2012-09-01, 11:14
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Om hon nu kunde knega hos sin farsa och dra in en vettig lön varför då blåsa folk för att leva på topp på styreplan i 2 år och svänga med plasttuttarna för att sedan spendera resten utav sitt liv finansiellt rökt? Någonting verkar ju helt av här.

Webshopen hade säkert kunnat bli en bra affär på sikt. Fattar inte att så få unga inser att det tar tid och en jävla massa hårt arbete för att bygga upp ett framgångsrikt företag.
Citera
2012-09-01, 11:26
Medlem
Jada.Stevenss avatar
Man blir uppriktigt sagt heligt förbannad av att läsa vad som står i vissa kommenterar, fy fan för Amanda Sjöström hur hon behandlat hederligt folk.

http://skofetischist.com/2012/03/09/varning-for-anna-amanda/

Citat:
Mikael
Friday - 24 / 08 / 2012 Reply
Min fru och jag har gjort det enda rätta, polisanmälan för bedrägeri. Vi beställde en klänning 16 april som dottern skulle ha till studenten. Trots upprepade mail till företaget så har vi inte fått klänningen eller pengar tillbaka. Hon svarade igår på ett mail som jag skickade 30 juli. I det mailet så ber hon om tusen gånger om ursäkt med en massa bortförklaringar. Sanningen ligger nog närmare att hon lever glada dagar på andra människors bekostnad. Se till att sprida informationen om att man inte ska beställa varor från detta företag, använd alla sociala medier och sätt som ni kan. Framför allt POLIS ANMÄL företaget / personen.

Hon besvarar ett mail skickat 30 juli först den 24 augusti, väldigt seriöst.

Citat:
Josefine
Wednesday - 29 / 08 / 2012 Reply
Får ställa mig i skamvrån med alla lurade. Känns oerhört förnedrande efter att ha läst Annaamanda 's blogg. Hon vältar i lyx, och jag fick ta pengar från mitt sparkonto för att ha råd med min studentklänning. Amanda, jag vill bara säga att du bör vara orolig. Två år i fängelse, hur låter det? Det är många som lagt in en anmälan, så du kommer åka dit. Ville bara att du skall veta det. Hoppas det var värt det, och kan bara upplysa dig om att du kommer ha oerhörda problem att få arbete i framtiden, då väldigt många företag begär att du är ren i registret innan du börjar arbeta för dom. Du kommer heller inte tas seriös som "egenföretagare", och jag hoppas du förstår att även din papi kommer ta skada av detta, då enligt "Flashback" han är VD för seriösa företag. Tack för mig

Stackars flicka, tog av sina surt förvärvade besparingar och betalade sin EGEN studentklänning, det var inte hennes mamma eller pappa som betalade utan hon själv, hur slutar det? Hon blev blåst!

Citat:
Katta
Thursday - 30 / 08 / 2012 Reply
Väntat på min klänning sedan 28/2! Idag blir det polisanmälan.

Hon har fortfarande inte fått sin klänningen som hon betalade för den 28 februari.

Citat:
Lisa
Thursday - 30 / 08 / 2012
Reply
jag har väntat på mina skor nu över ett halvår och som ni andra skriver så har det varit en massa olika ursäkter och jag har fortfarande inte fått mina pengar tillbaka, hoppas att jag får dom snart annars gör jag också en polisanmälan. synd att jag inte läste alla kommentarer innan jag betalade henne "

Fortfarande övertygade om att hon från början tänkte göra rätt för sig?
Citera
2012-09-01, 15:00
Medlem
Wajis avatar
Då ska vi se vad som har hänt

* Hemsidan stängs ner efter många anmälningar. Check

* Bloggen stängs sedan ner fast hon först försökte försvara sig. Check

* Hon tappade vänner efter vänner på Facebook efter sanningen kom fram. Check

* Hennes Facebook stängs ner.. Check

* För varje dag som går kommer nya anmälningar och bevis mot henne. Check

Nu inväntar vi media ska ta tag i detta samt att flera bloggerskor ska tag i detta. Är ganska övertygad om att det kommer bli en tuff framtid för Amanda. Och det känns jävigt skönt att såna här idioter åker ditt.
Citera
2012-09-01, 15:05
Medlem
Schibsteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Då ska vi se vad som har hänt

* Hemsidan stängs ner efter många anmälningar. Check

* Bloggen stängs sedan ner fast hon först försökte försvara sig. Check

* Hon tappade vänner efter vänner på Facebook efter sanningen kom fram. Check

* Hennes Facebook stängs ner.. Check

* För varje dag som går kommer nya anmälningar och bevis mot henne. Check

Nu inväntar vi media ska ta tag i detta samt att flera bloggerskor ska tag i detta. Är ganska övertygad om att det kommer bli en tuff framtid för Amanda. Och det känns jävigt skönt att såna här idioter åker ditt.

Misstänker att hon tog bort Facebooken för att inte behöva se hur "vänner" försvann..
Måste ju ha varit 60-70 st på en dag som hoppade av. Tror inte hon ville ha den uppenbarelsen över att hon inte hade några vänner kvar.
Citera
2012-09-01, 15:20
Medlem
Johnny5s avatar
Vore hemskt intressant att gå besöka huvudförhandlingen ang. blocketbedrägerierna. Vi kan väl kolla med Nacka tingsrätt när målet blir utsatt...
Citera
2012-09-01, 15:21
Medlem
Schibsteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny5
Vore hemskt intressant att gå besöka huvudförhandlingen ang. blocketbedrägerierna. Vi kan väl kolla med Nacka tingsrätt när målet blir utsatt...

Målet är överfört till Stockholms TR.
Bara stämningsansökan är inkommen.
1-2 månader till HF.
Citera
2012-09-01, 15:23
Medlem
Imass avatar
Jag vet att jag läste någonstans i hennes blogg att hon var tvungen att anställa någon som tog tag i hennes ekonomibit i företaget.

Om Amsan hamnar på Hinseberg kanske hon kan studera företagsekonomi
Citera
2012-09-01, 16:03
Medlem
relativs avatar
Såg att det tomma skattekontot diskuterats. Att hon inte betalat skatt/moms än är väl inte konstigt? För första året kan man ju välja att fylla i pappren så att man uppskattar första årets vinst till 0 och då behöver man inte betala f-skatt förrän året är slut. (Om man tjänat nåt då.) Eller har jag missat någonting?

Jag tror förvisso inte att hon tänkt skatta, det känns inte som prio ett för bedragare, men rätt ska vara rätt.
Citera
2012-09-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Såg att det tomma skattekontot diskuterats. Att hon inte betalat skatt/moms än är väl inte konstigt? För första året kan man ju välja att fylla i pappren så att man uppskattar första årets vinst till 0 och då behöver man inte betala f-skatt förrän året är slut. (Om man tjänat nåt då.) Eller har jag missat någonting?

Jag tror förvisso inte att hon tänkt skatta, det känns inte som prio ett för bedragare, men rätt ska vara rätt.

Så kan man göra. Men märker man att man tjänar mer än vad man trodde (om man t.ex. räknat på att man inte ska tjäna något alls) så är ju det vettiga att göra en ny preliminär självdeklaration och skicka in. Så om Amanda nu gör någon slags redovisning i slutet av året och har tjänat pengar så har hon en hel del kvarskatt att pynta in till Skatteverket. Pengar som hon med all säkerhet inte har.
Citera
2012-09-01, 16:47
Medlem
henki420s avatar
Skatten kan hon vänta med men inte momsen. Den ska in en gång i kvartalet eller varje månad, beroende på vilket hon kryssat för.

http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/redovisabetalamoms.4.7459477810df5bccdd480006935.h tml
Citera
2012-09-01, 17:44
Medlem
Jada.Stevenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Skatten kan hon vänta med men inte momsen. Den ska in en gång i kvartalet eller varje månad, beroende på vilket hon kryssat för.

http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/redovisabetalamoms.4.7459477810df5bccdd480006935.h tml

Någon som vet hur länge företaget varit aktiv? Dags att rota igenom bloggen, där kommer vi kunna se hur länge webshoppen existerat.
Citera
2012-09-01, 17:46
Medlem
Electronxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420

Hon kan faktiskt göra det i inkomstdeklarationen året ut.

"Möjligheten att redovisa moms i inkomstdeklarationen upphör. I stället ska redovisning göras i en momsdeklaration. Det första hela beskattningsåret när redovisning av moms ska göras i en momsdeklaration för ett beskattningsår är beskattningsåret 1 februari 2012 - 31 januari 2013. Du som har ett räkenskapsår som börjar före den 1 februari 2012 kan alltså under ytterligare ett år redovisa momsen i inkomstdeklarationen. Även nystartade företag som börjar sin verksamhet under 2012 och har ett första förkortat räkenskapsår som slutar 30 september 2012, 31 oktober 2012, 30 november 2012 eller 31 december 2012 kan redovisa momsen i inkomstdeklarationen för år 2012."

Citat:
Ursprungligen postat av Jada.Stevens
Någon som vet hur länge företaget varit aktiv? Dags att rota igenom bloggen, där kommer vi kunna se hur länge webshoppen existerat.

Whois annaamanda.se:

state: active
domain: annaamanda.se
holder: ldb1108-1077707
admin-c: -
tech-c: -
billing-c: -
created: 2011-11-02
modified: 2012-08-28
expires: 2012-11-02
nserver: ns2.loopia.se
nserver: ns1.loopia.se
dnssec: unsigned delegation
status: ok
registrar: Loopia AB

Företaget:

Amanda Sjöström ORG.NR: 890302-7509
BOLAGSFORM: Enskild firma

Status: Bolaget är aktivt
Registreringsdatum: 2010-09-20

F-Skatt status: Registrerad för F-skatt
Startdatum för F-Skatt: 2010-08-14

Momsgrupp: Redovisar moms <= 40 miljoner
Momsstatus: Registrerad i Momsregistret
Startdatum för moms: 2010-09-03

Länsäte: Stockholms län
Kommunsäte: Stockholm

BRANSCH
Detaljhandel
- Postorder- & Internethandel

VERKSAMHET / ÄNDAMÅL
Näthandel och privatförsäljning av egentillverkade kläder. Sömnad och design av modeplagg.

SVENSK NÄRINGSGRENSINDELNING - SNI
47912 - Postorderhandel och detaljhandel på Internet med beklädnadsvaror
Senast redigerad av Electronx 2012-09-01 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in