flygarna", det är en annan femma.
Citera
2012-10-18, 00:30
Medlem
probe53s avatar
Castaneda,
have faith - continue the quest. The truth is always out there. Every moment, every googolplex, every planck-frame, in all the universes.
Senast redigerad av probe53 2012-10-18 kl. 00:33. Anledning: ipad felrättstavning
Citera
2012-10-18, 02:21
Medlem
FishHeads avatar
Om de ändå inte märks så spelar de väl ingen roll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in