2012-08-25, 21:02
Medlem
Tycker all folköl smakar typ likadant, oavsett vad samma öl smakar som starköl..
Lika bra att köra på det billigaste.
Citera
2012-09-09, 17:34
Medlem
Har fattat tycke för Spendrups budgetfolkis Tingsryd, 2.8%, 17 spänn för ett 6-pack. Smakar jämförbart med Norrlands Guld 2.8% som annars är min favoritöl i 2.8% segmentet, men ett sexpack Norrlands kostar 29 spänn där jag bor så det finns ju en del pengar att spara. Någon annan som gillar Tingsryd? Skall tilläggas att jag är ett stort fan av ljus lageröl, ge mig en öl som smakar bröd och humlebeska så är jag mer än nöjd, vilket Tingsryd levererar enligt min åsikt.
Citera
2012-09-09, 17:39
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
Det är en väldig skillnad på folkisar och riktigt öl. Ta Heineken t.e.x. som enligt mig är ett helt OK standard öl, som folköl smakar den vatten med en liten arom av sandpapper men i starkölsformat så är den fullt godkänd.
Fullt godkänd? Du har uppenbarligen ingen hög standard.
Citera
2012-09-13, 14:03
Medlem
ultrasunks avatar
heineken gör den mest äckliga folkölen av alla, kort därefter kommer norrlands guld. god folköl enl mig är risingsbo, tingsryd och pripps blå det dricks ofta hemma hos mig. ang smak starköl-folköl så tycker jag folköl är det absolut godaste egentligen av alkoholdrycker som man kan dricka, det känns väldigt mysigt när man har ett sexpack ruvandes i kylen

fast på senare tid har jag börjat föredra okylda folkisar just nu är tingsryd 3,5 % favoriten.

skrev jag att heineken är den äckligaste??
Citera
2012-09-13, 14:13
Medlem
BaLLs avatar
fel
Citera
2012-09-14, 13:01
Medlem
Desto mer alkohol det är desto äckligare blir ölen samma med desto mindre alkohol desto äckligare.
5.2 ska det va. Dricker den mesta ljus öl.
Citera
2012-09-14, 13:15
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasklipparen
Desto mer alkohol det är desto äckligare blir ölen samma med desto mindre alkohol desto äckligare.
5.2 ska det va. Dricker den mesta ljus öl.
Har du provat en bra öl med hög alkoholstyrka? Skulle inte tro det!
Lite kul att du dricker ljust öl med tanke på ditt nick, billig blasklager brukar kallas just "Gräsklipparöl"
Citera
2012-09-14, 20:20
Medlem
Jolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, men med "kall" menar jag kylskåpskall, dvs. 2-4 grader, och vid den temperaturen har ölet förlorat väldigt mycket av sin karaktär.

2-4 grader? Det var mig ett hiskeligt kallt kylskåp du hade. 8 grader trodde jag var standard.

Falcon Byersk i folkölform funkar för mig, Pripps Blå är den blaskigaste skiten enligt mig. Har ni smakat 2.8an? Fy fasen. Bellman är nog den av dom få 6% ölen som går ner.
Citera
2012-09-14, 20:27
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joll
2-4 grader? Det var mig ett hiskeligt kallt kylskåp du hade. 8 grader trodde jag var standard.

Falcon Byersk i folkölform funkar för mig, Pripps Blå är den blaskigaste skiten enligt mig. Har ni smakat 2.8an? Fy fasen. Bellman är nog den av dom få 6% ölen som går ner.
Max 8 grader är gränsen för kylförvaring. Maten håller betydligt längre om man har runt 4 grader i kylskåpet. Du kan ju tänka själv vad du har för temperatur om du ligger normalt på 8 grader och öppnar dörren några ggr för att plocka fram frukostmaten och en stund senare ställer in lite lätt uppvärmd mat och flaxar med dörren några ggr till. Inte omöjligt att du har en temp på 10-12 grader då.
Angående 6% och starkare öl så säger jag som vanligt. Har du provat något annat än halvtaskig lager med hög alkoholstyrka? Om inte, gör det!
Citera
2012-09-14, 20:38
Medlem
Jolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Max 8 grader är gränsen för kylförvaring. Maten håller betydligt längre om man har runt 4 grader i kylskåpet. Du kan ju tänka själv vad du har för temperatur om du ligger normalt på 8 grader och öppnar dörren några ggr för att plocka fram frukostmaten och en stund senare ställer in lite lätt uppvärmd mat och flaxar med dörren några ggr till. Inte omöjligt att du har en temp på 10-12 grader då.
Angående 6% och starkare öl så säger jag som vanligt. Har du provat något annat än halvtaskig lager med hög alkoholstyrka? Om inte, gör det!

Jaao, du kanske har rätt. Får nog skruva ner ett par grader då iallfall Hehe, nae, det kan man inte säga att ja har. Får våga mig på den mörka, starka hyllan nästa gång jag är på bolaget.
Citera
2012-09-14, 20:57
Medlem
hashish-boys avatar
jag dricker gärna Tuborg, en öl ska vara kall om man bara ska dricka en eller två (dock inte för kall) ska man dricka många ska dem bara vara svala.

en god öl ligger mellan 4-6% Norges 4,7 folköl är lagom
Citera
2012-09-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasunk
heineken gör den mest äckliga folkölen av alla, kort därefter kommer norrlands guld. god folköl enl mig är risingsbo, tingsryd och pripps blå det dricks ofta hemma hos mig. ang smak starköl-folköl så tycker jag folköl är det absolut godaste egentligen av alkoholdrycker som man kan dricka, det känns väldigt mysigt när man har ett sexpack ruvandes i kylen

fast på senare tid har jag börjat föredra okylda folkisar just nu är tingsryd 3,5 % favoriten.
skrev jag att heineken är den äckligaste??
Har också börjat föredra okylda folköl, har märkt att dom smakar mer när dom inte är kylskåpskalla. I rumstempererat skick så har många 2,8or en riktigt trevlig brödig smak kompletterad med lite beska, men kylskåpskall så försvinner mycket av maltsmaken och ersätts av mer eller mindre vass kolsyra. Dricker för närvarande en halvuppvärmd Fatöl Special från Spendrups som börjar återfå en del smak jämfört med den kylskåpskalla version som jag drack dessförinnan, men den är fortfarande inte i klass med den rumstempererade burk som jag drack först ut ikväll.
Senast redigerad av Fenderman 2012-09-17 kl. 23:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in