Citat:
Jag har precis börjat äta lamotrigin mot bipolär typ 2. Undrar om någon annan har någon erfarenhet av den medicinen med samma diagnos? Hur lång tid tog det innan ni började känna skillnad. Eventuella biverkningar osv. Har ert liv förändrats något av den medicinen? Vill helst höra av folk som endast äter lamotrigin och inte blandar med typ antidepp.
Inom en vecka kände jag förbättring, men det blir gradvis bättre allteftersom man trappar upp dosen. Mitt liv har definitivt förbättras vad gäller depressionerna och ångestnivån fram till 250 mg hade jag knappt några biverkningar alls, men det hjälper såpass att jag står ut med biverkningarna jag fått nu på högre doser.
Har även cipralex och mirtazapin, fast de hade jag haft länge innan jag började med lamotriginet, så jag vet hur just den påverkade mitt mående.
Citat:
Förövrigt. Hur är det med alkohol och lamotrigin? Kan jag dricka alkohol precis som vanligt eller hur funkar det? Jag förstår självklart att det aldrig är bra att blanda medicin med alkohol men jag vill ju kunna festa till det ibland...
Du ska självklart vara försiktig, vissa kan bli väldigt sederade på mediciner. Risken att bli medvetslös ökar om man både medicinerar och dricker.
Fast det är väldigt överdrivet, antidepp är egentligen inte så farligt att blanda. (om man inte super sig medvetslös)
Som jag nämnde tidigare så har jag 3 mediciner men var på semester i somras och drack sanslöst mycket typ 7-9 öl, 2-3 drinkar, några shots (alkoholistvarning jag vet :P ) i 13 dagar.
Och det hände inte ett dyft, jag känner ingen direkt skillnad på att dricka med eller utan mediciner, möjligtvis att man blir mer trött fast mindre ångest på bakfyllan =)