2012-08-28, 23:08
Medlem
Jada.Stevenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
En liten undran bara.
Får man använda sig av namnet iphone* hur som helst, likaså har hon äpplet i företagsnamnet?

Svårt att tro det såvida det inte handlar om en auktoriserad butik, vilket det knappast är.
Dags att gå på djupet, nu ska allt fram om Amanda Sjöström som driver bluffsajten annaamanda.se
Citera
2012-08-28, 23:20
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Tilllbringat dagen med att kontaka märkesföretag för att
ge dom en chans att ta ställning till om det handlar om piratkopior återkommer
när jag fått svar.

Passade även på att informera tullverket samt skatteverket.

Bra jobbat! Hoppas dom sätter stopp för Amanda Sjöströms bedrägerier på www.annaamanda.se innan fler blir drabbade. Skatteverket särskilt hoppas jag tittar närmare på momsinbetalningar.

Upplyste du även om att hon snott företagens bilder och använt på sin sida? Jag tror att upphovsrättsmannen till de bilderna nog kan vara intresserad av att fakturera hennes olagliga användning på hennes webbshop. Till största sannolikhet är det såklart märkesföretagen som äger upphovsrätten till bilderna, och vill garanterat inte att någon fjortisbloggare kränger replikor med hjälp av deras bilder.

Ack så många som tror att allt man hittar på google images är fritt att använda...
Senast redigerad av Roll8or 2012-08-28 kl. 23:22.
Citera
2012-08-28, 23:26
Medlem
NejTillAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Läste precis det här på bloggen, och jag tror inte mina ögon:

Citat:
Juste, pappa ska uppfriska min kunskap i lödning ikväll [20120828] också. Gick en kurs på högskolan för ett par år sedan, men behöver lite mer övning till ett jobb jag ska göra.

Från inlägget "Under Construction" http://annaamanda.blogg.se/

Lödning är väl för farao inte det hon borde prioritera en afton som denna?! Har bloggen blivit hackad eller har VD:n helt tappat vettet?

En företagare som läser ämnet lödning på högskolan (finns ämnet överhuvudtaget)?? Hur många poäng har flickebarnet i ämnet? Faller det under Kemi på högskolan?

Varför måste man kunna löda i hennes företag - prylarna hon kränger är väl inte lödningsbara? Jag förstår inte det här riktigt, men jag önskar henne lycka till med lödningen!

För övrigt tycker jag att hon förverkat sin rätt att vara företagare.
Citera
2012-08-28, 23:52
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NejTillAllt
En företagare som läser ämnet lödning på högskolan (finns ämnet överhuvudtaget)?? Hur många poäng har flickebarnet i ämnet? Faller det under Kemi på högskolan?

Varför måste man kunna löda i hennes företag - prylarna hon kränger är väl inte lödningsbara? Jag förstår inte det här riktigt, men jag önskar henne lycka till med lödningen!

För övrigt tycker jag att hon förverkat sin rätt att vara företagare.
Antagligen strökurser och där kan man ju vällja allt... Även studera porrfilm så lödning ska nog finnas med. Frågan är varför hon valt det? Kanske hon har nytta av det när hon jobbar hos sin pappa.

Förövrigt har hon tagit en examen på högskolan eller bara plockat på sig blandade kurser för att få csn bidrag?
Citera
2012-08-29, 00:11
Medlem
Ang URL: http://annaamanda.se

Whois:
http://whois.domaintools.com/annaamanda.se

Som ovanstående pil visar så är det loopia som ansvarar för registrering av domänen:
"annaamanda.se"

Även om man kör vanlig lookup så är domänen riktad mot en ip(194.9.94.86) tillhörande loopia. Om den varit hostad där hela tiden vet jag inte men det verkar som detta kanske blir den nya servern för att tillhandhålla sidan.

Kan även vara så att det varit samma hela tiden, och då har dom troligtvis valt att stänga sidan.

Om man googlar ip adressen, så ser man att den redan tillhandhåller ett flertal websidor tillhörande loopia.
http://domaintool.se/host/194.9.94.86

Skall bli intressant att se om dom väljer att öppna sidan igen.

Det jag ville säga var bara att OM sidan kommer upp igen, så är det till loopia ni skall informera om bedrägeri, inte wikinggruppen, dom kan troligtvis inte göra så mycket.
Citera
2012-08-29, 00:50
Medlem
Benedictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krash25
Detta året ska bli året då jag tjänar min första miljon! Det är mitt mål! Vägen till milionär, börjar som 22åring (23 i mars)? Ah inte så illa!

Haha, med tanke på hur läget ser ut nu så lär det väl snarare bli en påhittad miljon!
Citera
2012-08-29, 01:47
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieBot
Säkert? Jag kommer in på den iaf.
Hmm skumt.
Jag får inte upp sidan, står bara:
Under Construction
The site you are trying to view does not currently have a default page. It may be in the process of being upgraded and configured.
Citera
2012-08-29, 01:50
Medlem
BlaZeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Hmm skumt.
Under Construction
The site you are trying to view does not currently have a default page. It may be in the process of being upgraded and configured.
Jag får samma meddelande.
Citera
2012-08-29, 01:56
Medlem
Librarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Hmm skumt.
Under Construction

Inte skumt. Du försöker komma in på webbshoppen som är nere, det den andre användaren pratar om är bloggen.
Citera
2012-08-29, 02:41
Medlem
Erikons avatar
Han är ju mellanhand åt de riktiga företagen? fattar inte liksom varför man inte beställer från de riktiga försäljarna så får man det billigare
Citera
2012-08-29, 07:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jada.Stevens
Inte en dag för sent att denna idiot Amanda Sjöström som bedriver annaamanda.se uppmärksammas.
Denna blåsta flicka är en bedragare ut i fingerspetsarna. Hon lever på att sälja luft.
Hon marknadsförde sig genom att skicka ett par skor till etbladerade bloggergskor likt kiss*e och annat pack i samma kategori av bloggare.

Vi beställde ett par skor till min flickvän, tror ni några skor dök upp?
Efter 4 veckor började vi ifrågasätta detta, ursäkterna / lögnerna tog aldrig slut.

Jag är sjuk
Jag ligger på sjukhus
Jag har skickat varan
Postar avin i eftermiddag
Du har en bekräftelse inom 1 timme
Jag är bortrest
Det är strul med leverantören
Varorna har fastnat i tullen
Du har inte gjort någon beställning på skor
Du har inte fört över pengar
Jag har inte mottagit några pengar
Du ska få tillbaka dina pengar
Är på väg till banken
Har tappat min mobil
Har fått punktering på bilen
Har varit med i en bilolycka på väg till banken
Har gjort en överföring
Pengarna måste åkt in på fel konto
HON KNÅPADE ÄVEN IHOP EN FALSKS ÖVERFÖRINGSAVI I PHOTOSHOP!

Hot om polisanmälan hjälpte inte vilket ledde till att hon fick höra ett par väl valda ord om vad som nu kommer hända. Det är inte bara hon som kommer att drabbas utan nu är även thailändska guling till pojkvän inblandad. Det tog 1 timma sedan var pengarna på kontot, detta efter 4 månaders tjat.
Bildbevis?
Bluffakturorna ni hävdar finns. Visa oss.
Citera
2012-08-29, 08:06
Medlem
GundeSs avatar
Finns i tråden, men här får du det serverat: http://i47.tinypic.com/ifyhj4.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Bildbevis?
Bluffakturorna ni hävdar finns. Visa oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in