2012-08-23, 23:14
Medlem
similes avatar
Hej!
Håller på att kolla runt lite på skrivare. Huvudsyftet med skrivaren kommer vara att skriva ut fotografier. Har tagit många bra bilder som jag skulle vilja skriva ut men har ett litet problem, jag har ingen skrivare. Har ni några tips?
Citera
2012-08-23, 23:25
Medlem
lazgreens avatar
Ja, och det bästa tipset är att helt enkelt inte scanna utan köpa bilderna på papper istället. De flesta skrivarna är rena bluffen och patronerna kostar skjortan. Det är dessutom inte speciellt dyrt att skriva beställa bilder på papper heller nu för tiden. Ett mycket bra och prisvärt alternativ är crimson.se. Tanka ner deras ICC-profil också, så ser du exakt hur bilderna blir redan på skärmen.

Inte svar på din fråga men jag har fotat i många år och min erfarenhet är ovanstående.
Citera
2012-08-23, 23:27
Medlem
bergsturks avatar
Vartenda ord ovanstående postare skriver är sant.

Annars gör Epson, HP och Canon bra bläckstråleskrivare för fotoutskrifter (iaf om du väljer fotomodellerna med många patroner -- dvs fler än fyra, gärna sex eller flera), men det kommer kosta mer än att printa på labb.

Bläckisar är bara bra om man behöver skriva på specialmedia (typ printbara CD) eller har behov av att med extremt kort varsel kunna prestera utskrifterna.
Citera
2012-08-24, 10:32
Medlem
similes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazgreen
Ja, och det bästa tipset är att helt enkelt inte scanna utan köpa bilderna på papper istället. De flesta skrivarna är rena bluffen och patronerna kostar skjortan. Det är dessutom inte speciellt dyrt att skriva beställa bilder på papper heller nu för tiden. Ett mycket bra och prisvärt alternativ är crimson.se. Tanka ner deras ICC-profil också, så ser du exakt hur bilderna blir redan på skärmen.

Inte svar på din fråga men jag har fotat i många år och min erfarenhet är ovanstående.

Okej, tack för tipset. Ska kolla in den där hemsidan
Citera
2012-09-13, 17:59
Medlem
similes avatar
Nu drar jag upp frågan igen. Jag och en kompis har börjat fota sportbilder och säljer dem på plats. I nuläget köper folk bilder av oss, som vi sedan mailar dem. Men vi vill utöka så att man kan skriva ut på plats. Så jag är ute efter en skrivare som är snabb, skriver ut bra bilder, inte tar för stor plats och inte så dyr.
Några tips?
Citera
2012-09-14, 14:28
Medlem
barkeepers avatar
Jag har en Epson 1400 (Den har: http://www.epson.com/cgi-bin/Store/j...sku=C11C655001 )

Den ar mycket bra, skriver upp till A3+, fargerna haller fint, och den har inte sa manga olika farger, sa det ar inte speciellt dyrt att kopa black till den.

Enda nackdelarna ar att for att fa bra resultat bor man skriva ut pa glossy papper, och den ar inte superbra pa svartvitt, aven om det ocksa blir OK.

Enkel skrivare med bra resultat. Tal en del stryk ocksa.
Citera
2012-09-14, 21:13
Medlem
similes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag har en Epson 1400 (Den har: http://www.epson.com/cgi-bin/Store/j...sku=C11C655001 )

Den ar mycket bra, skriver upp till A3+, fargerna haller fint, och den har inte sa manga olika farger, sa det ar inte speciellt dyrt att kopa black till den.

Enda nackdelarna ar att for att fa bra resultat bor man skriva ut pa glossy papper, och den ar inte superbra pa svartvitt, aven om det ocksa blir OK.

Enkel skrivare med bra resultat. Tal en del stryk ocksa.

Den verkar vara jätte bra faktiskt! Ska höra med min kollega om vad han tycker

Återkommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in