2012-08-23, 21:57
Medlem
hålla på med utsättning och mår inte så bra... hur mådde ni? när kan man hoppas på att det går över? jag håller dessutom på att sätta ut en annan medicin och börja med en och ska börja med ännu en.
Citera
2012-08-23, 23:16
Medlem
Finiss avatar
Trappa sakta, sakta, sakta ut den medicinen. Den är väl känd för sina tuffa utsättningsbesvär.
Vissa läkare erkänner det andra är lite mindre förstående och säger att det är "inbillning"

Man kan må riktigt dåligt vid utsättning av just den medicinen. Det GÅR över. Men kanske tar ett par veckor innan den är helt ur kroppen och hjärnan försöker återuppta de signalsubstanser som du tillfört.

Lycka till
Citera
2012-08-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finis
Trappa sakta, sakta, sakta ut den medicinen. Den är väl känd för sina tuffa utsättningsbesvär.
Vissa läkare erkänner det andra är lite mindre förstående och säger att det är "inbillning"

Man kan må riktigt dåligt vid utsättning av just den medicinen. Det GÅR över. Men kanske tar ett par veckor innan den är helt ur kroppen och hjärnan försöker återuppta de signalsubstanser som du tillfört.

Lycka till

tack. har sänkt från 225 mg till 150 och ska sänka till 75 om några dagar för att sedan sluta en vecka senare. har ångest!
Citera
2012-08-23, 23:46
Medlem
Finiss avatar
Helt normalt, räkna med att det är så. Du kan ju även försöka se om du kan minska längre än 75 genom att dela kapsel eller ta ut en del av innehållet och lägga i en kapsel. Som sagt denna medicin är känd för tuffa utsättningsbesvär. En del tolererar dem inte och väljer att hoppa på dem igen.
Citera
2012-08-23, 23:49
Medlem
Citat:
Helt normalt, räkna med att det är så. Du kan ju även försöka se om du kan minska längre än 75 genom att dela kapsel eller ta ut en del av innehållet och lägga i en kapsel. Som sagt denna medicin är känd för tuffa utsättningsbesvär. En del tolererar dem inte och väljer att hoppa på dem igen.

jag är sugen på att trappa ner snabbare än läkarens råd bara för att se hur det går... tänker inte börja med venlafaxin igen, är meningen att jag ska pröva voxra istället. plus diverse andra mediciner. men ångesten just nu är ganska outhärdlig.
Citera
2012-08-23, 23:50
Medlem
Det finns 37,5mg tabs också om du inte klarar av att sluta direkt från 75mg. Om du ska byta till någon annan medicin som också är en serotoninåterupptagshämmare så lindras nästan alla fysiska utsättningssymtom du får av venlafaxinet.
Citera
2012-08-23, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkning
Det finns 37,5mg tabs också om du inte klarar av att sluta direkt från 75mg. Om du ska byta till någon annan medicin som också är en serotoninåterupptagshämmare så lindras nästan alla fysiska utsättningssymtom du får av venlafaxinet.

mm men nu ska jag ju byta till voxra. får väl stoppa i mig benso ett tag eller dricka. har tänkt försöka skada mig själv dessutom så det är mycket på en gång.
Citera
2012-08-24, 00:03
Medlem
Finiss avatar
Det är ju synd att du ska behöva skada dig själv nu när du snart ska testa ny medicin som kanske är just den som du behöver för att kunna må bra. Om det blir alldeles för tufft så be om inläggning. Låter kanske naivt men ibland kan det ju behövas.
Citera
2012-08-24, 00:16
Medlem
Citat:
Det är ju synd att du ska behöva skada dig själv nu när du snart ska testa ny medicin som kanske är just den som du behöver för att kunna må bra. Om det blir alldeles för tufft så be om inläggning. Låter kanske naivt men ibland kan det ju behövas.

oops tappade ett viktigt ord, har tänkt SLUTA skada mig själv!

har inläggning som ett alternativ. ska se hur resten av veckan går. måste sova nu, stilnoct i kroppen.
Citera
2012-08-25, 17:53
Medlem
jag mådde skit när jag satte ut venlafaxin. fyfan. blixtar genom hela kroppen, migrän, ångest, kallsvettades, feber osv.
Citera
2012-08-25, 23:41
Medlem
ambigues avatar
Jag trappade ner långsamt från 150 mg men trots långsam nedtrappning så mådde jag skit.
Fick som elektriska stötar genom hela kroppen lääänge efter att jag slutat, vilket är helt sjukt egentligen.
Inget jag vill göra om.
Citera
2012-08-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
jag mådde skit när jag satte ut venlafaxin. fyfan. blixtar genom hela kroppen, migrän, ångest, kallsvettades, feber osv.

usch, så dåligt mår jag i alla fall inte. har slutat med venlafaxin en gång tidigare för några år sedan men kommer inte ihåg hur jag mådde då. vet att jag haft blixtar i huvudet när jag slutat med ssri. just nu svettas jag och fryser och har ångest men jag härdar ut. har sänkt till 75 mg idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in