2023-10-02, 16:37
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Jo, du ska anta att Larssons källa är ME. Men din källa är inte ME, din är Larsson.

Att Larsson själv säger att ME har sagt så betyder inte att det stämmer. Han bekräftar sin egen tes genom att uppge att ME har gett stöd till den.

Jaja, kan inte någon leta upp vad Larsson faktiskt skriver om trampandet.
Citera
2023-10-02, 16:37
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Jaja, kan inte någon leta upp vad Larsson faktiskt skriver om trampandet.
Det hade varit skönt. Henrikofsweden tog ju det på sig. Så förhoppningsvis får vi svar snart
Citera
2023-10-02, 16:41
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det kan ha byggts upp ett agg under lång tid.

Interaktionen vid Sari blev droppen?

Då var det bara den där gamla saknade anledningen för SE till att svänga höger när han kom ut på Sveavägen.
Citera
2023-10-02, 16:50
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Då var det bara den där gamla saknade anledningen för SE till att svänga höger när han kom ut på Sveavägen.

Variation. Det är skönt med omväxling ibland.

Eller att han hade ett ärende efter vägen.

Eller att han sett OP tidigare under kvällen ...

Vet inte varför en högersväng skulle vara helt otänkbar.
Citera
2023-10-02, 16:54
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Japp. Claim to fame. Strunt som Engström förstorar upp.

Men resultatet hade initialt blivit bättre, i det hänseendet, om han istället hade dragit till med att han såg GM. Precis som alla andra på platsen ...(Urom ungdomarna i HJ:s taxi?)
Citera
2023-10-02, 16:54
Medlem
Citat:
Vem har sagt att Engström saknade empatisk förmåga?

Lättkränkt... ja, det är ju vissa. Engström blev kanske mer putt än andra när han kände sig tilltuffsad. Komiken uppstår när man sätter in det i det här sammanhanget.

Engström blev avvisad av Palme. Lättkränkt som han var sköt han honom.

Jösses.

Jag har inte sagt att Engström saknade empati...Vad har du fått det ifrån..?

Jo du fick det ifrån om han har narcisstiska drag...och då stämmer det !

Vrider du på ord så är det poänglöst
Citera
2023-10-02, 17:03
Medlem
Citat:
Men resultatet hade initialt blivit bättre, i det hänseendet, om han istället hade dragit till med att han såg GM. Precis som alla andra på platsen ...(Urom ungdomarna i HJ:s taxi?)

Notera ordet strunt. Om han sprungit in i gränden och det föranlett nån nobody i vittnesfloran att beskriva honom är det ju rent skräp i utredningen. Men för Engström är det viktigt. Eller, tja. Det ger honom en roll i det hela. I hans värld är det signifikant. Ingen annan bryr sig.

Att ljuga om att man sett GM är väl magstarkt?

Han skulle kunna dra mer på att han ser Jeppsson men jag tror att han i ett tidigt skede är på det klara med att det inte är mördaren.
Citera
2023-10-02, 17:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Är det senaste take i Engström-land, att han var ända uppe vid Sari? Då har han ju mer än 100 meter på sig till besinning. Han måste mitt i jobb-deadlines och Idre-planering varit en tickande bomb. Fattar inte att han inte fyllde Palme med bly så fort han fick se honom. Än mindre förstår jag hur interaktionen gick Lisbeth fullständigt förbi.

Det har diskuterats flera gånger.

LP stod och tittade i skyltfönstret, men noterade när de skulle gå vidare att OP dröjde. Det scenariot passar in perfekt med att SE kommer ut på gatan ca 23:19.

Ja, tanken är att SE redan var i ett mörkt sinnestillstånd, när han lämnade Skandia ...
Citera
2023-10-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag har inte sagt att Engström saknade empati...Vad har du fått det ifrån..?

Jo du fick det ifrån om han har narcisstiska drag...och då stämmer det !

Vrider du på ord så är det poänglöst

Ok, sorry. Om jag tar dig bokstavligt på orden då. Vem har sagt att Engström hade "svag empati"?
Citera
2023-10-02, 17:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Jag håller självklart med om att källor som "bekräftar sig själva" är helt värdelösa. Därmed mitt exempel med Bibeln....

Om nu tex Larsson anger källa: Margaretha Engström. Ska jag anta att källan inte är ME då?!
Eller hur ska jag tänka enligt dig? Hur bekräftar Larsson sin egen tes med faktiskt ange källan till en uppgift?

Nej din källa är då Lars Larsson. Hörsägen är väl vad det är.
Citera
2023-10-02, 17:14
Medlem
Citat:
Det har diskuterats flera gånger.

LP stod och tittade i skyltfönstret, men noterade när de skulle gå vidare att OP dröjde. Det scenariot passar in perfekt med att SE kommer ut på gatan ca 23:19.

Ja, tanken är att SE redan var i ett mörkt sinnestillstånd, när han lämnade Skandia ...

Hm. Men Engström och Palme måste väl ha sagt nåt till varandra eller hur ska den här avsnäsningen förstås eftersom Lisbeth missar alltsammans? Stig kommer fram för att prata men Olof går bara förbi. Blir han helt mental över det?
Citera
2023-10-02, 17:14
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Jo, du ska anta att Larssons källa är ME. Men din källa är inte ME, din är Larsson.

Att Larsson själv säger att ME har sagt så betyder inte att det stämmer. Han bekräftar sin egen tes genom att uppge att ME har gett stöd till den.

1. Larssons källa är ME.
2. Men min källa är Larsson.
3. Larsson ljuger ev om vad ME har sagt.

Spännande.

Vi släpper det här kanske?

Känns som att vi har ältat det tillräckligt.

Vi är inte överens, men jag överlever nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in