Citat:
Ursprungligen postat av Skeith
Vill bara tacka dig så hemskt mycket för all information om hur detta kan kanske läsa sig Beryllium.
Jag har kollat runt lite om olika saker man kan kolla/priser o undrar vad skulle du rekommendera som ett standar koll jag borde kolla? (saker som kan vara orsaken)
Vart skulle man kunna köpa pussi kattsanden? Låter precis i min prisklass med 100kr/10kg istället för 70/5kg utav den jag har nu. Det låter väldigt troligt att han må finna det obehagligt/jobbigt med tanke på att han är en stor katt ras (normal vikt är 9kg när han är fullvuxen)
Honnan var den första vi fick men några månader yngre så hon hade inte blivit köns mogen än.
Ingen orsak, är väldigt glad att kanske kunna hjälpa till!

Har (tyvärr) en del erfarenhet av katter som kissat fel så man har lärt sig.
Du menar kolla hos vet? Skulle rekommendera att de tar
urinprov. Det går att göra själv och lämna in också, så har iaf vi gjort. Hos vet. kunde man köpa små vita plastkulor som heter KatKor, kostade typ 50 kr. De finns här också:
http://www.veterinarbutiken.se/ovrigt-katt/154-katkor-plastkulor-for-urinprov.html
Sen häller man dem i en tom kisslåda, katten kissar förhoppningsvis och då fyller man upp det medföljande provröret med kiss. Sen lämnade vi in det hos vet. direkt efteråt. Kan ni få honom att göra det så blir det nog minst kostnad också.
Förutom urinprov skulle jag säga
röntga ifall katten har antingen urinsten eller ont i lederna, men man kan ju börja med ett urinprov endast. Har han urinvägsinfektion så kan det vara orsaken, så ta
en sak i taget och se om det visar något eller ej. Det behöver inte bli så kostsamt.
Pussi-sanden köper vi i vanliga mataffärer, finns säkert till bra pris på din närmaste ICA Maxi eller nåt sånt. En blå påse är det. Prova så får ni se vad han "säger"