2012-08-24, 21:05
Medlem
TripleXLs avatar
Jag undrar om någon fler noterat att handelsbanken har sveriges sämsta sparränta enligt compricer.se ?
(Om man tittar på samtliga bindningstider så ligger handelsbanken sämst i Sverige på snittet)

Samt undrar jag om någon har en teori angående varför dom positionerat sig som sämst ?
Vad jag förstår går det inte dåligt för banken utan det går väldigt bra.

Det är nog bara snålhet och vinsthunger som gjort Handelsbanken så giriga att de försämrat sina sparräntor ganska drastiskt.

Vad tror ni andra ?
Citera
2012-08-24, 21:14
Medlem
-Orko-s avatar
Jag är inte så uppdaterad om sparräntan men kan intyga att Handelsbanken via Stadshypotek har jävligt hög bolåneränta också.
Citera
2012-08-24, 21:26
Medlem
Henixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Jag är inte så uppdaterad om sparräntan men kan intyga att Handelsbanken via Stadshypotek har jävligt hög bolåneränta också.

Nja, om man tittar på räntetabellen på compricer så är det väldigt låga, slår de flesta storbanker.
Citera
2012-08-24, 21:30
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-

Där ser man.

Kan även tillägga att deras visakort har väldigt dåliga "förmåner" och kostar 250kr/år.
Citera
2012-08-24, 22:11
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Där ser man.

Kan även tillägga att deras visakort har väldigt dåliga "förmåner" och kostar 250kr/år.
det kostar 250 på de flesta andra banker vad jag har läst, förutom vissa småbanker där det är helt gratis.
Citera
2012-08-24, 22:45
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4d9
det kostar 250 på de flesta andra banker vad jag har läst, förutom vissa småbanker där det är helt gratis.

Många banker försöker fortfarande med ockerpriser på kort med dåliga villkor som de tjänar brutala pengar på.

Jag tänker då inte betala för nåra kort
Citera
2012-08-25, 00:01
Medlem
Finans.killens avatar
Jaha? Byt bank då?
Citera
2012-08-25, 00:07
Medlem
Nlesjems avatar
Citat:
Jag undrar om någon fler noterat att handelsbanken har sveriges sämsta sparränta enligt compricer.se ?
(Om man tittar på samtliga bindningstider så ligger handelsbanken sämst i Sverige på snittet)

Samt undrar jag om någon har en teori angående varför dom positionerat sig som sämst ?
Vad jag förstår går det inte dåligt för banken utan det går väldigt bra.

Det är nog bara snålhet och vinsthunger som gjort Handelsbanken så giriga att de försämrat sina sparräntor ganska drastiskt.

Vad tror ni andra ?

Skit samma, de har service och hanterar riktiga pengar,till skillnad från tex nischskitbanken Nordea.
Gratis bankomatkort,giro,internetbank är inte illa, och varför i helvete skulle man ha sparkonto på en icke nischbank.
Citera
2012-08-25, 11:57
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Många banker försöker fortfarande med ockerpriser på kort med dåliga villkor som de tjänar brutala pengar på.

Jag tänker då inte betala för nåra kort
jag kan tippsa dig om att om du är student med regelbunden insättning från csn är kortet gratis där med.
Citera
2012-08-25, 17:19
Medlem
leprasjuklings avatar
Handelsbanken vill väl helt enkelt slippa ha med småfolket att göra och hoppas ni ska förstå vinken och byta bank.

Själv har jag ett sparkonto på Ikanobanken och ett gratis hemköpskort med VISA-funktion som jag får 0.5% i bonus för alla köp även utanför hemköp.
Citera
2012-08-28, 01:13
Medlem
Handelsbanken är bra för att deras internetbank är gratis. Jag har ett konto där lönen kommer in och jag betalar räkningar därifrån. Spara dock inget större summa där utan för över pengarna som bli över till annan bank med bättre ränta och där jag har kort utan avgift och väldig bra förmåner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in