• 1
  • 2
2018-02-24, 22:55
Medlem
Jag försöker billhop nu för första gången. Jag vill värva en vän som inte har ett kreditkort för värvningsbonusen. Går det att jag lägger in ett av mina kreditkort på hans konto för att betala en räkning som han swishar pengar till mig för att jag betalar?
Citera
2018-02-24, 23:18
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
brukar betala mitt Amex med mitt forex kreditkort. Forex beter sig som idioter ibland därför att jag bara vill ha minimal kredit hos dem. De vill inte heller erbjuda ett sparkonto om jag inte är "aktiv kund" dvs lönekonto och massa sparade pengar. Hell no forex. Ni och nordea är de två banker som aldrig kommer få nöjda kunder.
Varför har du ens med Forex att göra om de är skit?
Citera
2019-01-31, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
"På Billhop tar vi inte ut några fasta avgifter du betalar endast 2,50% av transaktionsbeloppet." - Snacka om blåsning. 100 spänn extra rakt ner i slukhålet för varje 4000 som betalas via dem.
Givetvis måste man vara medveten om avgiften. När man registrerar sig via inbjudningslänk får man 5000 kr avgiftsfritt. I vissa fall, om man exempelvis vill komma upp i en viss spend / poängintjäning på kreditkort, kan avgiften även vara motiverad, förutsatt att man vet vad man gör och till begränsade summor.
Citera
2019-01-31, 17:05
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanchenjunga
Givetvis måste man vara medveten om avgiften. När man registrerar sig via inbjudningslänk får man 5000 kr avgiftsfritt. I vissa fall, om man exempelvis vill komma upp i en viss spend / poängintjäning på kreditkort, kan avgiften även vara motiverad, förutsatt att man vet vad man gör och till begränsade summor.

Precis just därför har jag inga kreditkort från amex, snacka om smart affärside - förmå alla skuldslavar att "öka sin spend" i utbyte mot någon flygresa eller hotellnatt...
Citera
2019-01-31, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Precis just därför har jag inga kreditkort från amex, snacka om smart affärside - förmå alla skuldslavar att "öka sin spend" i utbyte mot någon flygresa eller hotellnatt...

Ja, det får nog en del att spendera mer. Poängen jag föreslår att betala fakturor med kort handlar inte om att betala mer, utan att använda kortet i större utsträckning, eventuella extra avgifter är förstås med i kalkylen huruvida det är värt eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in