Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Så om en kvinna har förlorat sin son och brister ut i totalgråt när imamen pratar så "förstör" hon begravningen? Är det generellt så även i Bosnien?
På kristna begravningar är alla välkomna, barn som vuxna. Att barn kan råka skratta till eller någon börja böla mitt under en viktig del av begravningen är något som vi har överseende med. Men att utestänga dessa från begravningen skulle uppfattas som ett hån och rent av elakt. Alla har sitt sätt att ta farväl och hantera sin sorg.
Imamen i videon låter som en total idiot. Han berättar vad som står i en gammal bok. Jag respekterar islam och tycker att den religionen har rätt att tillämpas och om möjligt utvecklas i sin egen fart, men det ska inte ske här i Sverige.
Nej det är fan klart hon inte förstör begravningen det är ju hennes son hon har ju rätten att sörja. Men du kan inte påstå att det inte blir ett störningsmoment? Tänk dig själv du är på begravning och du ska läsa upp en dikt i den dödes minne. Mitt i allt börjar någon skratta, gråta eller whatever. Du skulle inte bry dig det minsta om det?
Om ett barn börjar skratta mitt i en begravning så har ni överseende med det? Bullshit. Jag har varit på svenska begravningar och ungen blev alltid bortförd. Att skratta på en begravning är inget man ska ha överseende med, det är fan inte okej.
I Bosnien har folk olika traditioner bara mellan vissa regioner trots att landet är litet. Dock är det generellt sett såvida man inte bor under en sten där nere tillåtet med kvinnor på begravningar. Jag kan säga såhär att skillnaden är inte stor mellan hur katoliker, ortodoxer och muslimer har det när det kommer till begravningar.
Fan vilket bullshit från din sida. Om ett barn börjar skratta mitt i en begravning så har ni överseende med det? Jag har varit på svenska begravningar och ungen blev alltid bortförd. Att skratta på en begravning är inget man ska ha överseende med, det är fan inte okej.