Idag på lunchen satt jag och läse lite på facebook och såg att en vän hade "gillat" ett inlägg som hade fått över 100 000 likes, det handlade om en mamma som hade skrivit på Lisebergs facebooksida att hon var så nöjd eftersom dom hade fått ett så bra bemötande med sitt barn som lider av downs och autistisk. I texten stod det att vårdarna fick gå in gratis (låter väl rimligt) men dessutom så skulle alla i gänget få gå före i kön till alla karuseller bara för att det defekta barnet inte gillade att stå i kö!
Eftersom hennes meddelande till Liseberg fick över 100k likes så undrar jag om ni som sitter på ett anonymt forum tycker likadant? ska en människa med defekt få gå före i kön, en kö som vanligt folk har stått och träng sig i runt en timme för att få åka i en karusell. Vad hände med att alla är lika värda och alla ska behandlas lika dant?
Personligen går jag inte på tivolin men jag hade fan blivit galen om 4 personer hade fått gå före mig i varje karusell när jag själv har stått och svättats i en kö i närmre en timme, jag skiter fullstänigt i vad dom lider av jag har betalat lika mycket som dom och ska ha samma rätt!
http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=496476383715266&id=119312 944764947