Citat:
Ursprungligen postat av
Lanfear
Jag har gått förbi i området några gånger på kvällstid senaste året. Ibland har det varit helt tomt. Förra veckan passerade jag några öst/sydeuropeiska tjejer i en klunga, plus en söt negress för sig själv, men de var inte på Malmskillnadsgatan utan på Mäster Samuelsgatan, som är en tvärgata till Mskg, bakom Åhlens ungefär. Dessutom såg jag ett gäng tjejer till, längre upp mot Mskg strax före bron över Sveavägen, men jag vek av mot T-banan så jag såg inte närmare på dem. Det var vid 11-tiden en vardagskväll, som dessutom var väldigt varm och skön, kanske fler som ger sig ut en skön sommarkväll i Stockholm än typ en blåsig novemberkväll...
Kanske har de spritt ut sig, eller flyttat ner från Mskg av någon anledning. Kan tillägga att både den färgade tjejen och ett par av de andra var klart attraktiva. En av öst-tjejerna hejade på mig när jag gick förbi på ett vänligt och proffsigt sätt, utan att vara aggressiv. Inga eländesvibbar runt dessa i alla fall.
Tack för ditt vittnesmål, Du har alltså ägnat lite tid åt kartläggning av sexhandeln på Malmskillnadsgatan?
Kan det inte vara sexköpslagen som sakta men säkert har gjort så att antalet prostituerade och sexköpare har minskat med tiden på Malmskillnadsgatan?