Citat:
Ursprungligen postat av E507
Går i terapi hos en privat psykiatriker pga mina problem, frågan kom på tal efter att jag upplevde en RIKTIGT kraftig DR upplevelse som jag diagnostiserade själv men ville ha hans input på det från ett mer professionellt håll. Lider av konstant "frånvaro" men just denna gång var det lite mer än jag kunde hantera. Ville i princip bara försvinna och visste inte vars jag var eller vad jag gjorde men tur nog så höll det bara i sig några timmar men fick riktig panik då jag var på jobbet och behöver vara ganska skärpt då det är mycket höga höjder och liknande. Men som sagt så tyckte han inte att det var ett problem då jag fattade vad som hände själv och drog mig undan(tog bilen och stack iväg lite avlägset från arbetsplatsen) och "hämtade" andan om man säger så.
Ok, det låter ju bra.
Ponera att han hade tyckt det var olämpligt att du jobbade där du jobbar, tror du att han i sådana fall hade underrättat din arbetsgivare eller någon myndighet mot din vilja?
Går du hos en privat eller statlig anställd psykiatriker?
Ursäkta att jag frågar så mycket, dina svar uppskattas.
Personligen känner jag en enorm misstro mot allt vad läkare/psykolog innebär, inte minst för de har PLIKT att anmäla vissa saker som kan ha framkommit i samtal med patient. Rent ut sagt vidrigt om du frågar mig.