Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-06-21, 16:02
Avstängd
Ksenia74s avatar
Innan mordet på Palme så var CP inne i krokarna där Palme mördades och hemma hos Sigge C och hämtade tjack 3-4 ggr varje vecka men efter mordet visade han sig inte i området på över ett halvår .
Citera
2025-06-21, 16:12
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brummell
Hade han inte beskrivit Lars så precist och korrekt, skulle den här tråden möjligen inte existera. Med andra ord är hans beskrivning starkt belastande, tycker jag. Det är svårt att se hur han skulle ha kunnat göra den utan att ha befunnit sig inne i gränden, till exempel på den första tredjedelen av trappan. Lisbeth observerar Lars på en annan plats, lite närmare, och utan att nämna någon ålder. Jag kan inte se att det påverkar misstanken mot SE?

Och jag kan inte heller se hur detta påverkar misstankarna mot SE.
LJ kunde iakttas från mordplatsen under en liten period. Exakt vart LJ stod när Lisbeth och SE iakttog honom går såklart inte att fastställa. Men deras uppgifter ligger såklart i linje med varandra.
Citera
2025-06-21, 16:26
Medlem
Engström beskriver att han såg LJ precis efter skotten, typ 20 sekunder efter. Lisbeth såg honom efter «1 till 3» minuter.

Det är rätt intressant. Om man är normalbegåvad.

Folk får fundera kring det här själva.
Citera
2025-06-21, 16:26
Avstängd
Ksenia74s avatar
Vill man läsa om hur mordet på Palme gick till så skall man läsa: Palmemordets nakna fakta skriven av Ingemar Krusell. Poliskommisarien som löste Palmemordet .
Citera
2025-06-21, 16:48
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Engström beskriver att han såg LJ precis efter skotten, typ 20 sekunder efter. Lisbeth såg honom efter «1 till 3» minuter.

Det är rätt intressant. Om man är normalbegåvad.

Folk får fundera kring det här själva.
Spannet är 10-180 sekunder, "alla ska trivas"

Då kan SE var första vittnet, GM och ett efterspelsvittne.
Senast redigerad av MrBarnaby 2025-06-21 kl. 17:18.
Citera
2025-06-21, 17:03
Medlem
Har helt glömt bort denna artikel i Expressen om Jeppsson ang Engström 2018

Väldigt utpekande måste jag säga !

https://www.expressen.se/nyheter/palmevittnet-pekar-ut-engstrom-som-mordaren/
Citera
2025-06-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020

Lars har uppenbarligen ett starkt, konkret minne av GMs silhuett och rörelsemönster, och kan bara konstatera att bilderna av Engström stämmer:

“– Det känns mycket möjligt att det var han. Jag kan inte vara hundra procent säker men allting stämmer ju. Stilen, klädseln och kroppen.”

Och:

“– Ryggtavlan ser bred ut precis som jag beskrivit. Längden kan också stämma. Mannen jag såg var huvudet längre än mig, det vill säga runt 180 centimeter. Även kepsen och mörka jackan stämmer.”
Citera
2025-06-21, 23:19
Medlem
Citat:
Lars har uppenbarligen ett starkt, konkret minne av GMs silhuett och rörelsemönster, och kan bara konstatera att bilderna av Engström stämmer:

“– Det känns mycket möjligt att det var han. Jag kan inte vara hundra procent säker men allting stämmer ju. Stilen, klädseln och kroppen.”

Och:

“– Ryggtavlan ser bred ut precis som jag beskrivit. Längden kan också stämma. Mannen jag såg var huvudet längre än mig, det vill säga runt 180 centimeter. Även kepsen och mörka jackan stämmer.”

Man får ju se på saken att den man som LJ och YN beskriver har likheter med Engström !

Båda påstår ju efter sett bilder av Engström att mkt stämmer överens med den man dom såg springa

Av någon anledning så är det likadant vid Grand där också vittnen påstår att mkt stämmer med Engström

Tillfälligheter?
Citera
2025-06-21, 23:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020

Om Filter fick utvärdera detta konfrontationsförhör skulle de garva läppen av sig att LJ bara fick se bilder av SE och döma ut denna parodi på hur ett konfrontationsförhör inte får gå till.
Jeppsson bläddrar bland bilder på Engström. Han har tidigare sett bilderna i tidningen Filter. En bild i Expressen från en intervju dagarna efter mordet. Bilder där Engström är iklädd samma kläder som under mordkvällen från förundersökningsprotokollet mot Christer Pettersson. En tv-intervju med Engström från SVT:s Rapport 1986.

– Det känns mycket möjligt att det var han. Jag kan inte vara hundra procent säker men allting stämmer ju. Stilen, klädseln och kroppen.

Ryggtavlan ser bred ut precis som jag beskrivit. Längden kan också stämma. Mannen jag såg var huvudet längre än mig, det vill säga runt 180 centimeter. Även kepsen och mörka jackan stämmer.

Jeppsson hade på kvällen den 28 februari 1986 varit på krogen Tre Backar med vänner när han stod vid Tunnelgatan och hörde skotten på Sveavägen.
LJ får inga andra alternativ än SE att peka ut och som vi vet är de rörliga bilderna missvisande eftersom proportionerna är förvrängda.

Dessutom sker detta utpekande 32 år efter mordet och vi vet ju alla att Filter avfärdar minnesbilder som är äldre än någon enstaka vecka, om de inte städjer vuxensagan SE som GM.
Senast redigerad av ursprungligen 2025-06-21 kl. 23:55.
Citera
2025-06-21, 23:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Och:

"Två-olika-personer-teorin" bygger på att SE och den verkliga mördaren till vissa delar liknade varandra.

Om två olika personer är hyfsat liknade klädda går de att förväxla i verkligheten, men i denna tråd ska vi tydligen tro att verkligheten inte fungerar på detta sätt.
Citera
2025-06-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Om Filter fick utvärdera detta konfrontationsförhör skulle de garva läppen av sig att LJ bara fick se bilder av SE och döma ut denna parodi på hur ett konfrontationsförhör inte får gå till.
Jeppsson bläddrar bland bilder på Engström. Han har tidigare sett bilderna i tidningen Filter. En bild i Expressen från en intervju dagarna efter mordet. Bilder där Engström är iklädd samma kläder som under mordkvällen från förundersökningsprotokollet mot Christer Pettersson. En tv-intervju med Engström från SVT:s Rapport 1986.

– Det känns mycket möjligt att det var han. Jag kan inte vara hundra procent säker men allting stämmer ju. Stilen, klädseln och kroppen.

Ryggtavlan ser bred ut precis som jag beskrivit. Längden kan också stämma. Mannen jag såg var huvudet längre än mig, det vill säga runt 180 centimeter. Även kepsen och mörka jackan stämmer.

Jeppsson hade på kvällen den 28 februari 1986 varit på krogen Tre Backar med vänner när han stod vid Tunnelgatan och hörde skotten på Sveavägen.
LJ får inga andra alternativ än SE att peka ut och som vi vet är de rörliga bilderna missvisande eftersom proportionerna är förvrängda.

Dessutom sker detta utpekande 32 år efter mordet och vi vet ju alla att Filter avfärdar minnesbilder som är äldre än någon enstaka vecka, om de inte städjer vuxensagan SE som GM.

Ja LJ pratade bara om Engström i detta fall och 32år senare...

YN tyckte också när hon fick se bilder på Engström att mkt stämmer men det var redan i april 1986

Vi måste väl ändå våga slå fast att mannen YN och LJ ser springa har likheter med Engström!

Sen får du såklart tycka att det inte betyder något !

Även Engström tar ju själv upp förväxling
Citera
2025-06-22, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
"Två-olika-personer-teorin" bygger på att SE och den verkliga mördaren till vissa delar liknade varandra.

Om två olika personer är hyfsat liknade klädda går de att förväxla i verkligheten, men i denna tråd ska vi tydligen tro att verkligheten inte fungerar på detta sätt.

Såklart kan det handla om två olika personer som har likheter med varann....

Det märkliga är väl att Engström verkar vilja ha fler likheter med GM så han ville också springa i gränden !

Även gå på utsidan av trottoaren

Men Engström ville inte kunna vara vid Grand kring 21 tiden...Han insåg att där går gränsen så det ville han undvika !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in