2025-07-10, 14:36
Medlem
VillBaraChillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Bosnier är väl muslimer? Det har med kulturen att göra. Jag har aldrig hört en serb eller kroat kalla sig själv muslim, eller en bosnier kalla sig själv för kristen. Det heter Bosniaker (muslimer) inte bosnier, bosnier är alla som bor i bosnien. Och sedan finns det ortodoxa bosnier och katolska bosnier.

Det är uppfattat.
Citera
2025-07-10, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VillBaraChilla
Det är uppfattat.

+1
Citera
2025-07-10, 17:03
Medlem
-GGs avatar
En liten gullig tråd.

Där den tidens mest kända Flashback-rasister får pilla röven på en "bra invandrare" och godhetssignalera sig.
Citera
2025-07-10, 18:08
Medlem
Nuförtiden håller Balkan-länderna också på att överösas med invällare, även om det mest är indier än så länge. Men åker man exempelvis till Ljubljana (Metelkova) i Slovenien är det numera fyllt med negrer och araber som trakasserar kvinnorna och rånar lokalinvånarna.
Senast redigerad av BurnBockjaevel 2025-07-10 kl. 18:14.
Citera
2025-07-10, 19:44
Medlem
VillBaraChillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juznifly
Serbien, blod väger mer än vatten, du hade väl gjort samma sak? Svenskt blod, och stolt svensk som bor i Serbien, klart du hade hejat på Sverige?

Sen så tänker jag också såhär: Vi bor i Sverige vi lever bra liv, man får säga vad man vill men man har alla möjligheter i världen att leva ett bra liv, folket har inte upplevt förtryck eller krig på över 300 år.
Men mina serber har varit förtryckta i 500 år utav muslimer, och sedan mot nazisterna, balkankrigen och senare USA. Folk lever på löner som 3000 - 4000 kr, medans bensinpriset och andra saker är samma som i Sverige.

Därför hejar jag på Serbien, jag vill att mitt folk ska vara lyckliga, för att folk ska få lite ljus i vardagen och det enda glimmer får folket är när Djokovic, volleybollagen, basketlagen, vattenpololagen samt handbollslaget med mera vinner eller gör en bra insats. Folk är uppe jätte sent bara för att följa Djokovic eller vaknar jättetidigt för att se honom lira. Det gäller för alla serber, serberna i Republika Srpska, Montenegro, Serbien, Kosovo, och utomlands. Allas hjärtan fylls med en viss glädje när det går bra för en serbisk idrottsman/kvinna eller ett lag. Man känner att dem är representanter för landet och något som ger lycka i annars dystra liv.

Men jag hejar på Sverige när de möter alla andra lag i världen med ett jävla hejande kan jag lova.
Ingen av mina svenska vänner tog initiativ när det var EM för att samlas och kolla på Sverige. Men jag drog fan igång det och hade huset fullt med vänner (15-20st), hela huset var dekorerat i Sverige flaggor, färger osv. Samt så frågade jag av polaren att ta med en stor svensk flagga som vi kunde hänga över tvn! (Roliga i det hela var att han var hel polack men känner sig väldigt svensk då han har lite identitetskris för att hans släkt är lite blandad, tysk/polsk och lite annat smått och gott. I respect that. Dessutom så kom han hit när han kanske var 6 eller något)

Vill gärna ha en svensk flagga då jag har en serbisk, men har aldrig sett var man skulle kunna köpa en, någon som vet? Asså ingen mesflagga utan en bra storlek.

Om du är så stolt över att vara serb, varför bor du inte i Serbien då?
Citera
2025-07-11, 10:06
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurnBockjaevel
Nuförtiden håller Balkan-länderna också på att överösas med invällare, även om det mest är indier än så länge. Men åker man exempelvis till Ljubljana (Metelkova) i Slovenien är det numera fyllt med negrer och araber som trakasserar kvinnorna och rånar lokalinvånarna.
Sant? En kroatiskättad tjej jag kände för en 20 år sedan berättade att hon blev paff när hon trodde sig se en svart artist i Kroatiens Eurovision-bidrag ett år, för kroaterna aktar sig med bestämdhet för att släppa in den främmande svarta rasen i sitt land.
På Balkan, eller delar av det, verkar det i så fall ha hänt rätt revolutionerande saker sedan dess?
Citera
2025-07-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Sant? En kroatiskättad tjej jag kände för en 20 år sedan berättade att hon blev paff när hon trodde sig se en svart artist i Kroatiens Eurovision-bidrag ett år, för kroaterna aktar sig med bestämdhet för att släppa in den främmande svarta rasen i sitt land.
På Balkan, eller delar av det, verkar det i så fall ha hänt rätt revolutionerande saker sedan dess?

Ja. Folk i Balkan-länderna vill inte jobba för minimilön och lönerna är rent generellt sett ganska låga, vilket har gjort att folk i arbetsför ålder har börjat flytta därifrån. Därför har ländernas regeringar börjat att importera arbetskraft från tredje världen. Mest från Sydasien och Sydostasien (Bangladesh, Nepal, Indien, Filippinerna osv.). Detta gäller ffa EU-länderna (Slovenien, Kroatien, Rumänien och Bulgarien). I Kroatien har jag för mig att det finns över 250 000 utomeuropeiska invandrare i dagsläget.

Men i just Slovenien vet jag i alla fall att man har börjat att ta emot flyktingar. I Ljubljana finns det en stor flyktingförläggning i stadsdelen Vič.
Artikel om nigerianer och somalier som våldtar kvinnor: https://siol.net/novice/slovenija/policija-nigerijec-in-somalijec-osumljena-spolnega-napada-v-centru-ljubljane-609470
Palestinsk flykting som våldtog 78-årig kvinna: https://siol.net/novice/slovenija/17-letni-tujec-naj-bi-posilil-78-letno-cerknicanko-608612
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in