Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Om Filter fick utvärdera detta konfrontationsförhör skulle de garva läppen av sig att LJ bara fick se bilder av SE och döma ut denna parodi på hur ett konfrontationsförhör inte får gå till.
Jeppsson bläddrar bland bilder på Engström. Han har tidigare sett bilderna i tidningen Filter. En bild i Expressen från en intervju dagarna efter mordet. Bilder där Engström är iklädd samma kläder som under mordkvällen från förundersökningsprotokollet mot Christer Pettersson. En tv-intervju med Engström från SVT:s Rapport 1986.
– Det känns mycket möjligt att det var han. Jag kan inte vara hundra procent säker men allting stämmer ju. Stilen, klädseln och kroppen.
– Ryggtavlan ser bred ut precis som jag beskrivit. Längden kan också stämma. Mannen jag såg var huvudet längre än mig, det vill säga runt 180 centimeter. Även kepsen och mörka jackan stämmer.
Jeppsson hade på kvällen den 28 februari 1986 varit på krogen Tre Backar med vänner när han stod vid Tunnelgatan och hörde skotten på Sveavägen.
LJ får inga andra alternativ än SE att peka ut och som vi vet är de rörliga bilderna missvisande eftersom proportionerna är förvrängda.
Dessutom sker detta utpekande 32 år efter mordet och vi vet ju alla att Filter avfärdar minnesbilder som är äldre än någon enstaka vecka, om de inte städjer vuxensagan SE som GM.
Ja LJ pratade bara om Engström i detta fall och 32år senare...
YN tyckte också när hon fick se bilder på Engström att mkt stämmer men det var redan i april 1986
Vi måste väl ändå våga slå fast att mannen YN och LJ ser springa har likheter med Engström!
Sen får du såklart tycka att det inte betyder något !
Även Engström tar ju själv upp förväxling