• 1
  • 2
2012-08-31, 00:23
Medlem
Rubberstamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E507
Min psykiatriker skrev i journalen att jag led av DR men att jag pga min medvetenhet och intellekt gällande tillståndet gjorde att jag inte är oberäknelig så att jag inte skulle få problem med körkort eller iafall nån olycka skulle ske på jobbet(jobbar i ett risk yrke)

Då skulle det inte vara nått problem då det var hans bedömning som gällde och inget annat.
Tack för svaret.

Var det så att du gick till den här psykiatrikern endast för att få en bedömning eller gick du i terapi?
Om du gick i terapi, hur kommer det sig att frågan ens kom på tal överhuvudtaget?
Citera
2012-08-31, 00:34
Medlem
E507s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberstamp
Tack för svaret.

Var det så att du gick till den här psykiatrikern endast för att få en bedömning eller gick du i terapi?
Om du gick i terapi, hur kommer det sig att frågan ens kom på tal överhuvudtaget?

Går i terapi hos en privat psykiatriker pga mina problem, frågan kom på tal efter att jag upplevde en RIKTIGT kraftig DR upplevelse som jag diagnostiserade själv men ville ha hans input på det från ett mer professionellt håll. Lider av konstant "frånvaro" men just denna gång var det lite mer än jag kunde hantera. Ville i princip bara försvinna och visste inte vars jag var eller vad jag gjorde men tur nog så höll det bara i sig några timmar men fick riktig panik då jag var på jobbet och behöver vara ganska skärpt då det är mycket höga höjder och liknande. Men som sagt så tyckte han inte att det var ett problem då jag fattade vad som hände själv och drog mig undan(tog bilen och stack iväg lite avlägset från arbetsplatsen) och "hämtade" andan om man säger så.
Citera
2012-08-31, 00:50
Medlem
Rubberstamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E507
Går i terapi hos en privat psykiatriker pga mina problem, frågan kom på tal efter att jag upplevde en RIKTIGT kraftig DR upplevelse som jag diagnostiserade själv men ville ha hans input på det från ett mer professionellt håll. Lider av konstant "frånvaro" men just denna gång var det lite mer än jag kunde hantera. Ville i princip bara försvinna och visste inte vars jag var eller vad jag gjorde men tur nog så höll det bara i sig några timmar men fick riktig panik då jag var på jobbet och behöver vara ganska skärpt då det är mycket höga höjder och liknande. Men som sagt så tyckte han inte att det var ett problem då jag fattade vad som hände själv och drog mig undan(tog bilen och stack iväg lite avlägset från arbetsplatsen) och "hämtade" andan om man säger så.
Ok, det låter ju bra.

Ponera att han hade tyckt det var olämpligt att du jobbade där du jobbar, tror du att han i sådana fall hade underrättat din arbetsgivare eller någon myndighet mot din vilja?

Går du hos en privat eller statlig anställd psykiatriker?

Ursäkta att jag frågar så mycket, dina svar uppskattas.

Personligen känner jag en enorm misstro mot allt vad läkare/psykolog innebär, inte minst för de har PLIKT att anmäla vissa saker som kan ha framkommit i samtal med patient. Rent ut sagt vidrigt om du frågar mig.
Citera
2012-08-31, 01:35
Medlem
E507s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberstamp
Ok, det låter ju bra.

Ponera att han hade tyckt det var olämpligt att du jobbade där du jobbar, tror du att han i sådana fall hade underrättat din arbetsgivare eller någon myndighet mot din vilja?

Går du hos en privat eller statlig anställd psykiatriker?

Ursäkta att jag frågar så mycket, dina svar uppskattas.

Personligen känner jag en enorm misstro mot allt vad läkare/psykolog innebär, inte minst för de har PLIKT att anmäla vissa saker som kan ha framkommit i samtal med patient. Rent ut sagt vidrigt om du frågar mig.

Tror inte han hade gjort det om det jag inte är en fara för mig själv och andra. Och oftast om du lider av DR så vet du om det och agerar därefter så har svårt att tro att det skulle bli problem.
Om han tyckte det var olämpligt så tror jag han hade sagt det åt mig och sen lämnat det till mig att bestämma.

Går hos privat och det är vad jag rekommenderar finns många med avtal med landstinget. Mycket bättre än öppenvården där du bara får recept för att va tyst och så de blir av med dig.
Citera
2015-10-29, 20:53
Medlem
Hej. Längesen någon skrev i den här tråden. Hur har det gått för dig TS? Har du fortfarande problem? Frågar eftersom jag har liknande problematik själv som inte gått över, utan snarare förvärrats, i sju år. Min depersonalisation började också efter en utekväll när det blev lite (mycket) för mycket alkohol.
Citera
2015-10-29, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakata
Hej. Längesen någon skrev i den här tråden. Hur har det gått för dig TS? Har du fortfarande problem? Frågar eftersom jag har liknande problematik själv som inte gått över, utan snarare förvärrats, i sju år. Min depersonalisation började också efter en utekväll när det blev lite (mycket) för mycket alkohol.
Jag har också haft min i 7 år
Citera
2020-10-25, 21:06
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andas-djupt
Jag har också haft min i 7 år
Hur går det?
Citera
  • 1
  • 2