2012-08-24, 09:41
Medlem
Hej! Jag är en ganska normal person utan några större psykiska besvär. Jag är rädd för flygplan och höjder, dessa ger mig ganska jobbig ångest. Men så finns det ett tredje element som ger mig lite ångest, nämligen när jag lyssnar av mobilsvar!

Vet inte vad ångesten bottnar i, kanske att jag missat ett viktigt samtal, jag vet faktiskt inte!

Men är jag helt själv om detta? Det hoppas jag inte!
Citera
2012-08-24, 10:07
Medlem
Bunsofsteels avatar
+1

Du är inte ensam.

Mobilsvar är som med post, aldrig positivt bara negativt.
Bara räkningar eller någon som vill att man skall göra något.

Faktum är att nu när jag tänker på det så verkar det som om mänsklig kontakt/kommunikation i allt högre grad går ut på att antingen a) någon vill ha mina pengar eller b) någon vill att jag skall utföra någon form av arbete. Blir värre ju äldre man blir.
Citera
2012-08-24, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
+1

Du är inte ensam.

Mobilsvar är som med post, aldrig positivt bara negativt.
Bara räkningar eller någon som vill att man skall göra något.

Faktum är att nu när jag tänker på det så verkar det som om mänsklig kontakt/kommunikation i allt högre grad går ut på att antingen a) någon vill ha mina pengar eller b) någon vill att jag skall utföra någon form av arbete. Blir värre ju äldre man blir.

Haha skönt att höra ändå. Ja det stämmer det du säger, alltid jobbet som ringer och lämnar dessa ångestladdade meddelanden!!
Citera
2012-08-24, 10:52
Medlem
Haha instämmer till fullo, lyssnar faktiskt sällan av mina mobilsvar i de fall jag får något. De brukar som sagt innebära något "viktigt", det vill säga något som skall göras inom kort. Så TS är inte ensam.
Citera
2012-08-24, 17:01
Medlem
Zoms avatar
Psykologi och psykiatri → Psykiska problem

/mod
Citera
2012-08-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadpixel
Haha instämmer till fullo, lyssnar faktiskt sällan av mina mobilsvar i de fall jag får något. De brukar som sagt innebära något "viktigt", det vill säga något som skall göras inom kort. Så TS är inte ensam.

Hha fan va skönt, då är jag inte störd iallafall :-)
Citera
2012-08-25, 13:31
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Ett av mina stora problem. Speciellt ilskna meddelanden ger mig tokångest. I mitt jobb får jag många arga meddelanden på mitt mobilsvar, men när man ringer upp personen så ber dom nästan om ursäkt. Folk kan spåra ur helt på mobilsvar och man är liksom helt maktlös och kan inte försvara sig.
Citera
2012-08-25, 21:22
Medlem
Slingshots avatar
Avskyr det så har stängt av mobilsvar helt o hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in