Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Nu verkar det som om SE tittar in några minuter på Bohemia precis efter att polisen anlänt till mordplatsen. Detta förklara varför SE inte berättar något om vad ambulanspersonalen gjorde på mordplatsen utan får nöja sig med att berätta om svalgtuben som glömdes kvar på platsen när han kom tillbaka från Bohemia.
Vittnen inne på Bohemia beskriver att SE beter sig onormalt på ett sätt man kan tolka som "behärskat chockad", något som väktarna på Skandia också vittnar om. Det är således inte bara SEs utseende vittnen inne på Bohemia känner igen utan beskriver honom också som chockad.
Vittnena inne på Bohemia lägger märke till SE eftersom han är där en kort stund efter mordet utan att beställa något och beter sig "avvikande".
Fast då bör han kunna beskriva någonting som stämmer från att han går ut på Sveavägen 44 tills dess att han är inne på Bohemia. Istället har han huvudet i klockan och kan inte säga någonting om sin omgivning. Inga vittnen ska inte heller ha sett honom under denna tiden. Istället pratar han om en person som står utanför sin vita taxibil och gör anrop (Delsborn, en bild cirkulerade i media men den är tagen på västra sidan men det kunde Engström inte veta). För med din teori så måste han ju sett Olof på marken. Då bör han kunna redogöra för vad han sett utan att det blir massa konstiga beskrivningar som inte överensstämmer med hur det faktiskt var på mordplatsen
Vad är detta för vittnen? Var kan man läsa om deras redogörelser? Har du den teorin så måste du dessutom förklara en annan sak. Han ger sig av in i gränden men då ska alltså LJ missat honom men SE sett honom? Eller hur tänker du här? För LJ måste han se ungefär 23:22:15 innan han ger sig av uppför trappen. Då ska han alltså gått in i gränden men ingen människa ser honom från Sveavägen 44 tills dess att han går in på Bohemia?
Om detta är fallet så förstår jag inte heller varför han ljuger sig blå om massa saker. Han säger att han inte ser mördaren, han ser ingenting i omgivningen i detalj från brottsplatsen, han försöker skjuta fram sin stämplingstid även fast han är angelägen om att inte få ankomsten till brottsplatsen i tid i övrigt. Då hade han väl bara kunnat säga att han inte hörde några skott och sprang rakt in i människan på marken. Det är mer troligt. Men där slår vakterna hål på tidsrymden eftersom dom säger att dom inte pratat jättelänge. Låt säga så frikostigt som upp emot 2 minuter, då hinner du ändå fram till hörnan på 30 sekunder. Tiden bör dock varit kortare. Men trots det är han fortfarande ca 20 meter bakom i sin egna utsago och vill skjuta fram stämplingen. Inte bara i en korrigering med RB utan dessutom i två (!) rättsinstanser.. Det ter sig väldigt märkligt
Har du läst Klas Gustavssons sammanställning? Intressant läsning faktiskt
Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Det låter inte som ett starkt utpekande i mina öron.
Länka dom starka vittnesutpekandena från Bohemia då
Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Alla sulor går att halka på.
De som biter sig fast vid den påhittade GM-SE, med KP i spetsen, anser att detta är något unikt för GM-SE. Det är så klart fel helt logiskt.
Nja, det finns ju faktiskt undantag
Jag tyckte det var helt befängt när presskonferensen kom. Men ju mer jag satt mig in i det hela så inser jag att i princip allt som SE säger antingen är ljug eller historier som blir mer lika verkligheten ju mer media rapporterar. En man så här pass nära mordplatsen som inte kan redogöra korrekt för sin kväll blir intressant. Det behöver man ju inte bara vifta bort
Men läser gärna lite vittnesförhör från Bohemia om du har? Eller nån länk till var man kan grotta ner sig i det spåret