Citat:
Ursprungligen postat av
B0B0
Ha ha, jag visste det!

Jag har redan varit inne på exakt samma förklaringsmodell tidigare,
i det här inlägget. Man vill framställa sin egen blaskas kommentarsfält som ett trovärdigt alternativ till Facebook! Lycka till med att diskutera nånting i ett forum som traditionellt har raderat ca. 99% av alla "misshagliga" kommentarer!

Något som skulle kunna fungera, är en variant av nyheternas Spotify. En prenumeration med allt premiuminnehåll från samtliga kvällstidningar och aftonblad för kanske en hundring per månad.
Att ta nästan 7.000:-/år för att kunna läsa EN tidning fungerar inte, och det spelar ingen roll hur fantastiska nyheterna och reportagen är, ytterst få betalar så otroligt mycket för det lilla extra man får för de pengarna.
Media måste komma med en lösning. Bunten med tryckta tidningar till min trapp blir tunnare och tunnare för varje dag. Det är inte vi läsare som ska komma med förslag, vi helt enkelt hittar nya vägar till information, medans media fortfarande trycker tidningar och möjligen anammar ny teknik med att även presentera dessa nyheter digitalt. För 7.000:- per år.
Kom med något nytt och attraktivt. Hur var det med musik för tjugo år sedan? Skulle det vara fiffigt att nu satsa på att sälja cd-skivor när Spotify är större än HM? Men ni kör på :-O
Måste framtiden komma till er? Varför kan ni inte presentera en framtid för oss, innan ni går under - För jag vill faktiskt ha era nyheter. Men inte från en kanal, för 7.000:-/år. När dessutom det mesta är gratis.
När är dagen då Google slutar att publikt indexera sidor med betalvägg?
Kanske ett nytt sätt att presentera nyheter kan bli nästa börsraket, något i nivå med dataspel och liknande? :-O Tyvärr är ni dock lite sent ute, ni som faktiskt är bäst på nyheter. Andra tar över.
Jag tror att ni media inser att ni kommer att dö, vilket är otroligt tråkigt, men snart har jag alla mina nyheter från typ Google. Då slipper jag att hamna på sidor som berättar att det är ett låst innehåll, men att jag kan prenumerera på EN kanal för 7.000:-/år.
Min gissning är att tryckt nyhetsmedia som SvD och liknande är helt borta om tre år. Kvällstidningarna kan bli veckoblad, men max fem år kvar för dom.
Nyhetsrapportering kommer att hamna alltmer på exempelvis Google. En förhoppning är dock att Public Service kommer ta mer plats, men det kan bli tufft med tanke på hur andra kan marknadsföra sig.
Egentligen är det fascinerande, en bransch som tidigare alltid varit nyfiken och väldigt trendkänslig, hur den nu väldigt snabbt går i graven. När jag som ung arbetade på en av våra stora morgontidningar sa flera att bra, du har din framtid säkrad.
Not:
Citat:
– Aftonbladet och Svenska Dagbladet levererar starka resultat och uppvisar god lönsamhet. Det är glädjande och en stor prestation mot bakgrund av den snabba strukturomvandlingen mediebranschen genomgår, säger Raoul Grünthal.
https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2018/02/08/schibsteds-vinst-okar--sa-gick-det-for-aftonbladet-och-svd/
Hur kommer det bli 2018?