Citat:
Ursprungligen postat av Witko
MEN man ska fan i mig följa Svea rikes lag och inte kunna gömma sig bakom religiösa/kulturella motiv när man kommer hit, kan man inte bete sig civiliserat så ska det vara respass tillbaks till öknen/bergen eller var man nu kommer ifrån.
Helt rätt, jag är ortodox, har mina seder hemma i mitt hus där jag firar vårt helgon samt andra högtider samtidigt som jag firar alla svenska högtider. Jag firar t.ex jul två gånger osv. Men att gå ut och kräva speciella krav ute i samhället är förkastligt och pinsamt. Tro får man göra så mycket man vill inne i sitt egna hus eller hålla seder, men ute i det svenska samhället måste man anpassa sig till svensk kultur samt dess sedvänjor.
Jag blir oerhört ledsen att svenskar inte får ha en flagga framme om det inte är en match utan att kallas rasister, och annat som jag tycker är självklart. Nationalism i extrem form är väldigt farligt men i normal mängd är det något oerhört fint som håller ett folk gemensamt men samtidigt inte skapar något hat för andra.
En annan grej är att folk som kommer hit och begår brott borde med omedelbar bums flyga åt heeeeeeeeelvete tillbaka. Att komma hit, vara otacksam, odräglig samt begå brott i ett land som tar emot en med öppna armar, vilka jävla pajaser det finns.