2012-08-25, 18:25
Medlem
wwwMakers avatar
Hej, jag har en fil som mitt antivirus program tjatar över och ständigt tar bort.
Gav den åtkomst i brandväggen men det gjorde ingen skillnad.

Det är en viktig .dll fil som jag behöver men vet inte hur jag ska göra så att Norton slutar få panik så fort den läggs på datorn, just nu har jag avaktiverat Norton eftersom jag inte vet hur jag ska gå tillväga.

Nån som kan hjälpa till?
Citera
2012-08-25, 19:25
Medlem
börja med att hitta ett bättre virus program likt nod 32 eller avg dom 2 är bättren Norton sen avinstalerar du Norton osså när du gjort det så instalerar du det ny inskaffade programmet
Citera
2012-08-25, 19:37
Medlem
cSxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exztraan
börja med att hitta ett bättre virus program likt nod 32 eller avg dom 2 är bättren Norton sen avinstalerar du Norton osså när du gjort det så instalerar du det ny inskaffade programmet
Get a clue.
Citera
2012-08-25, 21:13
Medlem
927s avatar
kan du ha filen vilken mapp du vill så lägg till den mappen som ett undantag (för scanning(ar)
Citera
2012-08-25, 21:43
Medlem
rocksnubbens avatar
Norton måste vara det sämsta man kan installera på sin dator, det förstör mer än vad det gör nytta. Krångligt och omständigt att använda och segar ner datorn något förbannat.

Hur som helst, det borde väl gå och göra någon typ av exclusion regel, googla exclude a file in norton 360 så borde du hitta svar.
Citera
2012-08-26, 02:01
Medlem
wwwMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exztraan

Vill ju inte precis avinstallera det när jag betalat för "skiten", har fortfarande 129 dagar kvar
Citera
2012-08-26, 12:29
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocksnubben
Norton måste vara det sämsta man kan installera på sin dator, det förstör mer än vad det gör nytta. Krångligt och omständigt att använda och segar ner datorn något förbannat.

Du är kvar i 2006.

Norton är det minst systemkrävande av alla säkerhetsprogram, efter endast Webroot Security Anywhere.
Senast redigerad av King Grub 2012-08-26 kl. 12:40.
Citera
2012-08-26, 18:25
Medlem
cSxs avatar
Citat:

Hur som helst, det borde väl gå och göra någon typ av exclusion regel, googla exclude a file in norton 360 så borde du hitta svar.
Gå och läs på lite.
Citera
2013-06-22, 02:50
Medlem
Citat:

Jag har hört många klaga på att Norton suger och segar ner datorn, men jag har kört med Norton i flera år och jag har aldrig märkt någon sämre prestanda, den gör bara bakgrundsuppgifter när jag har varit afk någon minut och när jag rör på musen eller trycker på tangentbordet så slutar Norton med uppgifterna, den har blockerat och tagit bort en keylogger och varnat för några sidor med hög risk så själv tycker jag att Norton är bra grejer.
Fast vad vet jag? Jag kanske gör något fel när min dator inte blir segare av Norton.
Citera
2013-07-11, 19:31
Medlem
Inostrankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Jag har hört många klaga på att Norton suger och segar ner datorn, men jag har kört med Norton i flera år och jag har aldrig märkt någon sämre prestanda, den gör bara bakgrundsuppgifter när jag har varit afk någon minut och när jag rör på musen eller trycker på tangentbordet så slutar Norton med uppgifterna, den har blockerat och tagit bort en keylogger och varnat för några sidor med hög risk så själv tycker jag att Norton är bra grejer.
Fast vad vet jag? Jag kanske gör något fel när min dator inte blir segare av Norton.

Det var flera år sedan Norton var så prestandakrävande. Det är betydligt mycket bättre nu. Nu har du dessutom ett "Tyst Läge" som du kan sätta på för att det ska påverka ännu mindre om du ska göra något speciellt som kräver extra prestanda, om man nu har en dator som inte klarar så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in