Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-26, 15:32
Medlem
Sodajacks avatar
Följande utspelade sig.

1. Jag väljer att uppdatera min iPhone 4 till senaste versionen av iOS.

2. Laddar ner uppdateringen genom internet på telefonen.

3. Återkommer till datorn (macbook) och så säger iTunes att ett fel har uppstått. Troligen därför att telefonen blev "restored" och därmed avstängd vilket också bröt anslutningen till internet.

3. Sätter på min iPhone igen och då kommer bilden "Connect to iTunes" upp igen.

4. iTunes säger att jag måste uppdatera iOS igen.

5. Börjar om på Steg 2 men eftersom jag inte längre har internet på telefonen innebär det att nedladdningen kommar ta 22 timmar.

Jag har stort behov av min iPhone imorgon och just nu är den oanvändbar. Någon som kan hjälpa mig att komma runt "Connect to iTunes" eller på något annat sätt göra det möjligt att använda telefonen igen?

Sedan undrar jag också varför i helvete dom vill att jag ska ladda ner en gång till? Finns det sparat någonstans? Kan inte hitta under downloads varken i iTunes eller Macbookens downloads.

Skulle verkligen innerligt uppskatta hjälp.
Citera
2012-08-26, 15:49
Medlem
22 timmar för en iOS uppdatering? För mig tar det någon minut (Högst). Testa ominstallera iTunes.
Citera
2012-08-26, 15:54
Medlem
Sodajacks avatar
Det är själva nedladdningen som tar så lång tid; 783.6 MB och utan att använda 3G på själva telefonen så tar mitt andra, urusla mobila bredband, cirka 22h. Kanske kan arbeta sig neråt 13-14h med lite flyt men oavsett är det lång tid.
Citera
2012-08-26, 15:56
Medlem
Sodajacks avatar
Kan tillägga att i iTunes så står det "Your iPhone software is up to date".

Men klickar jag på "Restore" så kommer jag bara vidare till "Restore and Update" och då börjar den långa nedladdningen.

Googlat runt lite på lösningar så har bland annat försökt hålla in shift när jag klickar mig vidare för att det då tydligen skulle generera att iTunes enbart gör en "Restore" men det lyckades inte.
Citera
2012-08-27, 15:49
Medlem
SupaStrats avatar
Du borde väl ha kvar filen på disken eftersom den redan laddats ned en gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in