• 1
  • 2
2012-08-24, 21:57
Medlem
friman1987s avatar
Människan uppskattas vara ca 160.000 år gammal. Om vi säger det går 100 år per generation så har det uppstått 1600 kontinuerliga generationer per befintlig individ. Bortsett från antal människor så har det inte gått så lång tid.
Jag tror dock inte att vi kommer förändras så mycket med tiden förutom att gå mot botten. Vi börjar mer o mer växa bort från naturen, förr anpassade man sig mera efter miljön, nu kan man justera allt med en fjärrkontroll, vi sover och vaknar när vi vill och inte efter solen som andra djur.
Det finns ingen specifik miljö man ska anpassa sig efter i dagsläget. Miljön varierar från dag till dag efter så kallad fria vilja. Det är svårare att anpassa sig efter något nytt i dagsläget. Jag tror vi har gjort vår biologi förvirrad.
Vi har tillräckligt med självförtroende för att tro att vi har vunnit evolutionen. Men vi har glömt att vi är destruktiva, vår enda fiende är oss själva. För att övervinna det sista steget så måste vi utrota oss själva. Då har vi vunnit spelet.
Citera
2012-08-24, 22:06
Medlem
friman1987s avatar
Citera
2012-08-25, 12:22
Medlem
Transformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
För att övervinna det sista steget så måste vi utrota oss själva. Då har vi vunnit spelet.

Off-topic, kan man tycka. Jag tillåter dock mig själv att verkligen inte hålla med om påståendet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in