Citat:
Ursprungligen postat av lustgas2
Låt oss göra en enkel kalkulation:
- En somaliefamilj riskerar att dö pga inbördeskrig och dylikt, men de väljer att avböja att räddas
för att de har hört att i vissa kommuner i Sverige så blir de trakasserade?
Oddsen säger annorlunda...
Jag är ganska säker på att de har blivit trakasserade och diskriminerade. Frågan är om inte det finns ett bättre verktyg för invandringsfientliga att lösa det mer diplomatiskt som exempelvis att gå ut & vänligt demonstrera?
Det tror jag inte. Det må vara civiliserat, men på vilket sätt tror du att det skulle hjälpa? De skulle enbart fördömas och bli utpekade som rasister utan att någon ändring skulle ske. När har det någonsin fungerat för invandringsfientliga personer att demonstrera vänligt?
Nu verkar det ju dessutom som att det har varit effektivt med trakasserier i det här fallet då många somalier har flyttat. Tvärtom mot vad vi upplevt i andra byar så verkar dessa bybors metoder faktiskt fungera!
Citat:
Ursprungligen postat av N00bhunter
Din mening är oläslig för en normal somalier..
Börja alltid med STORT bokstav när du påbörjar en NY mening. Sen vet jag inte om du verkligen är värdig att kallas en normal svenne, med tanke på din ojämna skrivstil.
En 'normal somalier' kan inte läsa någon mening överhuvudtaget, oavsett om den är skriven korrekt eller inte. 60% av den vuxna befolkningen är nämligen analfabeter.
När det handlar om vilka gärningsmän som som begått dessa brott så ligger det säkerligen mycket sanning i att de av många skulle klassas som WT. Det är dock inte alltid något att skämmas för. Vi så kallade akademiker kanske skulle må bra av att också ta tag i saker och ting på WT-maner ibland, i stället för att tro att vi gör någon skillnad med våra röster och 'vänliga demonstrationer'