2012-08-22, 19:15
Medlem
Quarrels avatar
Mitt i Haninge: Offret dödades innan branden
Citat:
– Vi har konstaterat att mannen mördats innan husvagnen tänts på. En person sitter häktad skäligen misstänkt för mord och skjutvapen ligger bakom, men det kan finnas fler gärningsmän, säger spaningsledare Anders Poltén, chef på spanings- och narkotikaroteln vid Södertörnspolisen.
En månad sedan mordet, och detta är första mediauppgiften jag ser om det. Finns det någon lokal förmåga som kan fylla i?

Kulfångargatan ligger i ett indusriområde. Finns det ljusskygg verksamhet där? Finns det många husvagnar med boende? Vad sysslar de med? Vem vet mer?
Citera
2012-08-27, 22:58
Medlem
Polacker, tillfälligt i Sverige

Citat:
Två män misstänks för mord och mordbrand i Haninge efter att en man hittats död i en utbränd husvagn i juli.
Tidningen Mitt i Haninge uppger att skjutvapen använts mot mannen innan hans husvagn tänts på.
Sedan tidigare sitter en man i 20-årsåldern häktad misstänkt för mord och mordbrand och nu har polisen också gripit hans 48-årige misstänkte medbrottsling.
Han anhölls på lördagseftermiddagen och har pressats i flera förhör under helgen.
Så väl de misstänkta som den döde mannen har kommit till Sverige från Polen och har enligt polisen befunnit sig tillfälligt i Sverige.
- Det gör det här svårare att utreda för oss. De här människorna har inga adresser och finns ingenstans i myndighetsregistren, säger Anders Poltén.
Enligt polisen finns bevis som binder de båda männen till mordplatsen. Men varför de ska ha mördat den 46-årige mannen i husvagnen vill polisen inte svara på.
- Motivbilden är ingenting vi går ut med just nu, säger Anders Poltén.

http://www.expressen.se/nyheter/tva-man-misstanks-for-mord-i-husvagn/
Senast redigerad av tom.jones 2012-08-27 kl. 23:03.
Citera
2012-08-27, 23:55
Medlem
Den gripna är från Botkyrka, mer vet jag inte.
Citera
2012-09-04, 18:57
Medlem
Quarrels avatar
Mitt i Haninge: Fler anhållna för husvagnsmordet
Citat:
Som lokaltidningen Mitt i berättat tidigare sitter en man i 20-årsåldern häktad misstänkt för mordet. Men Södertörnspolisens spanings- och narkotikarotel tror att ännu fler kan vara inblandade.
Citera
2012-09-12, 21:25
Medlem
Quarrels avatar
TV3:s Efterlyst tog upp fallet ikväll. Polisen vill ha fler tips om husvagnsmordet
Citat:
En man i 20-årsåldern, hemmahörande i Polen, sitter sedan en tid tillbaka häktad för mord och mordbrand. En tid senare anhölls också hans medbrottsling, en 48-årig man även han från Polen. I dag vill polisen inte avslöja några detaljer kring hur 44-åringen mördades men de beskriver mordet som brutalt. De utesluter inte att fler personer varit inblandade i husvagnsmordet på Pavel Sopinski.
Citera
2013-08-23, 17:23
Medlem
Quarrels avatar
Mitt i Stockholm: Husvagnsmord ser ut att förbli en gåta
Citat:
vå män som hade tillbringat tid på parkeringen, en i 20-årsåldern och en i 50-årsåldern, häktades snart misstänkta för mord och grov misshandel. Men männen släpptes efter två månader i brist på bevis för delaktighet i mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in