Citat:
Ursprungligen postat av
DAGGER[X]
Pensionärer kommer jag regelbundet i kontakt med när jag jobbar. Många är tyvärr ofattbart kastrerade när det gäller att ifrågasätta priser, dom bara betalar och mumlar lite. Dessa konsumenter ska skinnas, övriga köper ändå ej tidning.
Nu konsumerar jag naturligtvis inte kvällstidningar men man tvingas ju ofrivilligt att passera deras korkade löpsedlar när man rör sig in och ut genom butiker.
Jag tycker mig märka ett klart starkare fokus mot ett pensionärsrelaterat innehåll även på dem.
Nu mjölkar kvällstidningarna helt ogenerat det sista ur den gruppen. De vet att nästan alla andra har övergett dem när det kommer till papperstidningen.
Samtidigt ska man inte underskatta äldres förmåga att ta till sig detta med läsplattor och annat, jag känner väldigt många 65+ som sitter med sådant.
Jag tror att den här sista prishöjningen ändå kan vara en mental smärtgräns för många pensionärer. Att snabbt kasta upp en tjuga för en tidning= ok. Att kasta upp en tjuga för en tidning och ändå vara tvungen att stå och gräva i fickorna efter extra mynt för att betala= Inte ok för alla.
Det går fort nu.