• 1
  • 2
2015-12-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Lyssnade på sommar med Elise Lindqvist Ängeln på Malmskillnadsgatan som sändes 2 augusti

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5128297

Funderingen jag har nu är hur mycket sanning ligger det i det hon säger om Malmskillnadsgatan idag? Nu bor jag inte i Stockholm och är väldigt sällan där men vad jag har hört så har ju prostitutionen i stort sett upphört på Malmskillnadsgatan. Låter ju på henne som att det är mycket problem där.

Fick en känsla av att hon stretcha lite på sanningar. Tänkte att jag vill veta hur det ligger till. Blev också lite irriterad för fick en känsla av att hon blandade ihop trafikring och prostitution. Är hon en självutnämnd ängel som söker uppmärksamhet eller gör hon seriös nytta?
det pågår för fullt men inte i samma utsträckning som tidigare kanske 10-20 st per kväll
Citera
2015-12-27, 23:00
Medlem
Jag har träffar Elise och hon är ingen självutnämnd ängel. Men hennes barmhärtighet har gjort sig känd efter att hon tillbringat många år på Malmskillnadsgatan där hon bjudit flickorna på varm choklad, bullar eller kanske en kofta och vantar under kalla vinternätter.
Hon har själv många år av prostitution bakom sig, ett liv med övergrepp, våldtäkter, misshandel och droger.
Men Elise blev kristen och lyckades ta sig ur träsket. Det enda hon vill nu är att erbjuda lite medmänsklighet, hon arbetar inte alls för att få flickorna omvända, det tycker hon i så fall att det finns andra som kan göra bättre.
Elise är en fantastisk och oerhört karismatisk kvinna som förtjänar all respekt.
Citera
2025-09-28, 16:26
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Lyssnade på sommar med Elise Lindqvist Ängeln på Malmskillnadsgatan som sändes 2 augusti

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5128297

Funderingen jag har nu är hur mycket sanning ligger det i det hon säger om Malmskillnadsgatan idag? Nu bor jag inte i Stockholm och är väldigt sällan där men vad jag har hört så har ju prostitutionen i stort sett upphört på Malmskillnadsgatan. Låter ju på henne som att det är mycket problem där.

Fick en känsla av att hon stretcha lite på sanningar. Tänkte att jag vill veta hur det ligger till. Blev också lite irriterad för fick en känsla av att hon blandade ihop trafikring och prostitution. Är hon en självutnämnd ängel som söker uppmärksamhet eller gör hon seriös nytta?
Hörde intervju med henne ja hon ljuger. Men det brukar idioterna som stöder denna lagen göra.
Citera
2025-10-16, 22:29
Medlem
I somras på väg hem från en utekväll runt 03 tänkte jag bara för nyfikenhets skulle gå längs gatan övertygad om att jag inte skulle se något och det gjorde jag heller inte, typ... Såg en äldre dam som inte riktigt såg ut att gå någonstans målmedvetet. Så, började konversera för dels potentiellt ragg och dels nyfikenhet igen. Hon var trevlig men visade sig att hon behövde pengar till en tågresa och letade någon hon kunde "hjälpa mot betalning". Men hon var inte från Stockholm och jag fick känslan av att hon inte varit här på länge och förstått att gatan dött ut... men att hon kom att tänka på den när hon nu akut behövde pengar.
Citera
2025-10-17, 02:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av handkommando
I somras på väg hem från en utekväll runt 03 tänkte jag bara för nyfikenhets skulle gå längs gatan övertygad om att jag inte skulle se något och det gjorde jag heller inte, typ... Såg en äldre dam som inte riktigt såg ut att gå någonstans målmedvetet. Så, började konversera för dels potentiellt ragg och dels nyfikenhet igen. Hon var trevlig men visade sig att hon behövde pengar till en tågresa och letade någon hon kunde "hjälpa mot betalning". Men hon var inte från Stockholm och jag fick känslan av att hon inte varit här på länge och förstått att gatan dött ut... men att hon kom att tänka på den när hon nu akut behövde pengar.
Och hur gick det, såg du till så att det blev några pengar för "lite hjälp"?
Citera
2025-10-17, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Och hur gick det, såg du till så att det blev några pengar för "lite hjälp"?
Skänkte henne en överbliven liten sedel jag hade i fickan men den potentiellt höga halten löss och unken doft tilltalade inte.
Citera
2025-10-17, 02:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Jag har gått förbi i området några gånger på kvällstid senaste året. Ibland har det varit helt tomt. Förra veckan passerade jag några öst/sydeuropeiska tjejer i en klunga, plus en söt negress för sig själv, men de var inte på Malmskillnadsgatan utan på Mäster Samuelsgatan, som är en tvärgata till Mskg, bakom Åhlens ungefär. Dessutom såg jag ett gäng tjejer till, längre upp mot Mskg strax före bron över Sveavägen, men jag vek av mot T-banan så jag såg inte närmare på dem. Det var vid 11-tiden en vardagskväll, som dessutom var väldigt varm och skön, kanske fler som ger sig ut en skön sommarkväll i Stockholm än typ en blåsig novemberkväll...

Kanske har de spritt ut sig, eller flyttat ner från Mskg av någon anledning. Kan tillägga att både den färgade tjejen och ett par av de andra var klart attraktiva. En av öst-tjejerna hejade på mig när jag gick förbi på ett vänligt och proffsigt sätt, utan att vara aggressiv. Inga eländesvibbar runt dessa i alla fall.

Tack för ditt vittnesmål, Du har alltså ägnat lite tid åt kartläggning av sexhandeln på Malmskillnadsgatan?

Kan det inte vara sexköpslagen som sakta men säkert har gjort så att antalet prostituerade och sexköpare har minskat med tiden på Malmskillnadsgatan?
Citera
2025-10-17, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för ditt vittnesmål, Du har alltså ägnat lite tid åt kartläggning av sexhandeln på Malmskillnadsgatan?

Kan det inte vara sexköpslagen som sakta men säkert har gjort så att antalet prostituerade och sexköpare har minskat med tiden på Malmskillnadsgatan?
Du är medveten om att du citerar ett inlägg från 2012 va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in