2012-08-22, 10:54
Medlem
Under utställningen http://performingthecommon.se/public/ som öppnar den 25/8 kommer jag att återuppföra verket "NOTHING IS DONE OUT THERE TO BE EVIL". Part I- Speech.
Verket uppförs mellan klockan 12-13 i Husby centrum på öppningsdagen.

Verket är en en timme lång performance där jag håller ett tal. Det är inte jag som skriver talet. Det är ni. Jag censurerar ingenting. Allt ni skriver kommer att sägas (och det som inte får plats under timmen kommer också att spelas in och går att se senare). Talet sänds direkt via Bambuser, http://bambuser.com/channel/gretaweibull, så även om du, ni inte kan vara på plats kan ni se det LIVE. Och alltså också reagera live. Jag står vid datorn hela tiden och kommer kunna uppdatera talet under hela performancen.

Det jag vill att ni ska göra är helt enkelt att skriva en rad, en text, vad ni vill till SAMHÄLLET från SAMHÄLLET. Skriv precis vad ni vill. Texten skickar ni antingen anonymt till mig via meddelande på Facebook (https://www.facebook.com/events/399943330069007/), eller via min mail gretaweibull@hotmail.com. Om ni inte vill vara anonyma kan ni såklart skriva på evenemangets wall.

För er som kan vara på plats kommer det också gå att skriva anonyma lappar som lämnas till mig under tiden.

TACK!
Citera
2012-08-22, 11:23
Medlem
Kul idé. Nu kan äntligen alla nojiga yttrandefrihets-riddare på FB få sin shit hörd utan att den judiska maktordningen kommer emellan. (OBS Ironi).

Men jag gillar fortfarande idéen, lycka till.
Citera
2012-08-22, 11:27
Medlem
.itanimulli.s avatar
Haha är du säker på att du vill bli nästa Vilks? Det är inte givet att alla kommer att förstå att det inte är du själv som står bakom budskapet.
Citera
2012-08-22, 11:29
Medlem
haha, jag tror att det kommer att gå bra. och precis det som är poängen också, jag menar, det är ju lätt att skriva vad som helst på nätet etc, men att se om det ändras när det faktiskt är en person som står där och ska säga det högt. skriv gärna något!
Citera
2012-08-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .itanimulli.
Haha är du säker på att du vill bli nästa Vilks? Det är inte givet att alla kommer att förstå att det inte är du själv som står bakom budskapet.

Det står ju att verket återuppförs så antagligen har hen gjort det förut också, så det är nog liten risk till det. Intressant dock att alla åsiktsmaskiner som finns här lyser med sin frånvaro när ett sånt här tillfälle kommer fram.
Citera
2012-08-22, 11:31
Medlem
har personer som står bredvid och kan förklara att det är ett verk också. och jag har info och så vidare. det är en del av en utställning så de i Husby vet vad det gäller. tjo!
Citera
2012-08-22, 11:32
Medlem
ja VAR MED LIKSOM! jag är peppad!
Citera
2012-08-22, 11:38
Medlem
.itanimulli.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konststudenten
haha, jag tror att det kommer att gå bra. och precis det som är poängen också, jag menar, det är ju lätt att skriva vad som helst på nätet etc, men att se om det ändras när det faktiskt är en person som står där och ska säga det högt. skriv gärna något!

Intressant idé måste jag säga. Jag kommer garanterat att skriva något. Hur väljer du ut vilka åsikter du ska ta med och hur tänkte du sammanfläta dessa i framträdandet?

Citat:
Ursprungligen postat av ybrong4
Det står ju att verket återuppförs så antagligen har hen gjort det förut också, så det är nog liten risk till det. Intressant dock att alla åsiktsmaskiner som finns här lyser med sin frånvaro när ett sånt här tillfälle kommer fram.

Tråden är ännu ung så de hinner nog.
Citera
2012-08-22, 12:00
Medlem
Välj era ord väl nu! Jättebra initiativ, TS!
Citera
2012-08-22, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen
Välj era ord väl nu! Jättebra initiativ, TS!

TACK!!!!!!
Citera
2012-08-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .itanimulli.
Intressant idé måste jag säga. Jag kommer garanterat att skriva något. Hur väljer du ut vilka åsikter du ska ta med och hur tänkte du sammanfläta dessa i framträdandet?

Tråden är ännu ung så de hinner nog.

Jag tar med allt som jag hinner, väljer inte ut utan lägger helt enkelt texterna efter varandra. Performancet håller på en timme så om det kommer in mycket får jag prata snabbt. och så kan ni ju se det live också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in