2012-08-26, 13:52
Medlem
Hej!

Har en liten pitbull tik på 15 månader, hon är jätte snäll, trevlig social osv men sen igår har hennes avföring varit knall gult, ej diarre, vanlig avföring bara att den varit gul o sen spyr hon upp någon gul vätska också emellanåt,

finns de någon här där liknande har hänt? sjukt tacksam för svar mvh!
Citera
2012-08-26, 14:24
Medlem
Det där är veterinärvärdigt. Skaffa dig en tid. Ingen koll på hundsjukdomar, men leversjukdom eller problem med gallan kan ge dessa bekymmer.
Citera
2012-08-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LingonGrovan
Det där är veterinärvärdigt. Skaffa dig en tid. Ingen koll på hundsjukdomar, men leversjukdom eller problem med gallan kan ge dessa bekymmer.

jag hade också för mig de, något med tarm eller lever, och veterinär var det första jag ringde men hon bara sa åt mig att det är säkert inget farligt och att jag ska avvakta?! "slutar hon vifta på svansen så kan du komma in med henne" ... vaaa???? har testat ringa en annan veterinär med men där svarar ingen... antar att få tag på ordentliga veterinärer på en söndag är ganska svårt :/
Citera
2012-08-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashseed
jag hade också för mig de, något med tarm eller lever, och veterinär var det första jag ringde men hon bara sa åt mig att det är säkert inget farligt och att jag ska avvakta?! "slutar hon vifta på svansen så kan du komma in med henne" ... vaaa???? har testat ringa en annan veterinär med men där svarar ingen... antar att få tag på ordentliga veterinärer på en söndag är ganska svårt :/

Oj, den veterinären skulle jag inte ringa igen... Har du prövat Agrias telefonveterinär? Och ja, beroende på var man bor kan det vara svårt att hitta veterinärer som har helgjour, väldigt frusterande!

Hoppas du får något bra svar,posta i något hundforum också om du inte gjort det.
Citera
2012-08-26, 14:50
Medlem
http://www.veterinaren.nu/fragelada/besvarad/hund/gul-avforing
Citera
2012-08-26, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100kgingenjor
http://www.veterinaren.nu/fragelada/besvarad/hund/gul-avforing

wow, härligt med folk som tar sig tid till att söka åt någon annan, tack ska du ha! jag var faktiskt inne på den hemsidan men tänkte inte ens på att titta i frågelådan!

då kör jag på kokt ris och kyckling, kvarstår de gula symtomen en vecka så går jag till veterinär? han nämner inte hur länge, vill inte att det ska bli värre med tiden liksom, hon löper just nu också, kanske ökar risken för något annat jag vet inte, är jätte orolig
Citera
2012-08-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashseed
wow, härligt med folk som tar sig tid till att söka åt någon annan, tack ska du ha! jag var faktiskt inne på den hemsidan men tänkte inte ens på att titta i frågelådan!

då kör jag på kokt ris och kyckling, kvarstår de gula symtomen en vecka så går jag till veterinär? han nämner inte hur länge, vill inte att det ska bli värre med tiden liksom, hon löper just nu också, kanske ökar risken för något annat jag vet inte, är jätte orolig

Jag är ingen veterinär så jag vågar inte ge råd du ska följa, men det är ju värre om hunden spyr än om avföringen "bara" är gul. Läste även att det kunde handla om sköldkörteln i det fallet (gul avföring) vilket skulle kunna vara allvarligt. Om hunden fortsätter spy eller inte äter/dricker som den ska (påverkat allmäntillstånd) ska du absolut köra till veterinären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in