Huruvida ett barn har två mammor, två pappor eller en mamma och en pappa avgör inte om ett barn kommer att bli mobbat, kriminellt eller socialt missanpassat. Det är antagligen en betydligt större risk för dessa problem om barnet växer upp i en miljö som präglas av intolerans och sjuka åsikter, som i ditt fall. Eller i ekonomisk misär, drogmissbruk och hög frånvaro, som i många andras fall.
Om det nu är så att homobarn faktiskt blir mobbade i skolan så kan ju inte säga att föräldrarnas kön inte spelar någon roll.
Jag tycker inte heller att knarkarer ska få skaffa barn, men jag förstår inte vad det har med topic. Men eftersom det är större chans att homosexuella missbrukar så är det ju kanske ytterligare en anledning till att dessa inte ska ha barn?
Om det nu är så att homobarn faktiskt blir mobbade i skolan så kan ju inte säga att föräldrarnas kön inte spelar någon roll.
Jag tycker inte heller att knarkarer ska få skaffa barn, men jag förstår inte vad det har med topic. Men eftersom det är större chans att homosexuella missbrukar så är det ju kanske ytterligare en anledning till att dessa inte ska ha barn?
Hur motsägelsefull är du? Din huvudtes är: "Jag står upp för alla barns rättigheter, jag tycker extremt synd om barn som blir mobbade. Därför vill jag utesluta allt som eventuellt kan göra att ett barn blir ofrivilligt utsatt, exempelvis homosexuella föräldrar."
Om dina utspel här skulle vara ett uttryck för din fantastiska careness gentemot världens alla barn skulle du börja i ditt eget hem. Hur kan du förhindra och förebygga att barn blir mobbade för saker de ej kan rå för? Du ser självklart till att inte föra över dina sjuka åsikter på dina barn. Där har du i varje fall stoppat dina egna barn från att göra andras illa, och det är ju precis det du eftersträvar i dina stycken! Eller? Mobbning är en yttring från ett osäkert barn vars uppfostran i allra högsta grad är klandervärd. Och jag är jävligt glad att mina barn ej fått ta del av sådan skit.
Hur motsägelsefull är du? Din huvudtes är: "Jag står upp för alla barns rättigheter, jag tycker extremt synd om barn som blir mobbade. Därför vill jag utesluta allt som eventuellt kan göra att ett barn blir ofrivilligt utsatt, exempelvis homosexuella föräldrar."
Vad citerar du? Jag har inte sagt det där och ännu mindre hävdat att det är min "huvudtes".
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckSipes
Om dina utspel här skulle vara ett uttryck för din fantastiska careness gentemot världens alla barn skulle du börja i ditt eget hem. Hur kan du förhindra och förebygga att barn blir mobbade för saker de ej kan rå för? Du ser självklart till att inte föra över dina sjuka åsikter på dina barn. Där har du i varje fall stoppat dina egna barn från att göra andras illa, och det är ju precis det du eftersträvar i dina stycken! Eller? Mobbning är en yttring från ett osäkert barn vars uppfostran i allra högsta grad är klandervärd. Och jag är jävligt glad att mina barn ej fått ta del av sådan skit.
Du tycker att jag har sjuka åsikter, fine. Men jag tycker att homosexualitet är ett sjukt beteende. Vart står vi då? Vi har olika subjektiva åsikter som vi grundar våra beslut på. Ingen av dem kan egentligen motargumenteras eftersom det endast handlar om åsikter. DÄREMOT är det ju klart att barn till homosexuella löper större risk för att bli mobbade i skolan, och om det inte finns några sådana barn så finns ju ingen sådan mobbningsrisk kvar, right?
Vilka rättigheter har jag fråntagit mina barn? Att de inte får växa upp med mannen som runkade i ett rum för att få en slant extra den månaden? När mina barn fyller 18 har de, enligt lag, rätt att söka upp dessa män. Nu råkar jag veta att de är totalt ointresserade, men vi tog beslutet att inte låta donatorn vara anonym oavsett. För våra barns skull. För mig och mitt ego skulle jag hellre önska att donatorn var anonym för hela situationen skulle bli så märklig, men precis som vilken mamma som helst så går mina barn och deras behov före mig och mina alla dagar i veckan. Något du har ofantliga problem med att förstå.
Men vad bra, då har jag ju i princip fått svar på min fråga.
Det är alltså egoism som gör att vissa homosexuella väljer anonym/stängd donator.
Lite som jag trodde alltså.
Men cred till dig/er som håller det öppet för era barn att kunna söka upp sina biologiska rötter iallafall.
Alla som kan skaffa barn har rätt att skaffa barn, sådan är demokratin. Ska vi gå in och diktera vilka som är lämpliga att yngla av sig skulle hundratusentals svenskar tvångssteriliseras. Alla bär vi på kassa anlag eller andra problem. Eller fiskar TS efter en lagstiftning som innebär att alla homosexuella måste dölja sin läggning för att få behålla sin barn?
Idag kan vi inte förbjuda människor att föröka sig privat. Spelar ingen roll om barn till homosexuella eller transsexuella upplever att de stigmatiseras i skolan och går runt skäms, vilket förekommer. Spelar heller ingen roll om en låginkomsttagare med psykiatrisk handikapp, missbruk och en 50% canceregen, vill skaffa en unge heller. Vi kan inte göra något åt saken.
Frågan är snarare om homosexuella (samt singlar) ska få subventionerad hjälp att bli gravida via surrogat, donation och insemination. Eller om de ska behöva betala allting själva. Kan ju också fråga sig om homosexuella ska ha samma kö vid adoption som heterosexuella par. Det är däremot inte frågor om förbud, utan om ekonomiska lättnader. Har du god ekonomi kommer du alltid kunna fixa en unge, oavsett sexuell läggning. Lesbiska kvinnor i fruktsam ålder kan förövrigt alltid bli gravida, oavsett om de erbjuds subventionerad hjälp via svensk sjukvård.
Nej.
Ts (jag) fiskar inte efter någon lagstiftning där homosexuella skulle tvingas att dölja sin läggning för att få behålla sina barn. Var får du det ifrån?
Resten av det du skriver hör inte hemma i den här tråden, även om vissa frågeställningar är intressanta.
Min fråga handlade om hur man resonerar när man väljer stängd donator. Svaret var tydligen egoism.
Vilka rättigheter har jag fråntagit mina barn? Att de inte får växa upp med mannen som runkade i ett rum för att få en slant extra den månaden? När mina barn fyller 18 har de, enligt lag, rätt att söka upp dessa män. Nu råkar jag veta att de är totalt ointresserade, men vi tog beslutet att inte låta donatorn vara anonym oavsett. För våra barns skull. För mig och mitt ego skulle jag hellre önska att donatorn var anonym för hela situationen skulle bli så märklig, men precis som vilken mamma som helst så går mina barn och deras behov före mig och mina alla dagar i veckan. Något du har ofantliga problem med att förstå.
Jag måste säga att du har en lite märklig syn på den man som gjorde det möjligt för dig att skaffa dina barn. Är det en uppfattningen du har om honom och dessutom vidarebefodrar den synen till dina barn, så förstår jag att de inte vill träffa honom.
Har du tänkt på att hans beslut och det han gjort tyder på att han är medmänsklig och har en öppen syn på dig och dina gelikar? Han är en sådan människa som ni efterfrågar fler av i detta (enligt er) inskränkta samhälle.
DÄREMOT är det ju klart att barn till homosexuella löper större risk för att bli mobbade i skolan, och om det inte finns några sådana barn så finns ju ingen sådan mobbningsrisk kvar, right?
Så då skall man acceptera att man löper stor risk att bli mobbad? Jag skall vara medveten om det när jag skaffar mitt barn, och jag skall framförallt tolerera det? Tror du på fullaste allvar att min familj eller mina barn någonsin kommer göra något för att försöka passa in, och sedan se på när vi blir mobbade pga vår ovilja att rätta oss i ditt intoleranta led? Du är dum i huvudet. Hade det inte funnits några barn som mobbar, hade det inte funnits någon mobbningsrisk - det sättet borde varje vuxen människa angripa problemet på. Å andra sidan betvivlar jag att du är vuxen.
Med din slöa logik avråder du alltså föräldrar med sociala och estetiska defekter att skaffa barn, "för barnets skull"?
Det är alltså egoism som gör att vissa homosexuella väljer anonym/stängd donator.
Men cred till dig/er som håller det öppet för era barn att kunna söka upp sina biologiska rötter iallafall.
Ja, jag tror att det är egoism och rädsla som gör att man väljer anonyma donatorer. Särskilt för den kvinnan (om det är två kvinnor i förhållandet) som ej är biologisk mamma till barnet i fråga. Man är kanske rädd för att bli bortstött och utanför, vad vet jag!
Varit en självklarhet hela tiden. Jag bestämmer över mitt barn till en viss gräns. Ang. vad jag kallade donatorn var det mer en konkretisering av vad han faktiskt är för mina barn, just precis nu. Om 10 år kanske han är något annat!
Jag har inte sagt att de inte tar ansvar, det jag säger är att i sin iver att hävda och kämpa för sina egna rättigheter, så glömmer de bort barnets rättighet till att få kännedom om sitt ursprung.
I vissa fall kan nog föräldrarna vara delaktiga i att barnen blir mobbade i skolan. Ja.
Om jag t ex. upprepade ggr kommer och hämtar mitt barn när jag är packad/drogpåverkad på skolan, så får jag nog anse mig skyldig till att mitt barn blir mobbat.
Ja, jag kan vara ifrågasättande när det gäller vissa heteroföräldrar också. Men det beror såklart vad det handlar om. Nu handlar ju tråden om homo- och transexuella föräldrar som förvägrar barnet dess rätt till en av barnets biologiska förälder. Jag försöker förstå varför man gör så och av vilken anledning?
Speciellt trångsynt och tramsig tycker jag inte att jag är, det får stå för dig.
Det är inte en konstig liknelse att jämföra med heterosexuella och homosexuella. Den konstigheten existera enbart i din hjärna.
Dina argument och resonemang är enkla att byta ut...
Byt ORDET homosexuell mot svår fetma (med normal heteroläggning) i stället i dina svarsargument.
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och där kom den, ja.
Allt är alltid samhällets fel.
Rätt skönt att kunna dra det kortet, jag gör det själv ibland för att slippa ta ansvar över mina handlingar.
Finna knappast något "där kom den ja". Det är ett klassikt misstag att köra med den när någon vägrar att begripa hur ett samhälle är uppbyggt.
Samhället är inte en isolera del från personer/individer, det är personer/individer, som skapar en samhällssyn när många delar samma syn på saken.
Något man får lära sig redan i grundskolan och du har uppenbarligen missat detta helt. Men du kanske har druckit flertalet Prips7,5 i stället så du har helt glömt bort var du har lärt dig i grundskolan.
Du anser ju att att HBT personer skal tänka på barnen och barens rättigheter. En del av barnens rättigheter är att slippa att bli mobbade för att de är annorlunda eller har annorlunda föräldrar. Svårt att fatta detta eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det jag ifrågasätter är att man tar sig rättigheter och verkar glömma bort att man samtidigt fråntar någon annan deras rättigheter.
HBT personer tar sig inte större rättigheter än heterosexuella (som också fråntar sig andras rättigheter) som är:
Du själv försöker ju ta ifrån ANDRA människors rättigheter att vara fullvärdiga samhällsmedborgare på lika villkor som du (och alla andra som lever i samhället), genom dina ifrågasättanden av dem och att DU anser att de inte skall få agera som de gör.
Samma jävla EGOISM existera hos heterosexuella.
Så vad fan ville du bevisa?
[Liknelse]
Att du är en jävla urusel människa på att städa i det egna hemmet så det ser ut som en svinstia med ingrodd smuts,och att du är en lortgris (d.v.s aldrig duchar/tvättar/badar sig) i din livsstil , samtidigt som du skall kräva att andra skall vara väl duschade och bakteriefria pedantiskt kliniskt rent hem i sina hem? [/Liknelse]
Så då skall man acceptera att man löper stor risk att bli mobbad? Jag skall vara medveten om det när jag skaffar mitt barn, och jag skall framförallt tolerera det? Tror du på fullaste allvar att min familj eller mina barn någonsin kommer göra något för att försöka passa in, och sedan se på när vi blir mobbade pga vår ovilja att rätta oss i ditt intoleranta led? Du är dum i huvudet. Hade det inte funnits några barn som mobbar, hade det inte funnits någon mobbningsrisk - det sättet borde varje vuxen människa angripa problemet på. Å andra sidan betvivlar jag att du är vuxen.
Med din slöa logik avråder du alltså föräldrar med sociala och estetiska defekter att skaffa barn, "för barnets skull"?
Då lär du förbli barnlös.
Naturligtvis är jag vuxen, jag vet inte riktigt om du är medveten om att det är 18-årsgräns på det här forumet.
Lite intressant att du verkar motsätta dig all typ av mobbning men ändå inte drar dig för att kalla mig massvis med fula saker och ta till personangrepp för att jag tycker annorlunda än dig. Dubbelmoral?
Helt korrekt att jag med min "slöa logik"(hur nu logik ö.h.t. kan vara slö) vill avråda störda individer att skaffa barn.
Ja, jag tror att det är egoism och rädsla som gör att man väljer anonyma donatorer. Särskilt för den kvinnan (om det är två kvinnor i förhållandet) som ej är biologisk mamma till barnet i fråga. Man är kanske rädd för att bli bortstött och utanför, vad vet jag!
Varit en självklarhet hela tiden. Jag bestämmer över mitt barn till en viss gräns. Ang. vad jag kallade donatorn var det mer en konkretisering av vad han faktiskt är för mina barn, just precis nu. Om 10 år kanske han är något annat!
Tack för ditt svar.
Det var det här jag efterlyste.
Någon med insyn och kunskap om hur det fungerar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!