2012-08-25, 18:10
Medlem
Beckiis avatar
Jag behöver lite tips härifrån.
I onsdags hämtade jag hem min lilla Ellie, en tysk spets på 8 veckor. Allting har gått bra förutom att hon har rätt kass aptit nu, men tror det har att göra med miljöombytet, så har blandat maten med äggulavatten istället för bara vatten. Men i alla fall, det är inte pga maten jag skriver här, utan det är hennes ögon.
Dagen innan jag hämtade henne blev hon besiktigad U.A på allt och även ögonlyst för pappan krävde det. När man ögonlyser får dom ju medel i ögat som vidgar pupillen, och gör dom känsliga för solljus vad jag förstått, så man ska ju inte vara ute i direkt solljus första dagarna. Nu har det dock gått 4 dagar och jag ser ingen speciellt märkbar förändring. Ellies små ögon rinner fortfarande och hon är jättekänslig för solljus. Jag överväger att ringa veterenären på måndag, men tänkte kolla med er här först!

Några tips, eller är det raka vägen till veterenären?
Citera
2012-08-25, 19:13
Medlem
Ögon är känsliga och hundar kan få problem som ex ögoninflammation, torra ögon eller skada på hornhinnan. Få ögonproblem kan du som djurägare ta hand om själv.Om du tycker att din hunds allmäntillstånd är påverkat, ögonen är röda, varbildning, hunden är ljuskänslig, den kniper med ögat, ögat är svullet eller om du misstänker skada eller något skräp ska du alltid kontakta veterinär. Man bör aldrig vänta när det gäller ögon, så om du är osäker eller om något av ovanstående symptom stämmer in på din hund så bör du träffa veterinär.Vid enbart ökad tårproduktion kan du använda NaCl eller ögonvatten för att tvätta ögat.
Citera
2012-08-25, 23:04
Medlem
knowknows avatar
Gå till veterinären!
Citera
2012-09-13, 13:57
Medlem
Beckiis avatar
Gick till veterenären (som för den delen var helt jävla efterbliven). Fick salva utskriven som vi behandlat med i 10 dagar, helt utan resultat. Det hjälpte lite i början, men nu är det precis som innan, ögonen rinner alltså fortfarande...
Min första fråga är ju om man kan anmäla dåliga veterenärer någonstans? Här betalar man väldigt dyra pengar för exakt ingenting! Värdelöst! Så nu får man betala en lika stor summa för att kolla det igen, eller vad ska jag göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in