Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-08-25, 16:13
Medlem
Lindkviists avatar
Jag använder mig av 2 skärmar (den vänstra är huvudskärm). När jag ska maximera en video (i detta fall är det streaming av sopcast) så hamnar maximeringen alltid på vänstra skärmen. Nu vill jag streama 2 stycken matcher samtidigt så hamnar den första på vänstra (medvetet) och så när jag ska maximera den andra på högra skärmen hamnar den ändå på den vänstra. Nån som vet varför och hur jag ska göra för att ändra det?

P.S. Detta händer inte med youtubeklipp
Citera
2012-08-25, 16:51
Medlem
Nervcells avatar
Hmm... detta kan ha med Direct-show att göra. Dvs. många program som använder den tekniken kan bara visa fullskärm på den PRIMÄRA bildskärmen (där du har menyer och startknapp). YouTube har en annan (icke-accelererad teknik) som gör att du kan placera videon på det ställe du önskar.

Hur ser det ut om du kör VLC? Kan du köra 2xfullskärm då?
Citera
2012-08-25, 17:58
Medlem
Lindkviists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nervcell
Hmm... detta kan ha med Direct-show att göra. Dvs. många program som använder den tekniken kan bara visa fullskärm på den PRIMÄRA bildskärmen (där du har menyer och startknapp). YouTube har en annan (icke-accelererad teknik) som gör att du kan placera videon på det ställe du önskar.

Hur ser det ut om du kör VLC? Kan du köra 2xfullskärm då?

Menar du VLC som program eller VLC i sopcast?

Har aldrig använt flera VLC-skärmar (då när jag tar en ny ersätter den den gamla). men ska ändra lite i insställningar och återkomma sen
Citera
2012-08-26, 13:26
Medlem
Nervcells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindkviist
Menar du VLC som program eller VLC i sopcast?

Har aldrig använt flera VLC-skärmar (då när jag tar en ny ersätter den den gamla). men ska ändra lite i insställningar och återkomma sen
Jag menar VLC-programmet (mediaspelaren). Med den har jag lyckats spela fullskärm på flera skärmar samtidigt. Kommer dock inte ihåg om jag var tvungen att fippla med videoinställningarna i VLC:s kontrollpanel, men där finns ju en mängd olika inställningar (=alltså vilken teknik man vill outputta videon med, Directshow, OpelGL, etc)
Citera
2012-08-26, 19:04
Medlem
Lindkviists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nervcell
Jag menar VLC-programmet (mediaspelaren). Med den har jag lyckats spela fullskärm på flera skärmar samtidigt. Kommer dock inte ihåg om jag var tvungen att fippla med videoinställningarna i VLC:s kontrollpanel, men där finns ju en mängd olika inställningar (=alltså vilken teknik man vill outputta videon med, Directshow, OpelGL, etc)

Japp, den kan jag spela på flera skärmar samtidigt i fullskärm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in